نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه بررسی ورژن PHP

نحوه بررسی ورژن PHP

PHP یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی است. تفاوت های مهمی بین ورژن های PHP وجود دارد ، بنابراین دانستن اینکه کدام ورژن روی سرور شما اجرا می شود ممکن است در برخی شرایط ضروری باشد. به عنوان مثال، اگر قبل از شروع نصب، برنامه خود را به روز می کنید یا برنامه جدیدی را نصب می کنید که به ورژن خاص PHP نیاز دارد، باید ورژن سرور PHP خود را بیابید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما عزیزان نشان دهیم كه چگونه ورژن PHP سرور خود را بررسی کنید.

بررسی ورژن PHP با () phpinfo :

مطمئن ترین راه برای پیدا کردن اینکه چه ورژنی از PHP برای آن وب سایت خاص استفاده می شود، استفاده از تابع () phpinfo است که اطلاعات مختلفی را درباره PHP سرور، از جمله ورژن آن نمایش می دهد. در دایرکتوری root وب سایت خود، با استفاده از سرویس گیرنده FTP یا SFTP، فایل PHP زیر را آپلود کنید:

<?php

phpinfo();

مرورگر خود را باز کنید، به yourdoman.com/phpinfo.php بروید، ورژن سرور PHP در صفحه شما نمایش داده می شود:

پس از فهمیدن ورژن PHP، فایل را حذف کنید یا دسترسی به آن را محدود کنید. قرار گرفتن کانفیگ PHP در معرض دید عموم، می تواند برای برنامه شما خطرات امنیتی ایجاد کند. همچنین روش دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن برای پیدا کردن ورژن PHP از آن استفاده کنید. برخلاف () phpinfo، تابع () phpversion فقط ورژن سرور PHP را نمایش می دهد:

<?php
echo 'PHP version: ' . phpversion();

بررسی ورژن PHP از خط فرمان :

اگر به SSH دسترسی دارید، می توانید از باینری PHP CLI برای تعیین ورژن PHP خود استفاده کنید. برای دریافت ورژن سرور، باینری php را با استفاده از گزینه –version یا -v فراخوانی کنید:

php --version

این دستور اطلاعات مربوط به ورژن PHP و خروجی را صادر می کند. در این مثال ورژن سرور PHP 7.3.11 است:

PHP 7.3.11-1~deb10u1 (cli) (built: Oct 26 2019 14:14:18) ( NTS )
Copyright (c) 1997-2018 The PHP Group
Zend Engine v3.3.11, Copyright (c) 1998-2018 Zend Technologies
    with Zend OPcache v7.3.11-1~deb10u1, Copyright (c) 1999-2018, by Zend Technologies

اگر چندین ورژن PHP روی سرور نصب شده باشد، وقتی دستور php را اجرا می کنید، ورژن پیش فرض PHP CLI را نشان می دهد، که ممکن است ورژن PHP استفاده شده در وب سایت نباشد.

جمع بندی :

تعیین ورژن سرور PHP کار نسبتاً ساده ای است. در این آموزش چند روش مختلف در مورد نحوه یافتن ورژن PHP که در سرور شما در حال اجرا است نشان داده ایم.

امیدواریم مطالب مورد پسند بوده و از آن بهره لازم را برده باشید. خوشحال میشویم نظرات و سوالات خود را در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید و ما را در شتابان هاست همراهی کنید.😊

 

خروج از نسخه موبایل