نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

FTP چیست و چه کاربردی دارد

FTP چیست

FTP راهی برای انتقال فایل ها به صورت آنلاین است. ممکن است سایتهایی که در مرورگر خود بازدید می کنید را “اینترنت” بدانید ، اما مرورگر شما فقط از یک پروتکل استفاده می کند. بسیاری از پروتکل های دیگر وجود دارد که به طور جمعی اینترنت را تشکیل می دهند. به عنوان مثال IMAP و POP دو پروتکل هستند که مشتریان ایمیل برای ارسال و دریافت پیام از آنها استفاده می کنند. XMPP پروتکل است که برای ارسال و دریافت پیام های فوری استفاده می شود. FTP پروتکل دیگری است. ما در این مقاله به موضوع FTP چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم. ما را همراهی کنید.

FTP چیست:

FTP مخفف “File Transfer Protocol” است. همچنین امروز یکی از قدیمی ترین پروتکل های مورد استفاده است و روشی مناسب برای جابجایی پرونده ها است. سرور FTP با زیر شاخه ها امکان دسترسی به دایرکتوری را دارد. کاربران با یک سرویس دهنده FTP به این سرورها متصل می شوند ، یک تکه نرم افزاری که به شما امکان می دهد تا فایل ها را از سرور دانلود کنید و همچنین فایل ها را روی آن آپلود کنید.

بسیاری از کاربران اینترنت هرگز از FTP استفاده نخواهند کرد ، اما اگر یک وب سایت ایجاد می کنید ، این یک ابزار اساسی است. و به دلیل اینکه چنین ابزاری اساسی در وب است ، حتی اگر شما یک برنامه نویس نیستید ، می توانید درباره آن آگاهی داشته باشید. بنابراین ، همه چیز متوسط ​​کاربر اینترنت در مورد FTP و چگونگی استفاده از آن باید بداند وجود دارد.

 

کابردهای FTP:

FTP ابزاری مفید برای انتقال اطلاعات از رایانه ای است که در آن کار می کنید به سروری که در آن وب سایت میزبان است. به عنوان مثال اگر می خواهید وردپرس را روی یک وب سرور نصب کنید ، برای کپی کردن پرونده ها به FTP نیاز دارید.

همچنین گاهی اوقات به عنوان راهی برای به اشتراک گذاری پرونده ها استفاده می شود. یک شخص ممکن است یک پرونده را در یک سرور FTP بارگذاری کند و سپس لینکی را با شخص دیگری به اشتراک بگذارد. این نوع استفاده در عصر خدمات ابری با کاربرد آسان رواج پیدا کرده است. اما برخی افراد ترجیح می دهند پرونده های خود را روی یک سرور خانگی قرار دهند و از FTP برای فعال کردن آن استفاده کنند.

FTP یکی از ساده ترین و اولین فرمت هایی است که برای انتقال سریع فایل ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر ایجاد شده است. این ریشه در تمام سال ۱۹۷۱ ، هنگامی که اولین نسخه توسط Abhay Bhushan ایجاد و منتشر شد ، تاکنون وجود دارد. در دهه ۱۹۸۰ ، فرمت FTP به نسخه TCP / IP مرتبط با سرورها به روز شد.

این اتصالات FTP همچنین می توانند حالت های فعال و غیرفعال داشته باشند. حالت های فعال رایج ترین هستند و امکان برقراری ارتباط بین سرور و دستگاه را از طریق هر دو کانال فراهم می کنند ، در حالی که سرور با تأیید درخواست های مربوط به داده ها ، نقش موثری در برقراری ارتباط برقرار می کند. با این حال ، این حالت می تواند توسط فایروال ها و موارد مشابه مختل شود ، بنابراین یک حالت منفعل نیز وجود دارد که سرور توجه می کند اما به طور فعال اتصالات را حفظ نمی کند و به دستگاه دیگر امکان می دهد تمام کارها را انجام دهد.

آیا FTP امن است؟

قدمت FTP به زمانی طولانی می رسد که امنیت سایبری بسیار بیشتر از یک زمینه فرضی بود. این بدان معنی است که نقل و انتقالات FTP رمزگذاری نشده اند ، بنابراین رهگیری پرونده ها برای هر کسی که توانایی خراب کردن بسته را دارد ، بسیار آسان است.

به همین دلیل ، بسیاری از افراد به جای آن از FTPS استفاده می کنند. این در اصل به همان روش FTP کار می کند ، اما همه چیز را رمزگذاری می کند ، به این معنی که چشم کنجکاو نمی تواند هیچ پرونده ای را بخواند ، حتی اگر بتواند آنها را رهگیری کند. در این مرحله ، بسیاری از سرورها از ارائه دسترسی غیرقابل رمزگذاری خودداری می کنند و در عوض ، فقط FTPS را ارائه می دهند.

امیدواریم مقاله FTP چیست برای شما مفید بوده و از آن بهره لازم را برده باشید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل