نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نرم افزار مانیتورینگ زبیکس (zabbix) چیست؟

Zabbix یک نرم افزار مانیتورینگ اوپن سورس برای اجزای متنوع IT از جمله شبکه ها ، سرورها ، ماشین های مجازی (VM) و سرویس های ابری است. Zabbix معیارهای نظارتی مانند استفاده از شبکه ، بار CPU و مصرف فضای دیسک را فراهم می کند. این نرم افزار بر روی لینوکس ، هیولت پاکارد یونیکس (HP-UX) ، Mac OS X ، Solaris و سایر سیستم عامل ها نظارت می کند. با این حال ، نظارت ویندوز فقط از طریق نمایندگان امکان پذیر است.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید

نرم افزار مانیتورینگ زبیکس (zabbix) چیست؟

Zabbix برای بررسی عملکرد و جمع آوری داده ها ، بر روی اجزای IT نصب شده است. سپس نماینده به یک سرور متمرکز مدیریت Zabbix گزارش می دهد. این اطلاعات در گزارش ها گنجانده شده است یا بصری در رابط کاربری گرافیکی Zabbix (GUI) ارائه می شود. اگر مشکلی در مورد آنچه مورد نظارت قرار می گیرد وجود دارد ، Zabbix یک اعلان یا هشدار را به کاربر ارسال می کند. نظارت بر Agentless با استفاده از منابع موجود در یک سیستم یا دستگاه برای شبیه سازی عامل ، همان نوع نظارت را انجام می دهد.

رابط کاربری گرافیکی مبتنی بر وب Zabbix به کاربران امکان می دهد محیط IT خود را از طریق داشبورد قابل تنظیم بر اساس ابزارک ها ، نمودارها ، نقشه های شبکه ، نمایش اسلایدها و گزارش ها مشاهده کنند. به عنوان مثال ، یک کاربر می تواند یک گزارش را برای نمایش معیارهای مرتبط با هر دو توافق نامه سطح سرویس (SLA) و شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) در بارهای CPU تنظیم کند.

Zabbix از طریق سه گزینه حالت کشف کار می کند:

با نظارت بر توزیع Zabbix ، اسکریپت های از راه دور داده ها را از چندین دستگاه در مکان های توزیع شده جمع می کنند و آن داده ها را در یک داشبورد یا گزارش مانند دسترسی به سرورها در سراسر کشور جمع می کنند.

Zabbix می تواند اعلان های ایمیل را بر اساس رویدادهای از پیش تعریف شده در محیط IT کاربر ارسال کند. راه دیگر برای به روز ماندن کاربران Zabbix با محیط فناوری اطلاعات ، استفاده از برنامه های تلفن همراه تهیه کننده هایی نظیر M7 Monitoring یا ایجاد خود آنهاست.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل