نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

دسترسی به SSH سرور با کلید

دسترسی به SSH سرور با کلید

امروز در شتابان هاست قصد داریم تا به شما عزیزان و همراهان نحوه دسترسی به SSH سرور با کلید را آموزش دهیم. در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید. برای وارد شدن به SSH سرور با استفاده از کلید ، پس از فعالسازی نیاز است ۲ روش وجود دارد که می توانیم از هر دو آن ها استفاده کنیم در ادامه با این دو روش اشاره شده و بطور کامل توضیح داده شده اند.

روش اول دسترسی به SSH سرور با key:

در پکیج Putty نرم افزار Pageant پیدا کرده و باز کنید تا بعد از باز شدن آیکن نرم افزار در Taskbar ظاهر شود. سپس با کلیک بر روی آیکن نرم افزار گزینه Add Key انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید.

در اینجا شما باید کلید خصوصی را که دارید و از قبل ساخته اید را در برنامه آپلود کنید. و همچنین باید همراه پسوند ppk باشد.

برای آموزش ساختن کلید خصوصی به اینجا مراجعه کنید.

در صورتی که بر روی کلید های SSH رمز یا همان passphrase تنظیم کردید آن را وارد کنید.

حال دوباره در قسمت Taskbar بر روی آیکن Pageant راست کلیک کنید و بر روی گزینه New session کلیک کنید و در کادر Hostname باید نام کاربری دسترسی به SSH سرور و IP Address سرور را وارد کنید.

جای user باید نام کاربری و جای ۱٫۲٫۳٫۴ باید IP سرور را وارد کنید و مقدار پورت را نیز بر روی ۲۲ قرار دهید و در نهایت گزینه Save را انتخاب کرده و بر روی گزینه Open کلیک کنید تا دسترسی به سرور فراهم شود.

در صورتی که می خواهید دسترسی راحت تر شود در قسمت Save Sessions یک نام برای سرور مورد نظر خود وارد کنید و برای دفعات بعدی با راست کلیک بر روی آیکن برنامه گزینه Saved Sessions را انتخاب کنید.

روش دوم:

نرم افزار Putty را باز کرده و از قسمت Category به Connection و سپس به SSH بروید و پس از آن دسته Auth را انتخاب کنید.

از طریق قسمت سمت راست پنجره نرم افزار Putty و از بخش Authentication parameters و گزینه Private Key file for Authentication بر روی گزینه Browse کلیک کرده و فایل مربوط به کلید خصوصی یا همان Private Key که با پسوند ppk مشخص است را بارگذاری کنید.

بر روی گزینه Open کلیک کرده تا دسترسی از طریق کلید به SSH سرور فراهم شود.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل