نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

تورنت یا Torrent چیست؟

به احتمال زیاد ، شما از تورنت شنیده اید ، از تورنت استفاده کرده اید یا حداقل این اصطلاح را در جایی در اینترنت دیده اید. آیا شما واقعاً از آنها استفاده کرده اید یا نه ، بسیاری از مردم نمی دانند تورنت واقعاً چیست. ما اینجا در شتابان هاست قصد داریم تا شما را با تورنت آشنا کنیم. در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

تورنت یا Torrent چیست؟

هنگامی که کلمه “torrent” را در دنیای فناوری می شنوید ، معمولاً به یک فایل رایانه ای گفته می شود که شامل ابرداده ای است که دارای اطلاعات مختلف است. یک فایل تورنت به طور معمول با پسوند .torrent همراه است اما حاوی محتوای واقعی برای توزیع نیست.

این اطلاعات سپس توسط یک نرم افزار BitTorrent مانند uTorrent ، Transmission یا BitTorrent برای توزیع واقعی استفاده می شود – که در اصل به کاربران امکان می دهد تا به راحتی فایل های تورنت را در رایانه های شخصی خود دانلود کنند.

در گذشته ، به دلیل سهولت استفاده از فناوری BitTorrent ، بسیاری از کاربران تورنت بارها و بارها مطالب دارای کپی رایت را به صورت ناآگاهانه دانلود می کنند. این امر مسلماً در بسیاری از کشورها مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است و بعضی از آنها ممنوعیت ایجاد تورنت های غیرقانونی از طریق حبس است. این بدان معنا نیست که همه تورنت ها برای مصرف ناامن هستند. سایت های تورنت قانونی زیادی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید.

توجه: دانلود تورنت را می توانید در قطعات انجام دهید ، بنابراین در واقع شما در حال دانلود قطعاتی از محتوای کامل هستید که بعداً هنگام دریافت همه قطعات مجدداً جمع می شوند.

اگرچه تورنت از نظر فنی قانونی است ، با گذشت سالها به دلیل وجود هزاران کاربر به طور غیرقانونی و به اشتراک گذاری محتوای دارای قاونو کپی رایت ، تبدیل به فعالیت غیرقانونی شده است. در اصل ، شما قبل از شروع هرگونه اتصال تورنت ، می دانید که چه محتوایی قانونی است و چه محتوایی غیرقانونی است و این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام را دانلود کنید.

چرا تورنت خطرناک است؟

دانلود تورنت همیشه به دلیل این واقعیت خطرناک است که سایرین بتوانند آدرس IP شما را ببینند. بسیاری از شرکت های تولید و ضبط افراد را استخدام می کنند تا وارد شوند و تمام این آدرس های IP را که در حال دانلود torrent ها هستند پیدا کنند و گزارش دهند تا بتوانند به ISP ها منتقل شوند. ISP ها سپس با سازمان های اجرای قانون ارتباط برقرار می کنند تا از دانلود بیشتر فایل جلوگیری شود ، که ممکن است شامل حبس شدن اپراتورها یا کاربران باشد.

اتصال به یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) به شما امکان می دهد تا آدرس IP خود را تغییر داده و در هنگام دانلود تورنت ناشناس بمانید. این یک ابزار مهم برای استفاده در هنگام دانلود تورنت است به گونه ای که ISP شما نمی داند چه کاری انجام می دهید.

توجه: با توجه به مشکلات مربوط به درخواست DMCA ، تورنت فقط در سرورهای مالزی و روسیه در دسترس است.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل