نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

Google Search Console چیست؟

Google Search Console چیست

Google Search Console (یا به اختصار «GSC») به مدیران وب سایت اجازه می دهد تا وب سایت های خود را از طریق یک پورتال رسمی ، که پر از آمار مفید است ، نظارت و مدیریت کنند. دسترسی به ابزارها و داده هایی که به طور مستقیم توسط موتورهای جستجو ارائه می شود ، می تواند بهینه سازی وب سایت شما را بسیار ساده تر کند! اما این دقیقا چیست؟

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید تا با Google Search Console آشنا بشیم.

Google Search Console چیست؟

یک کانال ارتباطی است:

اکانت های Google Search Console اصلی ترین و رسمی ترین راه ارتباط بین Google و صاحبان سایت های خاص است. با داشتن یک حساب کاربری ثبت شده ، Google می تواند اطلاعات مربوط به وب سایت را در مورد مشکلات سایت ، خطاها یا حتی مجازات ها و تنبیهات ارسال کند. همچنین برخی از ابزارهای محدود به شما امکان می دهد تا در مورد مشکلات سایت و درخواست ویژگی ها با آنها تماس بگیرید.

یک مرکز کنترل است:

اگر به طور فعال وب سایت خود را بهینه می کنید ، می فهمید که SEO هرگز به پایان نمی رسد. شما باید به طور مداوم در حال بهبود محتوای خود باشید ، تنظیمات سایت خود را تصحیح کرده و خطاهای خود را به حداقل برسانید.

Google Search Console ابزاری را ارائه می دهد که به این مدیریت روزمره کمک می کند. به شما امکان می دهد مواردی مانند ارسال و نظارت بر نقشه های XML خود را انجام دهید ، از Google بخواهید که خطاهای شما را دوباره ارزیابی کند یا اینکه چگونه Google به طور مثال صفحات و آدرس های اینترنتی را در سایت شما مشاهده می کند.

یک داشبورد ارزیابی عملکرد است:

حساب GSC شما پر از اطلاعات مفید در مورد نحوه نمایش و عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجو است. از گزارش قابلیت استفاده تلفن همراه گرفته تا مشاهده و ردیابی کلیک روی صفحه ، و موارد دیگر.

اگر در مورد مدیریت و بهینه سازی وب سایت خود جدی هستید ، حساب GSC شما مرکز اصلی شما برای درک زمان ، مکان و نحوه حضور سایت شما در Google است.

اکثر داده های موجود در Google Search Console می توانند در سیستم های دیگر مانند Google Analytics و Yoast SEO استخراج و یکپارچه شوند!

این بدان معناست که ، اگر افزونه Yoast SEO را اجرا می کنید ، می توانید برخی از داده های GSC خود را مستقیماً در وب سایت خود ادغام کنید. در نتیجه ، می تواند مدیریت خطاها ، تجزیه و تحلیل ها و تغییر مسیرها را بسیار آسان تر کند!

برای شروع آماده هستید؟

هرکسی که یک وب سایت را اداره یا مدیریت می کند باید بتواند به صورت رایگان به یک حساب Google Search Console دسترسی پیدا کند و از امکانات فوق العاده آن استفاده کند پس اگر وبسایت دارید همین الان یک حساب GSC ایجاد کنید.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل