نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

چرا از هاست SSD استفاده کنیم

هاست SSD

Why not use an HDD hard

سلام خدمت شما همراهان عزیز شتابان هاست. ما در این مطلب به موضوع چرا از هاست SSD استفاده کنیم پرداختیم.

هارد SSD چیست؟

SSD مخفف Solid State Drive است. هاردهای SSD از نسل جدید هارد دیسک ها می باشند. این روزها بیشتر Laptop ها و PC ها و حتی شرکت های بزرگ Datacenter از این نوع هارد ها استفاده می کنند تا داده ها را در سرور های خود ذخیره کنند.

شتابان هاست سرویس میزبانی SSD به مشتریان خود ارائه می دهد. البته ناگفته نماند که نسل جدید هارد ها را شرکت Samsung با نام  NVME به بازار عرضه کرده که شتابان هاست هم این نوع سرویس را ارائه می دهد.

هارد HDD چیست؟

HDD یک حافظه غیر فرار است که بر روی رایانه های استفاده می شود. اما امروزه با پیشرفت این تکنولوژی دیگر این نوع هارد ها مشتری کمتری دارند.

در هارد های HDD از پلاتر های فلزی با روکش مغناطیسی استفاده می شود که این روکش مغناطیسی تمام داده ها را در خود ذخیره می کند. برای خواندن و نوشتن روی این هارد ها از یک بازو (Head)  در یک محفظه آهنی استفاده می شود.

 

 

چرا برای وب سایت خود به میزبانی SSD احتیاج دارید؟

میزبانی سایت با استفاده از هارد های  SSD و یا HDD هیچ تفاوتی از لحاظ وظایف ندارند و هر ۲ آنها برنامه ها و پرونده های و … شما را ذخیره می کنند.

 

اما اکنون این سوال مطرح می شود که تفاوت این هارد در چیست؟

۱-Speed (سرعت) :

برای وب سایت ها یکی از عامل های اساسی داشتن سرعت عمل بالا می باشد به همین دلیل استفاده از هارد SSD را به شما توصیه و تاکید می کنیم.

هارد های SSD می تواند ۱۰۰ برابر عملکرد بیشتر داشته باشد. به عنوان مثال هارد SSD می تواند دسترسی سریع به داده ها, انتقال سریعتر پرونده ها و اجرای سریعتر برنامه ها  را داشته باشد.

هارد های HDD فقط از طریق خواندن و نوشتن برنامه ها و یا انتقال پرونده ها را انجام دهند.

۲- price (قیمت):

استفاده از میزبانی SSD چندان گران نیست ولی هزینه که برای استفاده از هر گیگابایت از SSD می کنید گرانتر از هارد HDD می باشد.

قیمت هارد های HDD به طور میانگین ۷۵۰۰۰۰ هزار تومان می باشد ولی هارد های SSD از ۲۲۰۰۰۰۰ هزار تومان شروع می شود و بر اساس برند قیمت بالاتر می رود.

۳- Durability (دوام) :

هارد های SSD قسمت متحرک ندارد و نسبت به هارد های HDD دوام بیشتری دارند. هارد های HDD به دلیل داشتن head حساس است و نباید که به head ضربه یا فشار وارد شود. اگر از تجهیزات خود به خوبی نگهداری نمی کنید هارد SSD به شما ها توضیه می شود.

۴-access (دسترسی) :

دسترسی یکی از مهم ترین مواردی است که باید در هارد SSD توجه بیشتری داشته باشیم. دسترسی سریع به فایل و اطلاعات از مزیت های هارد SSD می باشد و در مقایسه با هارد HDD بسیار سرعت عمل بالایی دارد.

از بهترین برند هایی که هارد SSD ارائه میدهند می توان به : Toshiba، Samsung، ADATA و… اشاره کرد.

هاردهای HDD را نسبت به هارد SSD انتخاب کننده زیادی دارد و تولیدکنندگان زیادی هارد HDD تولید می کند. از هاردهای HDD هنوز هم در کامپیوتر ها استفاده می شود.

۵-noisiness (سر و صدا):

حتی از بی صداترین هاردهای HDD هنگام چرخش head به جلو و عقب صدای کمی را ایجاد می کند حال فرض کنید که این head با سرعت بسیار زیاد مشغول خواندن و نوشتن باشد. پس هارد HDD سر و صدای زیادی نسبت به هاردهای SSD دارند و هاردهای SSD تقریبا بی سر و صدا هستند.

امیدواریم از مقاله هاست SSD بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل