نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

SSH چیست و چه کاربردی دارد؟

SSH چیست و چه کاربردی دارد؟

SSH یا Secure Shell یک پروتکل مدیریت از راه دور است که به کاربران امکان می دهد سرورهای از راه دور خود را از طریق اینترنت کنترل و تغییر دهند. این سرویس به عنوان یک جایگزین مطمئن برای Telnet بدون رمزگذاری ایجاد شده است و از تکنیک های رمزنگاری استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که کلیه ارتباطات به سرور از راه دور به صورت رمزگذاری شده اتفاق می افتد. این مکانیسم برای تأیید اعتبار کاربر از راه دور ، انتقال ورودی از مشتری به هاست و انتقال مجدد خروجی به مشتری فراهم می کند.

شکل زیر یک پنجره معمولی SSH را نشان می دهد. هر کاربر لینوکس یا macOS می تواند مستقیماً از پنجره ترمینال وارد سرور راه دور خود شود. کاربران ویندوز می توانند از کلاینت های SSH مانند Putty استفاده کنند. در صورت کار کردن کامپیوتر از راه دور ، می توانید دستورات پوسته را به همان روشی که می خواهید اجرا کنید.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

SSH چگونه کار می کند؟

اگر از Linux یا Mac استفاده می کنید ، استفاده از SSH بسیار ساده است. اگر از ویندوز استفاده می کنید ، باید از کلاینت SSH استفاده کنید تا اتصالات SSH را باز کنید. محبوب ترین کلاینت SSH PuTTY است که می توانید در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برای کاربران Mac و Linux ، به برنامه ترمینال خود بروید و مراحل زیر را دنبال کنید:

فرمان SSH از ۳ قسمت مجزا تشکیل شده است.

ssh {user}@{host}

فرمان کلید SSH به سیستم شما دستور می دهد که می خواهید یک اتصال امن رمزگذاری شده رمزگذاری شده را باز کنید. {user} حسابی را که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید نشان می دهد. به عنوان مثال ، شما ممکن است بخواهید به کاربر root دسترسی پیدا کنید ، که در اصل مترادف برای مدیر سیستم با حقوق کامل برای تغییر هر چیزی در سیستم است. {host to به رایانه ای که می خواهید دسترسی داشته باشید اشاره دارد. این می تواند یک آدرس IP (به عنوان مثال ۲۴۴٫۲۳۵٫۲۳٫۱۹) یا نام دامنه (به عنوان مثال www.shetabanhost.com) باشد.

وقتی دکمه Enter را بزنید ، از شما خواسته می شود رمز ورود را برای حساب درخواستی وارد کنید. وقتی آن را تایپ می کنید ، هیچ چیزی روی صفحه نمایش داده نمی شود ، اما رمز عبور شما در واقع منتقل می شود. پس از اتمام کار تایپ کردن ، بار دیگر  Enter را بزنید. اگر رمز عبور شما صحیح باشد ، از یک پنجره ترمینال راه دور باز می شوید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل