نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

دليل كندي لپ تاپ شما چيست؟

دليل كندي لپ تاپ شما چيست؟

دليل كندي لپ تاپ شما چيست؟

آیا لپ تاپ شما کند است؟

فرقی نمی کند که لپ تاپ  قدیمی داشته باشيد یا جدید ، ویندوز PC یا Mac ، استفاده از لپ تاپ کند یک تجربه لذت بخشي نيست. همه ما ميدانيم كه برخي از عوامل مانند بد افزارها ، ويروس ها و حتي برنامه هاي ضد ويروس سرعت لپ تاپ شما را كاهش مي دهند براي حفظ و افزايش سرعت لپ تاپ خود و حتي حافظه RAM اين مقاله را مطالعه كرده و به حذف برخي از برنامه ها بپردازيد. با ما در شتابان هاست همراه باشيد.

ویروس و آنتی ویروس

مهم نیست که چه نوع لپ تاپی دارید ، ویندوز ، Mac یا لینوکس ، شما باید نوعی از برنامه ضد ويروس را به عنوان اولین خط دفاعی در نظر بگیرید. برای کاربران ویندوز و لینوکس ، برنامه های ضد ويروس فعال که می توانند لپ تاپ شما را در پس زمینه و بر اساس تقاضا اسکن کنند ، انتخاب خوبی هستند. برای کاربران Mac ، ممکن است malware scanner در حال حاضر گزینه بهتری باشد زیرا منابع دیگری را به جز در زمان استفاده اشغال نمی کند. malware scanner تنها براي یک دفاع کافی است. اجرای بیش از یک بار در هر زمان براي یافتن بدافزار اضافی منجر به کندی و عدم پاسخگویی لپ تاپ می شود.

برنامه هاي در حال اجرا

دلیل عمده کاهش سرعت لپ تاپ ، برنامه هايي است كه درحال اجرا هستند. هر برنامه منابع سیستم ، از جمله RAM ، فضای دیسک (به صورت فايل های موقتی که ایجاد می شود) و عملکرد CPU و GPU را كاهش مي دهند. اگرچه برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند ممکن است در پشت پرده باشند و برخی از منابع محدود لپ تاپ شما را مصرف می کنند.

براي مثال زماني كه شما با مرورگر خود درحال انجام برخي فعاليت ها هستيد چند صفحه يا برگه باز مي كنيد؟ بیشتر مرورگرهای وب از تکنیک sandboxing برای جدا کردن هر صفحه و برگه باز استفاده می کنند. این بدان معناست که شما می توانید هر برگه یا صفحه مرورگر باز را طوری در نظر بگیرید که گویی یک برنامه مرورگر جداگانه است. ببینید تعداد “برنامه های درحال اجرا” با چه سرعتی افزایش می یابد و چه تاثیری بر منابع لپ تاپ شما می گذارد؟ عادت بستن برنامه های بلا استفاده و تنها باز کردن برنامه های مورد نیاز ، روش خوبی برای کمک به مدیریت منابع و عملکرد لپ تاپ شماست.

به ياد داشته باشيد:

وقتی کارتان تمام شد ، برنامه ها را ببنديد.
برگه های مرورگر را که دیگر نیازی به آنها ندارید ببندید.

موارد راه اندازی را کنترل کنید

به ياد داشته باشيد، از شروع خودکار برنامه ها جلوگیری کنید. همه سیستم عامل های اصلی به شما امکان می دهند برنامه ها را پیکربندی کنید تا هنگام راه اندازی كامپيوتر يا لپ تاپ به طور خودکار شروع به کار کنند. این موارد باعث می شود که در زمان صرفه جویی کنید درحالي كه  گاهي نیازی به آنها نيست ، پس ایده خوبی است که نگاهی به شروع کار بیندازید.

کاربران Mac: موارد ورود به سیستم را که نیازی ندارید حذف کنید.
کاربران ویندوز: از دانلود برنامه ها در هنگام راه اندازی ویندوز جلوگیری کنید.

فضای دیسک را آزاد کنید

اگر كامپيوتر يا لپ تاپ شما فضای کافی در درایو نداشته باشد ، لپ تاپ را مجبور به یافتن فضای مورد نیاز برای قرار دادن فايل های موقتی مورد استفاده توسط سیستم و برنامه ها (دلیل دیگری برای محدود کردن تعداد برنامه ها)مي کنيد ، اين كار باعث بيشتر كار كردن لپ تاپ و كندي آن ميشود. به عنوان یک دستورالعمل کلی ، حفظ حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد از فضای خالی باید اطمینان حاصل کند که لپ تاپ شما به دلیل مشکلات ذخیره سازی ، سرعت چشمگیری را تجربه نخواهد کرد. حتی بهتر ، شما می توانید با نگه داشتن ۲۵ درصد یا بیشتر فضای خالی در دسترس سیستم عامل برای استفاده از سیستم عامل به دلخواه خود اطمینان حاصل کنید که به هیچ وجه مشکل ذخیره سازی نخواهید داشت.

ویندوز شامل یک ابزار داخلی برای کمک به پاک سازی دیسک است.

آیا باید دیسک های خود را خارج کنید؟

به طور کلی ،  لپ تاپ Mac و Windows می توانند فضای درایو را در حین اجرا خنثی کنند البته تا زمانی که فضای کافی در دسترس باشد ، بسته به نوع استفاده از لپ تاپ ، ممکن است نیازهای خاصی برای defragging داشته باشید. فقط بخاطر بسپارید: هرگز SSD را defrag نکنید.

فضای زیادی را در درایو استارت خود نگه دارید.

ممکن است نیازی به defragging یک درایو نباشد.

ما در اين مقاله درباره دليل كندي لپ تاپ صحبت كرده ايم؛ اگر ويندوز ۱۰ بر روي لپ تاپ شما نصب شده براي اطلاعات بيشتر درباره نحوه رفع مصرف صد در صدي ديسك در ويندوز ۱۰ را مطالعه كنيد. ما را در شتابان هاست دنبال كنيد.😊

خروج از نسخه موبایل