نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

زبان برنامه نویسی Swift چیست

Swift یک زبان برنامه نویسی کامپایل شده برای برنامه های iOS ، macOS ، watchOS ، tvOS و Linux است. شرکت اپل به منظور سهولت در برنامه نویسی و جلوگیری از خطاهای احتمالی این زبان را طراحی کرده و توسعه داده است. همچنین زبان Swift طوری طراحی شده است که بتوانید زبان هایی مثل c و objective_c را همراهی کند. همین ویژگی سبب شد این زبان در بین محبوب ترین زبان های برنامه نویسی جای بگیرد. بنابراین اگر شما قصد دارید نرم افزار هایی مبتنی بر سیستم عامل اپل را فرا گیرید می توانید زبان Swift را یاد بگیرید و فعالیت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به چند موزذ از ویژگی های این زبان برنامه نویسی بپردازیم.

ویژگی های Swift:

 

تاریخچه Swift:

معرفی:

اولین بار در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی اپل ۲۰۱۴ (WWDC) معرفی شد ، زبان برنامه نویسی Swift از آن زمان بحث های قابل توجهی را ایجاد کرده است. کریس لاتنر ، مدیر ارشد اپل ، طراحی مفاهیم اصلی زبان جدید را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد.

تبدیل شدن به اوپن سورس:

از آنجایی که اپل در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت Swift را به زبانی اوپن سورس تبدیل کند ، رشد آن بسیار زیاد بوده است. بیش از ۶۰،۰۰۰ نفر در هفته اول پس از اعلام ، کلونی از پروژه Swift گرفتند. براساس شاخص TIOBE: پس از گذشت ۲ سال ، Swift رسما سریعترین زبان در حال رشد در تاریخ است ، این زبان به عنوان ۱۰مین زبان محبوب در اکتبر ۲۰۱۸ ، به بالاترین رتبه خود رسید.

مزایای استفاده از Swift برای توسعه iOS:

نکات منفی زبان برنامه نویسی Swift:

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل