نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

VMware چیست و چه کاربردی دارد

VMWare یک شرکت تابعه Dell Technologies است. این بستر را برای محاسبات ابری و مجازی سازی فراهم می کند. این اولین شرکت موفق تجاری است که معماری x86 را مجازی کرده است. این یکی از اصلی ترین ارائه دهندگان مجازی سازی در صنعت نرم افزار است. آنها به دو سطح تقسیم می شوند که برنامه های دسک تاپ و برنامه های سرور هستند. نرم افزار دسک تاپ VMWare با تمام سیستم عامل های اصلی که شامل Linux ، Microsoft Windows و MAC OS است سازگار است. اولین محصول نرم افزاری در ماه مه سال ۱۹۹۹ عرضه شد. بعداً وی با آزادسازی سرور VMWare GSX و سرور VMWare ESX وارد بازار سرور شد.

VMware چیست؟

این نرم افزار یک ماشین مجازی از شرکت VMWare است. چندین نسخه از سیستم عامل مشابه را قادر می سازد و یا چندین سیستم عامل مختلف وجود دارد که می توانند همزمان در همان دستگاه مبتنی بر x86 اجرا شوند. این سیستم عامل از چندین سیستم عامل پشتیبانی می کند که روی ویندوز یا رایانه شخصی لینوکس کار می کنند. همچنین دارای ابزارهای استقرار مانند VMWare ACE است. دسک تاپ کاربر می تواند در یک درایو USB برای حمل و نقل ذخیره شود. این فرآیند ایجاد نرم افزارهای مبتنی بر نرم افزار یا مجازی است که شامل سرور ، ذخیره سازی و شبکه های مختلف می باشد. این به طور موثر عمل می کند و می تواند راه حلی برای کاهش هزینه های فناوری اطلاعات و افزایش کارآیی و چابکی باشد.

درک VMware:

مجازی سازی فرایندی است که در آن یک نرم افزار مبتنی بر نرم افزار چیزی به جای یک کالبد فیزیکی است. مجازی سازی که توسط یک برنامه مدیریت می شود Hypervisor نامیده می شود. Hypervisor نرم افزاری است که به ایجاد و اجرای ماشین های مجازی کمک می کند. در این دو نوع وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. Hypervisors بومی یا bare-metal نوع ۱
  2. Hypervisors نوع ۲ یا hosted

نوع ۱ تعامل مستقیم با سخت افزار را فراهم می کند و می تواند مستقیماً روی سخت افزار میزبان اجرا شود و آن را کنترل کند.

در نوع ۲ یک سیستم عامل برای تعامل با سخت افزار مورد نیاز است. Hypervisor به همراه سیستم عامل نصب شده است.

VMware چگونه کار را آسان می کند؟

محدودیت هایی در سرورهای مختلف مانند سرورهای x86 وجود دارد که ممکن است در سازمان های IT مشکلاتی را ایجاد کنند تا بتوانند چیزهایی را روی چندین سرور مستقر کنند. همچنین باعث می شود مسائلی برای همگام با تقاضای ذخیره سازی بالا و پردازش ایجاد شود. یک سیستم رایانه ای مجازی به عنوان یک ماشین مجازی شناخته می شود که دارای یک نرم افزار با سیستم عامل و یک برنامه کاربردی در داخل است. کلیه ماشینهای مجازی خود مختار کاملاً مستقل هستند این می تواند چندین ماشین مجازی بر روی یک رایانه واحد باشد که امکان داشتن چندین سیستم عامل و برنامه کاربردی را که فقط در یک سرور فیزیکی وجود دارد فراهم می کند. همچنین ویژگی هایی مانند پارتیشن بندی ، جداسازی ، محوطه سازی و استقلال سخت افزاری را در اختیار شما قرار می دهد.

با VMware چه کاری می توانید انجام دهید؟

کار با VMware:

کار با این بسیار آسان است و به مراحل زیر نیاز دارد. ابتدا باید ایستگاه کاری VMWare را نصب کرده و سپس سیستم عامل را نصب کنید. می توانید ماشین مجازی خود را نامگذاری کرده و اندازه دیسک را نیز تنظیم کنید. پس از انجام این کار کاربر می تواند سخت افزار مجازی ماشین مجازی را شخصی سازی کند. سپس می توانید ماشین مجازی را راه اندازی کنید. پس از اتمام نصب ، می توانید ناوبری VMWare را شروع کنید. به راحتی می توانید پرونده ها را بین دستگاه مجازی و همچنین کامپیوتر فیزیکی خود جابجا کنید. یک چاپگر نیز می تواند با نام شما اضافه شود. پس از آشنایی با سیستم می توانید میانبرها را نیز با کلید پیدا کنید.

مزایا:

مزایای VMWare به شرح زیر است:

جمع بندی:

این یک راه حل عالی است که سیستم عامل های مختلف باید با هم کار کنند. همچنین به کار با داده های آلوده کمک می کند. VMware یک گزینه مطمئن ، ایمن و بهترین گزینه است که کاربر در مورد داده ها نگران است و در مورد محتویات آن مطمئن نیست و در سیستم عامل های متنوع کار می کند.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل