نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

گیت (Git) چیست و چه کاربردی دارد

با استفاده از Git ، فرد در مورد سیستم توزیع متن باز اطلاع پیدا می کند. هنگام توسعه نرم افزار ، نیاز به ردیابی تغییرات ایجاد شده در کد متن وجود دارد. Git کار را برای ردیابی این تغییرات انجام می دهد. لینوس توروالدز این سیستم را در دوره زمانی ۲۰۰۵ راه اندازی کرد. جونیو هامانو فردی است که این سیستم را حفظ می کند. هنگامی که نیاز به هماهنگی مجموعه خاصی از کار با برنامه نویسان وجود دارد ، Git می تواند این عملکرد را به راحتی انجام دهد. با ویژگی یکپارچگی داده ها ، آن را به یک سیستم گسترده محبوب تبدیل کرده است.

با محیط کار توزیع شده سازگار است و با یک سرعت مناسب برای رفع نیازها کار می کند. بیشتر ، سرورهای مشتری لیست کاملی از نسخه های ردیابی و مخازن را نشان نمی دهند. اگرچه ، پرونده با Git معکوس است. این یک ابزار عالی برای دستیابی به رکورد مخزن و توانایی های دزدگیر است. این یک سیستم مستقل است که به هرگونه دسترسی به شبکه یا سرور وابسته نیست. این ساختار با دو ساختار داده ساخته شده است که شاخص های قابل تغییر و پایگاه داده شی هستند.

گیت (Git) چیست؟

Git به عنوان یک فناوری کنترل نسخه تعریف می شود ، که به عنوان ردیابی تغییرات عمل می کند. برخی از فایل های کد متن دچار تغییراتی می شوند که به راحتی با ابزار Git ردیابی می شوند. در Git ، آن را به عنوان یک سیستم کامل فایل مبتنی کار می کند که نیازی به اضافه کردن نرم افزار ندارد. با کمک فن آوری Git می توان فایلها را به راحتی به نسخه های قبلی برگرداند. هنگامی که به دنبال سیستمی هستید که بتواند به راحتی فایل های حذف شده را بازیابی کند ، سپس Git عملکرد خوبی دارد.

به عبارت دیگر ، Git به عنوان یک سیستم ردیاب تغییر پرونده تعریف می شود که حتی هر خط کدگذاری شده را به راحتی ردیابی می کند. این می تواند یک ابزار مفید برای از بین بردن پرونده های اضافه شده باشد. هنگام استفاده از این سیستم ، در ابتدا یک پوشه ایجاد می شود. در زیر این پوشه ، تمام جزئیات مربوط به پرونده ذخیره می شود. با کمک این پوشه می توان داده های مفید را در ردیابی هر پرونده ذخیره کرد. تحت این سیستم ، پوشه Git به عنوان “مخزن” نیز شناخته می شود.

درک Git:

هنگام درک سیستم کامل Git ، روشن شدن برخی اصطلاحات مرتبط با آن مهم است. این اصطلاحات را می توان با کمک نکاتی که در زیر ذکر شد به راحتی قابل فهمید:

سیستم متن باز:

هنگام یادگیری در مورد فن آوری Git ، شناختن ماهیت آن بسیار مهم است. متن باز ، به این معنی است که Git سیستمی است که کد متن آن به راحتی و در دسترس است. این کد متن اصلی است که می تواند بیشتر اصلاح شود.

سیستم توزیع شده:

یک مخزن در Git وجود دارد که از راه دور است. این مخزن در دو مکان ذخیره می شود. اولا ، در سرور موجود است. ثانیا ، می توان آن را از رایانه برنامه نویس گرفت. این بدان معنی است که مخزن در یک شبکه توزیع شده جدا از سرور مرکزی وجود دارد.

سیستم کنترل:

با سیستم کنترل ، این بدان معنی است که Git با یک سیستم ردیابی در ارتباط است. با استفاده از این سیستم می توان پرونده ها را برای ردیابی بیشتر ذخیره کرد.

کنترل شده از نسخه:

هر وقت کد بیشتری به پوشه اضافه می شود ، کد موجود در پوشه Git تغییر می یابد. علاوه بر این ، توسعه دهندگان همچنان طبق نیاز خود کد را اضافه می کنند. با یک مکانیزم کنترل نسخه ، تاریخچه کامل حفظ می شود.

فایده استفاده از Git چیست؟

Git به عنوان ابزاری مفید برای چندین بخش در یک سازمان باقی مانده است. این بخش ها شامل بازاریابی ، نیروی انسانی ، پشتیبانی مشتری ، طراحی و غیره است. در مورد کاربردهای اساسی فن آوری گیت از نکات زیر مطلع شوید:

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل