نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

Malware چیست؟

Malware چیست؟

Malware نام جمعی برای تعدادی از انواع نرم افزارهای مخرب از جمله ویروس ها ، باج افزارها و نرم افزارهای جاسوسی است. Malware ها معمولاً شامل كدی هستند كه توسط حمله كنندگان سایبری ساخته شده اند ، به گونه ای طراحی شده اند كه باعث ایجاد خسارت گسترده به داده ها و سیستم ها یا دستیابی غیرمجاز به یك شبكه می شوند. Malware ها به طور معمول به صورت لینک یا پرونده از طریق ایمیل تحویل داده می شوند و از کاربر می خواهند تا روی لینک کلیک کرده یا پرونده را برای اجرای Malware باز کند.

Malware ها از اوایل دهه ۱۹۷۰ هنگامی که برای اولین بار ویروس Creeper ظاهر شد ، در معرض تهدید افراد و سازمانها قرار گرفته است. از آن زمان به بعد ، جهان صدها هزار نفر از انواع مختلف Malware ها مورد حمله قرار گرفتند ، همه با هدف ایجاد بیشترین اختلال و خسارت تا حد ممکن.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با ما در شتابان هاست همراه باشید.

Malware ها چه کاری می توانند انجام دهند؟

Malware ها مخرب کار خود را از چندین روش مختلف تحویل می دهد. از تقاضای باج گرفتن تا سرقت اطلاعات شخصی حساس ، مجرمان سایبری در روشهایشان پیچیده تر می شوند. در زیر لیستی از برخی از انواع و تعاریف رایج بدافزارها آمده است.

ویروس:

احتمالاً رایج ترین نوع Malware ها هستند، ویروس ها کد مخرب خود را برای تمیز کردن کد متصل می کنند و منتظر یک کاربر مظنون یا یک فرایند خودکار برای اجرای آنها هستند. مانند یک ویروس بیولوژیکی ، آنها می توانند به سرعت و به طور گسترده ای گسترش یابند و باعث آسیب رساندن به عملکرد اصلی سیستم ها ، خراب شدن پرونده ها و قفل کاربران از رایانه های خود شوند. آنها معمولاً در یک پرونده اجرایی موجود هستند.

کرم ها یا worms:

کرم ها نام خود را از طریق آلوده کردن سیستم ها به دست می آورند. با شروع از یک دستگاه آلوده ، آنها راه خود را از طریق شبکه بافته می شوند و به منظور ادامه شیوع عفونت به دستگاه های متوالی وصل می شوند. این نوع Malware ها می توانند خیلی سریع کل دستگاه های شبکه را آلوده کنند.

Spyware:

نرم افزارهای جاسوسی یا Spyware همانطور که از نام آن پیداست ، برای جاسوسی در مورد آنچه کاربر انجام می دهد طراحی شده است. با مخفی کردن زمینه در رایانه ، این نوع Malware ها بدون اطلاع کاربر ، مانند اطلاعات کارت اعتباری ، گذرواژه‌ها و سایر اطلاعات حساس ، اطلاعاتی را جمع‌آوری خواهند کرد.

تروجان ها:

دقیقاً مانند سربازان یونانی برای انجام حمله خود در یک اسب مخفی می شوند ، این نوع Malware ها را درون نرم افزار قانونی مخفی می کند و یا خود را پنهان می کند. با احتیاط عمل می کنند ، با ایجاد درهای پشتی که به انواع نرم افزارهای مخرب دسترسی آسان دارند ، امنیت را نقض می کند.

باج افزار:

همچنین با عنوان scareware شناخته می شود ، باج افزار دارای قیمت سنگینی است. با استفاده از قفل کردن شبکه ها و قفل کردن کاربران تا زمان پرداخت باج ، باج افزار برخی از بزرگترین سازمان های امروز جهان را – با نتایج گران قیمت – هدف قرار داده است.

چگونه یک Malware پخش می شود؟

هر نوع Malware روش منحصر به فرد خود را برای ایجاد ویرانی دارد و بیشتر به نوع کاربری کاربران متکی است. برخی از سویه ها از طریق لینک یا پرونده اجرایی از طریق ایمیل تحویل داده می شوند. دیگران از طریق پیام فوری یا رسانه های اجتماعی تحویل داده می شوند. حتی تلفن های همراه در معرض حمله قرار دارند. ضروری است که سازمان ها از همه آسیب پذیری ها آگاه باشند تا بتوانند خط دفاع موثری را تعیین کنند.

چگونه می توان در برابر Malware محافظت کرد؟

حالا که کمی بیشتر در مورد بدافزارها و انواع مختلف موجود در آن می دانید ، اجازه دهید در مورد حفاظت صحبت کنیم. در واقع دو حوزه وجود دارد که باید در مورد محافظت در نظر بگیریم: ابزارهای محافظتی و هوشیاری کاربر. اولین مورد اغلب ساده ترین اجرای آن است ، به این دلیل که شما اغلب می توانید نرم افزارهای محافظ بهترین کلاس را که خود مدیریت و به روز می کند ، تنظیم و فراموش کنید. از طرف دیگر ، کاربران می توانند در معرض وسوسه قرار بگیرند (“این وب سایت جالب را بررسی کنید!”) یا به راحتی توسط سایر احساسات مانند ترس هدایت می شوید (“بلافاصله این نرم افزار آنتی ویروس را نصب کنید”). آموزش برای اطمینان از کاربران از خطر بدافزار و آنچه می توانند انجام دهند برای جلوگیری از حمله مهم است.

با وجود سیاست های خوب کاربر و راه حل های ضد بدافزارهای مناسب که به طور مداوم بر روی شبکه ، ایمیل ، درخواست های وب و سایر فعالیت هایی نظارت می کنند که می توانند سازمان شما را در معرض خطر قرار دهند ، بدافزارها کمتر از تحمل بار خود استفاده می کنند. تشخیص بدافزار پیشرفته Forcepoint ، از بدافزارهای کلاس در بهترین کانال در چندین کانال استفاده می کند و از لحاظ امنیتی بی نظیر است.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل