نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

Drupal چیست؟

Drupal یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) رایگان و منبع باز یا همان اوپن سورس با یک جامعه بزرگ و پشتیبان است. این CMS توسط میلیون ها نفر از مردم و سازمان ها در سراسر جهان برای ایجاد و نگهداری وب سایت ها استفاده می شود. شما احتمالاً هر روز بدون اطلاع از Drupal استفاده می کنید ، زیرا بسیاری از مشاغل عالی و سازمان های دولتی از Drupal استفاده می کنند ، مانند دولت استرالیا ، صلیب سرخ ، هاروارد ، اکونومیست ، بی بی سی ، NBC News ، توییتر و بسیاری دیگر.

Drupal نرم افزاری منبع باز است که تحت مجوز عمومی گنو منتشر شده است. این بدان معنی است که Drupal مزایایی مانند – انعطاف پذیری ، آزادی ، امنیت و پاسخگویی – دارد که با نرم افزار های اختصاصی قابل مقایسه نیست. به عنوان مثال ، دانلود Drupal رایگان است و هرکسی می تواند سیستم عامل CMS خود را تغییر داده و گسترش دهد.

در ادامه این مقاله با ما در شتابان هاست همراه باشید.

پر از ویژگی و بسیار قابل تنظیم:

Drupal به عنوان یک CMS می درخشد. این CMS رابط کاربری فراهم می کند که به شما امکان می دهد محتوای خود را به راحتی ایجاد و منتشر کنید. این پلتفرم دارای انواع نامحدود محتوا ، از جمله متن و محتوای رسانه ای ، با فرم های بسیار قابل تنظیم است. همچنین ابزارهای بصری ایجاد محتوای و ابزارهای ویرایش داخلی قدرتمند نیز وجود دارند. Drupal با سیستم طبقه بندی نقش کاربر و مجوزهای پیچیده ، دسترسی به محتوا و ویژگی ها را کنترل می کند.

تمام عملکردهای کاربردی و end-user-facing در Drupal ، از ویژگی های اساسی مانند امکان ورود به سیستم یا ایجاد محتوا تا گالری عکس های پویا و سیستم های رای گیری پیچیده ، از ماژول ها حاصل می شود. آنچه شما از Drupal.org بارگیری می کنید همان چیزی است که به آن گفته می شود “هسته Drupal” است و شامل همه ماژول های متداول برای ساختن یک سایت می باشد ، اما انواع زیادی از ماژول های مشارکتی وجود دارد که هزاران نفر از برنامه نویسان آن را تهیه می کنند و به صورت رایگان در Drupal.org قرار گرفته اند.

Drupal همچنین یک بستر قدرتمند توسعه وب سایت است. Drupal از الگوهای برنامه نویسی شی گرا مدرن ، بهترین شیوه های PHP ، HTML5 و استانداردهای YAML پیروی می کند. این فناوری همچنین فن آوری های وب دیگری بزرگ ، از جمله CKEditor ، Symfony2 ، Twig ، jQuery ، Backbone.js و Guzzle را در بر می گیرد. گسترش کارایی و به دست آوردن کنترل کامل بر روی طرح از طریق مجموعه ای قوی از موارد افزودنی به شکل ماژول ها و تم ها انجام می شود.

ویژگی های Drupal:

در ادامه ما قصد داریم به برخی از ویژگی های نسخه آخر Drupal بپردازیم.

موتور تم جدید:

Drupal 8 شامل یک موتور با نام تجاری جدید با نام Twig است که از نظر PHP ، انعطاف پذیر ، سریع و ایمن است. ایجاد وب سایت های Drupal زیبا و کاربردی تر با استفاده از Twig بسیار ساده تر است ، زیرا قالب های آن به صورت مصنوعی نوشته شده اند که در عین ایمن تر بودن ، از قالب PHP یا سایر موارد پیچیده تر است.

قدرت بیشتر HTML5 برای شما:

HTML5 اکنون نوبت به نوشتن نشانه گذاری وب کم و بیش با استاندارد de-facto می دهد. همین مورد اکنون به صورت لوکال در Drupal 8 موجود است و به شما امکان دسترسی به فیلدهای ورودی مانند تاریخ ، ایمیل ، تلفن و غیره و حتی عملکرد و سازگاری بیشتر با دستگاه های موبایل و دستی را می دهد.

قابلیت چند زبانه بودن:

Drupal 8 دارای ویژگی چند زبانه بودن است. رابط سرور ترجمه های داخلی دارد. همچنین می توانید صفحاتی را با نمایش فیلترهای مبتنی بر زبان ایجاد و یا مسدود کنید.

نوشتن آسان:

ویژگی های جدید Drupal 8 قدرت بی سابقه ای را به دست ویرایشگر محتوا می بخشد ، با ویرایشگر WYSIWYG CKEditor که اکنون با هسته همراه است. با این حال ، بیشترین پیشرفت ، قابلیت ویرایش لوکال است که Drupal 8 در اختیار کاربران قرار می دهد.

سازندگان سایت و محتوا یا ویرایشگرها می توانند بدون نیاز به تغییر به فرم ویرایش کامل ، متن را در هر صفحه ویرایش کنند. اکنون پیش نویس ها بسیار آسانتر ساخته شده اند و در نتیجه امنیت وب در نتیجه بهتر اجرا می شود.

سرعت بارگیری:

Drupal 8 همه اطلاعات سایت را نگه می دارد و در صورت لزوم فقط جاوا اسکریپت را لود می کند. وقتی یک صفحه مشاهده می شود ، دیگر نیازی به بارگیری مجدد آن نیست. محتوای مشاهده شده قبلی به سرعت از حافظه پنهان بارگیری می شود. پس از پیکربندی و فعال سازی ، حافظه پنهان کاملاً اتوماتیک است.

تست خودکار JavaScript:

تست خودکار برای front-end امکان پذیر نیست ، بنابراین آزمایش خودکار JavaScript یا (JS) اکنون با Drupal 8.1 امکان پذیر است. اکنون QA’ers می تواند front-end JavaScript را بطور خودکار تست کند ، این کار در زمان صرفه جویی می کند و ادغام مداوم را بسیار آسان تر می کند.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل