نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

Squid چیست و چه کاربردی دارد

سرور پروکسی Squid

Squid یک نرم افزار کاربردی است که تحت GNU / GPL منتشر می شود که به عنوان یک سرور پروکسی و همچنین کش حافظه وب Daemon عمل می کند. Squid در درجه اول از پروتکل هایی مانند HTTP و FTP پشتیبانی می کند اما پروتکل های دیگر مانند HTTPS ، SSL ، TLS و غیره به خوبی پشتیبانی می شوند. برای وب سایتهایی که اغلب بازدید می شوند ، با ذخیره وب و DNS با ویژگی ذخیره سازی وب Daemon ، گشت و گذار در وب سریعتر انجام می شود. Squid بخاط این شناخته شده است که از تمام سیستم عامل های اصلی از جمله Linux ، UNIX ، Microsoft Windows و Mac پشتیبانی می کند.

Squid چیست:

ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) از اوایل دهه ۱۹۹۰ از سرورهای پروکسی Squid استفاده کرده اند تا سرعت بارگیری سریع تر و کاهش زمان تأخیر ، به ویژه برای تهیه رسانه های غنی و پخش ویدئو را داشته باشند. اپراتورهای وب سایت غالباً یک سرور پروکسی Squid را به عنوان شتاب دهنده محتوا قرار می دهند و محتوا را که اغلب مشاهده می شود و بارهای کمتری را روی سرورهای وب ذخیره می کند ، قرار می دهند. شبکه های تحویل محتوا و شرکت های رسانه ای از سرورهای پروکسی استفاده کرده و آنها را در سراسر شبکه های خود مستقر می کنند تا تجربه بینندگان درخواست کننده برنامه نویسی را بهبود ببخشند ، به ویژه برای متعادل کردن بار و کار با سنبله های ترافیکی برای محتوای محبوب.

این سرور پروکسی در ابتدا بطور تخصصی برای سیستم های یونیکس ارائه شده بود ولی اکنون برای سیستم های ویندوز نیز در دسترس است. Squid به صورت نرم افزار منبع باز آزاد ارائه می شود و می تواند تحت مجوز عمومی GNU یا (GPL) بنیاد نرم افزار آزاد مورد استفاده قرار گیرد.

Squid در اصل نتیجه ای از پروژه برداشت ، جمع آوری اطلاعات منبع باز بودجه ARPA و ابزار ذخیره سازی بود. “Squid” نام كدی بود كه هنگام شروع توسعه در جهت جدید ، برای تمایز این پروژه استفاده می كرد.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

با ما در شتابان هاست همراه باشید.

خروج از نسخه موبایل