نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه مخفی کردن Widget وردپرس در موبایل

نحوه مخفی کردن Widget وردپرس در موبایل

ابزارک ها محتوای پویایی هستند که اغلب در نوار کناری یا پاورقی وب سایت اضافه می شوند. گاهی اوقات ممکن است یک ابزارک در دستگاه های دسک تاپ / لپ تاپ خوب به نظر برسد ، اما ممکن است بخواهید آن را در دستگاه های تلفن همراه مخفی کنید. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک ابزارک وردپرس و همچنین نحوه مخفی کردن Widget وردپرس در موبایل را آموزش دهیم؛ با ما در شتابان هاست همراه باشید.

توجه: در بیشتر قالب های پاسخگو وردپرس ، نوار کناری در زیر محتوای شما در دستگاه های تلفن همراه ظاهر می شود. به همین دلیل است که اغلب صاحبان وب سایت می خواهند برخی از ابزارک ها را در تلفن همراه مخفی کنند تا سرعت وب سایت خود را برای کاربران تلفن همراه افزایش دهند.

آیا می خواهید یک ابزارک خاص وردپرس را برای کاربران تلفن همراه مخفی کنید؟ 

به خاطر این آموزش ، Widget جستجو را در سایت آزمایشی خود مخفی خواهیم کرد ، اما شما می توانید از آن برای مخفی کردن هر ابزارک وردپرس استفاده کنید.

در سایت آزمایشی ما ، ابزارک جستجو در بالای نوار کناری ما ظاهر می شود و از نظر دسک تاپ به نظر خوب می رسد.

با این حال در تلفن همراه ، ابزارک های نوار کناری به جای اینکه در کنار آن باشد ، زیر محتوا را نشان می دهد

ما قصد داریم ابزارک جستجو را پنهان کنیم تا فقط در رایانه ها نمایش داده شود و نه در دستگاه های تلفن همراه.

توجه: در این آموزش ، اصطلاح “دسک تاپ” شامل لپ تاپ و همچنین دسک تاپ معمولی است.

ابتدا باید افزونه Widget Options را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام نحوه نصب افزونه وردپرس مراجعه کنید.

پس از فعال شدن ، به صفحه Appearance »Widgets در منطقه مدیر وردپرس خود بروید.

در این صفحه ، ابزارک های فعال خود را مشاهده می کنید که در مناطق آماده Widget وب سایت شما قرار گرفته اند.

بیایید پیش برویم و با کلیک بر روی نام Widget ، ابزارک جستجو را ویرایش کنیم:

در تنظیمات Widget ، بخش جدیدی را که توسط افزونه Widget Options اضافه شده است مشاهده خواهید کرد. در اینجا ، به سادگی بر روی نماد کوچک تلفن همراه کلیک کنید ، سپس انتخاب کنید که در کدام دستگاه می خواهید Widget را مخفی کنید.

فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات روی دکمه “Save” کلیک کنید.

اکنون ، ادامه دهید و سایت خود را با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه بررسی کنید. آن ابزارک دیگر در منطقه ابزارک شما ظاهر نخواهد شد

اما ، اگر می خواهید یک ابزارک را در دستگاه های دسک تاپ مخفی کنید اما آن را در صفحه های تلفن همراه نمایش دهید ، چه می کنید؟

نحوه ایجاد نسخه موبایل از یک ابزارک در وردپرس

ممکن است گاهی اوقات بخواهید یک نسخه از یک ابزارک برای بازدیدکنندگان دسک تاپ و نسخه دیگری برای بازدیدکنندگان تلفن همراه داشته باشید.

به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید پنج پست اخیر خود را در دسک تاپ نشان دهید ، اما فقط سه پست در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده شود.

انجام این کار با افزونه Widget Options نیز آسان است. به سادگی می توانید دو ابزارک ایجاد کنید و یکی از ابزارک ها را تنظیم کنید که فقط در دسک تاپ نمایش داده شوند و دیگری فقط در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده شود.

ابتدا ویجتی را که می خواهید فقط در دسک تاپ نمایش داده شود اضافه یا باز کنید. سپس ، روی نماد کوچک تلفن همراه کلیک کنید. پس از آن ، به سادگی جعبه های “Tablet” و “Mobile” را علامت بزنید تا ویجت را در آن دستگاه ها مخفی کنید:

فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات ، دکمه Save را فشار دهید.

اکنون ویجتی را که می خواهید فقط در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده شود اضافه یا باز کنید. همین روند را تکرار کنید ، اما این بار روی کادر “Desktop” کلیک کنید تا ویجت را در دستگاه های دسک تاپ مخفی کنید:

اکنون یک نسخه دسک تاپ و یک نسخه موبایل از ابزارک خود دارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مخفی کردن عنوان Widget در وردپرس کلیک کنید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل