نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

پیوند یکتا یا permalink چیست

پیوند یکتا یا دائمی یا همان permalink آدرس (URL) یک صفحه وب است. این پیوند دائمی نامیده می شود زیرا انتظار نمی رود که در طول عمر یک صفحه تغییر کند. در این مقاله ، شما همه چیزهایی را که نیاز دارید در مورد permalink بدانید ، یاد خواهید گرفت.

ویژگی های permalink:

بیایید با معرفی سریع URL شروع کنیم.

هر صفحه ای که در وب منتشر می شود یک مکان یکنواخت منبع دارد ، که معمولاً به عنوان URL شناخته می شود.

URL آدرس یک صفحه را نشان می دهد و انتظار می رود تا زمانی که صفحه در وب منتشر می شود یکسان باقی بماند. بنابراین ، بعضی اوقات از آن به عنوان permalink می شود.

ساختار لینک یا پیوند یک وب سایت اصطلاحی است که نحوه permalink هر صفحه را توصیف می کند.

لینک زیر یک مثال از permalink است:

https://blog.shetabanhost.com/what-is-an-xml-sitemap/

permalink از دو بخش ساخته شده است:

دامنه وب سایت همچنین می تواند شامل پروتکل یعنی https: // یا http: // و یا www باشد.

slug page همان چیزی است که بعد از اتمان دامنه (/) می آید.

حداکثر طول یک پیوند یکتا ۲۰۸۳ کاراکتر است اما در کل کوتاه تر ، بهتر است.

نحوه ایجاد permalink برای SEO:

permalink باید کلیه خصوصیات URL دوستانه SEO را داشته باشد. بهترین روش ها:

  1. باید با https شروع شود – این نشان می دهد که صفحه وب ایمن است ، به این معنی که هرگونه اطلاعات منتقل شده بین مرورگر وب و سرور وب رمزگذاری می شود.
  2. باید كوتاه و توصیفی باشد – permalink باید كوتاه و بدون داشتن اطلاعات غیر ضروری باشد اما در عین حال ، باید شرح دهد كه در مورد یك صفحه چیست.فقط با نگاه کردن به مثالی که قبلا زده شد ، می دانید که قبل از بازدید از یک صفحه انتظار چه چیزی را دارید ، اما اگر اینگونه نباشد به کاربران یا موتورهای جستجو کمک نمی کند.در بسیاری موارد ، permalink در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERPS) نشان داده می شود و بنابراین مهم است که معنی دار باشد.
  3. باید کلمات کلیدی SEO را شامل شود – کلمات کلیدی SEO عبارتهای جستجو هستند که کاربران در جعبه جستجوی موتورهای جستجو تایپ می کنند.با درج این اصطلاحات در پیوندهای همیشگی خود ، شما به موتورهای جستجو سرنخی در مورد محتوای یک صفحه می دهید و این شانس شما را برای رتبه بالا برای آن دسته از کلمات کلیدی افزایش می دهد.

    همچنین این امکان را به کاربران می دهد که با مراجعه به صفحه خاص انتظار چه چیزی را دارند.

  4. پیوندها به صورت حروف کوچک هستند – برای جلوگیری از بروز هر مشکلی ، باید همه حروف موجود در یک لینک مجزا با حروف کوچک باشند. دلیل این امر این است که برخی از سرورهای وب با حروف بزرگ بد رفتار می کنند.
  5. نباید شامل کلمات متوقف شود – این کلمات متداول هستند که هیچ ارزش و یا کمکی به درک محتوای واقعی یک صفحه نمی کنند.به عنوان مثال ، کلماتی مانند “a” ، “the” ، “روشن” ، “is” ، “of” ، “you” و کلمات مشابه دیگر.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل