نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

سرور مجازی ابری چیست؟

سرور مجازی ابری چیست؟

سرور کلود چیست؟

تفاوت آن با سایر VPS چیست؟

اگر شما در حوزه هاستینگ و تجارت اینترنتی مشغول هستید حتما با مفاهیم «ابر» و «سرور ابری» برخورد کرده اید. شما حتی ممکن است سرور مجازی،  ماشین مجازی، سرور اختصاصی مجازی نیز شنیده باشید. در این مقاله قصد داریم از سرور مجازی ابری صحبت کنیم.

 

در ابتدا از تعریف بعضی از مفاهیم شروع می کنیم:

ابر چیست؟

 

به طور خلاصه می توان گفت در ابر و محاسبات ابری از یک شبکه در اینترنت برای ذخیره، مدیریت و پردازش اطلاعات استفاده می شود نه از یک کامپیوتر محلی.

هدف این محیط این است که کابران از راه دور و بدون داشتن منابع مورد نیاز بالا به اطلاعات دست یابند و نیازی به ذخیره، مدیریت و پردازش اطلاعات در کامپیوتر خود ندارند.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یک قسمت از یک سرور اختصاصی است که همان کارایی را دارد ولی منابع آن قسمتی از منابع تخصیص داده شده از سرور اختصاصی است. برای مطالعه بیشتر در این مورد از این لینک استفاده نمایید.

 

سرور مجازی ابری چیست؟و تفاوت آن با سرور مجازی معمولی چیست؟

در واقع VPS ابری یا کلود  همان سرور مجازی معمولی هستند که برروی زیرساخت ابری و در محیط رایانش ابری ارائه می شوند. درحالت عادی سرورهای مجازی فقط بر روی یک سرور فیزیکی با سخت افزار مربوط به آن پیاده سازی می شوند و در این مورد با خرابی هر یک از قطعات سخت افزاری مربوطه، تمامی سرورهای مجازی موجود بر روی آن نیز با مشکل مواجه می شوند؛ اما در محیط ابری VPS ایجاد شده دارای تمامی نیازمندی های نرم افزاری لازم به جهت اجرا بوده و به هیچ عنوان وابسته به نرم افزار متمرکز و یا تنها یک سرور فیزیکی با سخت افزار واحد نبوده و این امر باعث می شود تا در هر زمان امکان اجرای ماشین های مربوطه برروی هریک از سرورهای فیزیکی موجود به سادگی و با انجام مهاجرت خودکار و انلاین آنها  وجود داشته باشد.

چگونه می توان VPS ابری (کلود) خرید؟

برای خرید سرور مجازی وارد این لینک شوید و از پلن های موجود یکی را انتخاب نمایید و اقدام به ثبت سفارش کنید. آموزش نحوه سفارش را اینجا مشاهده نمایید.

VPS ابری ارائه شده در شتابان هاست از دیتاسنتر HETZNER آلمان می باشد و امکان خرید از سه موقعیت مختلف و تحویل آنی یک شبکه بسیار پایدار و سرعتی بی نظیر را برای شما فراهم می کند، این سرور ها در حال حاضر از محبوب ترین سرویس های مجموعه ما هستند.
همچنین شتابان هاست برای مدیریت VPS ابری از پنل اختصاصی استفاده می کند که در این مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است.
امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
ما را در شتابان هاست دنبال کنید.
خروج از نسخه موبایل