نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

TTL چیست؟

TTL چیست؟

Time to live یا (TTL) به مقدار زمان یا “hops” است که یک بسته قبل از دور کردن توسط روتر در یک شبکه وجود دارد. TTL همچنین در زمینه های دیگر از جمله حافظه نهان CDN و حافظه نهان DNS استفاده می شود. در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید تا به طور کامل و مفصل به این موضوع بپردازیم.

TTL چگونه کار می کند؟

هنگامی که یک بسته اطلاعاتی از طریق اینترنت ایجاد و ارسال می شود ، این خطر وجود دارد که همچنان به طور نامحدود از روتر به روتر منتقل شود. برای کاهش این امکان ، بسته ها با انقضاء به نTTL یا هاپ طراحی می شوند. بسته TTL همچنین می تواند در تعیین مدت زمانی که یک بسته در گردش است مفید باشد و به فرستنده اجازه می دهد تا اطلاعات مربوط به مسیر بسته را از طریق اینترنت دریافت کند.

هر بسته دارای مکانی است که مقدار عددی آن را ذخیره می کند و تعیین می کند چه مدت دیگر باید از طریق شبکه ادامه یابد. هر بار که یک روتر بسته ای را دریافت می کند ، یکی از تعداد TTL را کم می کند و سپس آن را به محل بعدی شبکه منتقل می کند. اگر در هر نقطه تعداد TTL پس از تفریق برابر با صفر باشد ، روتر بسته را دور می زند و یک پیام ICMP را به میزبان مبدا ارسال می کند.

دستورات شبکه متداول مورد استفاده پینگ و ردیاب هر دو از TTL استفاده می کنند. هنگام استفاده از دستور traceroute ، جریانی از بسته ها با TTL های پی در پی متوالی بیشتر در سراسر اینترنت به سمت مقصد ارسال می شوند. از آنجا که هر مرحله در طول اتصال آخرین توقف یکی از بسته ها است ، هر مکان پس از دور انداختن بسته ، یک پیام ICMP را به فرستنده برمی گرداند. زمان لازم برای بازگشت پیام ICMP به فرستنده استفاده می شود و سپس تعیین می شود که برای رسیدن به هر هاپ پی در پی در طول شبکه چقدر طول می کشد.

در چه زمینه های دیگری از TTL استفاده می شود؟

جدا از ردیابی بسته های مسیری در اینترنت ، از TTL در بستر ذخیره اطلاعات برای مدت زمان مشخص استفاده می شود. به جای اندازه گیری زمان در هاپ بین روترها ، که هر کدام می توانند مقدار متغیر از زمان را به خود اختصاص دهند ، برخی از موارد استفاده از شبکه به روشی سنتی تر عمل می کنند.

CDN مانند CDN Cloudflare معمولاً از TTL استفاده می کند تا تعیین کند چه مدت محتوای ذخیره شده باید از یک سرور CDN ارائه شود قبل از اینکه نسخه جدید از یک سرور مبدا گرفته شود. با تنظیم صحیح میزان زمان کشیدن سرور مبدا ، یک CDN قادر به ارائه مطالب به روز شده بدون درخواست برای ارسال مداوم به مبدا است. این بهینه سازی به CDN اجازه می دهد تا ضمن کاهش پهنای باند مورد نیاز از مبدا ، محتوا را به کاربر نزدیکتر کند.

در زمینه رکورد DNS ، TTL یک مقدار عددی است که تعیین می کند مدت زمان سرور حافظه نهان DNS می تواند قبل از دستیابی به سرور DNS معتبر و گرفتن نسخه جدیدی از رکورد ، یک رکورد DNS را ارائه دهد.

lما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل