نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

حذف تاریخ از URL های وردپرس

حذف تاریخ از URL های وردپرس

آیا می خواهید تاریخ را از URL های وردپرس خود حذف کنید؟

وردپرس دارای ساختار URL مناسب SEO است که شامل چندین قالب پیوند از جمله یکی است که تاریخ ها را به URL های ارسال وردپرس شما اضافه می کند. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه تاریخ را به راحتی از URL های وردپرس خود حذف کنید. با ما در شتابان هاست همراه باشید.

چرا تاریخ ها در URL های وردپرس ظاهر می شوند؟

به طور پیش فرض ، وردپرس از یک ساختار پیوند برای آدرس های URL پست و صفحه استفاده می کند که به شکل زیر است:

https://example.com/?p=123

با این حال ، وردپرس به شما امکان می دهد تا به راحتی این URL ها را به URL های معنادار تغییر دهید. به شما یک دسته گزینه می دهد تا از  Settings » Permalinks انتخاب کنید.

 

مواردی که قبل از حذف تاریخ از URL های وردپرس باید به آنها توجه کنید:

اگر یک وبلاگ جدید وردپرس را شروع کرده اید و هنوز آن را راه اندازی نکرده اید ، حذف تاریخ از URL های وردپرس امن است.

تغییر ساختار URL ممکن است منجر به ایجاد خطای ۴۰۴ برای کاربران و موتورهای جستجو شود. این بدان معناست که ممکن است در گزارش های کنسول جستجوی Google خود هشدارها و خطاهایی را مشاهده کنید.

همچنین ممکن است رتبه بندی موتور جستجوگر شما تحت تأثیر قرار گیرد زیرا پیوند به مقالات قدیمی شما اکنون منجر به خطاهای ۴۰۴ می شود.

با تنظیم هدایت ها می توان هر دو این مشکلات را برطرف کرد و در ادامه این مقاله نحوه انجام این کار را به شما نشان خواهیم داد.

تغییر ساختار URL همچنین تعداد اشتراک های اجتماعی شما را بازنشانی می کند. متأسفانه ، اکثر سرویس های تعداد اشتراک اجتماعی آدرس های هدایت شده را ردیابی نمی کنند و تعداد اشتراک ها را برای آنها تنظیم می کنند.

تغییر ساختار URL همچنین تعداد اشتراک های اجتماعی شما را بازنشانی می کند. متأسفانه ، اکثر سرویس ها تعداد اشتراک اجتماعی آدرس های هدایت شده را ردیابی نمی کنند و تعداد اشتراک ها را برای آنها تنظیم می کنند.

 

وردپرس اکنون تاریخ را از URL های وردپرس شما حذف کرده و از ساختار URL مبتنی بر نام استفاده می کند.

تنظیم Redirects برای حفظ رتبه بندی SEO

اکنون که تاریخ را از URL های وردپرس خود حذف کرده اید. شما باید مسیرهای هدایت مناسب را تنظیم کنید.

تغییر مسیرها بدون نشان دادن خطای ۴۰۴ به URL های به روز شده ارسال می شود. این روند همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند که URL های قدیمی اکنون به این URL های جدید منتقل شده اند.

ابتدا باید افزونه Redirection را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام نحوه نصب افزونه وردپرس مراجعه کنید.

پس از فعال سازی ، باید به Tools »صفحه Redirection مراجعه کرده و بر روی دکمه« Start setup »کلیک کنید.

سپس این افزونه چند گزینه را به شما نشان می دهد. در صورت تغییر URL ارسال ها ، می تواند به طور خودکار شما را شناسایی کرده و به شما هشدار دهد و سوابق هدایت ها را حفظ کند. همچنین می توانید هر دو گزینه را علامت گذاری نکرده و به سادگی بر روی دکمه “ادامه تنظیم” کلیک کنید.

 

Redirection تست هایی را اجرا می کند و اگر با هیچ خطایی روبرو نشدید می توانید بر روی دکمه Finish setup کلیک کنید. پس از آن ، تنظیمات افزونه در دیتابیس وردپرس ذخیره شده و شما می توانید صفحه تنظیمات افزونه را مشاهده کنید. شما باید روی دکمه “افزودن جدید” در بالا یا به پایین در بخش “افزودن تغییر مسیر جدید” کلیک کنید.

یک فرم با قسمت های Source و Target خواهید دید. “Source” فیلدی است که در آن ساختار URL قدیمی خود را توصیف می کنید و “Target” محل URL جدید است.

اگر از URL های “روز و نام” استفاده می کردید ، مقادیر زیر را در قسمت های مبدا و هدف وارد خواهید کرد:

:Source

/(\d*)/(\d*)/(\d*)/([A-Za-z0-9-*])

:Target

/$۴

اگر از URL های “ماه و نام” (Month and name) استفاده می کنید ، مقادیر زیر را وارد خواهید کرد:

:Source

/(\d*)/(\d*)/([A-Za-z0-9-*])

:Target

 /$۳

فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات Regex را انتخاب کنید و روی دکمه “Add Redirect” کلیک کنید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

 

 

خروج از نسخه موبایل