نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

توزیع رد هت چیست و چه کاربردی دارد

what-is-red-hat

حتما برخی از شما در جست و جو در اینترنت با عبارت رد هت یا Red Hat برخوردکرده باشید ولی معنا و کارآیی آن را نمی دانید. رد هت یکی از توزیع های گروه لینوکس است. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست مبحث توزیع Red Hat چیست و چه کاربردی دارد را آموزش می دهیم. ما را همراهی کنید.

توزیع رد هت چیست ؟

Red Hat از معروف ترین توزیع های لینوکس به شمار می آید ؛ این توزیع لینوکس در سال ۱۹۹۴ میلادی ساخته شد و تا سال ۲۰۰۴ بصورت رایگان در اختیار همه قرار داشت. پس از آن کمپانی Red Hat اقدام به ارائه دو توزیع متفاوت از لینوکس با نام‌های Red Hat Enterprise Linux (یعنی نسخه های پولی Red Hat ) و Fedora (نسخه رایگان) ارائه کرد.

ورژن RHEL ، با پرداخت هزینه اشتراک به این کمپانی میتوانید کدهای متن باز آن را همراه با پشتیبانی قوی در اختیار داشته باشید. Fedora نسخه رایگان این کمپانی بوده و هم اکنون نیز بصورت رایگان جهت استفاده بر بستر اینترت قرار دارد.

پس به این نکته توجه کنید که الآن توزیع لینوکسی به نام Red Hat نداریم و محصول Red Hat از سال ۲۰۰۴ دیگر تولید نشده است ، لینوکسی که امروزه شما با نام توزیع Red Hat می شناسید با هسته لینوکس Red Hat ای که در ابتدا وجود داشت کاملا متفاوت است و ما آن را به عنوان Red Hat Enterprise می شناسیم.

تصویری از کمپانی توسعه دهنده ی توزیع رد هت لینوکس

کاربرد های رد هت چیست ؟

۱ . در توزیع Red Hat اینترپرایس میتوان سرعت بیشتر را با اجتماع چند کارت شبکه در یک سیستم متمرکز کرد.

۲ . حداکثر حجم پارتیشنی که رد هت نسخه ی هفت میتواند پشتیبانی کند ۵۰۰ ترابایت است که این رقم جداً رقمِ قابل ملاحظه ای است.

۳ . توزیع Red Hat دارای ابزاری است که با آن میتوان کارکرد سیستم، مانیتورینگ و بهینه‌سازی های سیستم را مدیریت کرد.

امیدواریم از این مطلب بهره لازم را برده باشید و  رد هت را شناخته و کاربرد های آنرا دانسته باشید.

ما را در وبلاگ شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل