نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

cxs چیست و چه کاربردی دارد

What is cxs and what is it used for

امنیت در سیستم هاستینگ یه امر بسیار مهم به شمار می‌ رود و عموما شرکت‌ های ارائه دهنده هاستینگ و یا افرادی که هاستینگ اختصاصی برای خود تهیه می کنند، با نرم افزارها و آنتی ویروس های مختلف سعی دارند تا جلوی نفوذ بدافزارها و هکرها را بگیرند. ما در این مطلب به شما همراهان عزیز شتابان هاست CXS و کاربرد آن را معرفی کنیم. ما را همراهی کنید.

CXS چیست:

اسکریپت ConfigServer eXploit Scanner با عبارت مخفف شده CXS یک ابزار قدرتمند امنیتی از شرکت ConfigServer می باشد. شما با استفاده از این اسکریپت می‌توانید از اجرای فایل‌های مخرب مانند شل و ابزار های هک سرور در امان باشید. CXS مخصوص سرورهایی با سیستم‌عامل CentOS به‌ همراه کنترل‌ پنل DirectAdmin یا cPanel بوده به صورت کاملا روان و بدون ایجاد فضایی سنگین از ورود و اجرای فایل‌های مخرب جلوگیری می‌کند. یکی از مهمترین ویژگی‌های CXS ، قابلیتی به نام Realtime Monitoring یا مانیتور لحظه به لحظه سرور است.

شما می توانید با فعال کردن و پیکر بندی مناسب ویژگی CXS Watch Daemon، در صورت آپلود فایل مخرب، فایل به سرعت حذف و گزارش آن برای مدیر سرور ارسال می شود.

مزایای اسکریپت CXS چیست:

  1. هماهنگی با ModSecurity: با پیکربندی مناسب می‌توان تنظیم کرد که وقتی فایل مخربی بر روی سرور آپلود شد، IP شخص آپلود کننده توسط ModSecurity مسدود شود.
  2. هماهنگی با آنتی ویروس قدرتمند ClamAv: با آنتی ویروس قدرتمند ClamAv از آپلود ویروس‌ها جلوگیری می‌شود.
  3. هماهنگی با فایروال CSF: با پیکربندی مناسب می‌توان تنظیم کنیم که وقتی فایل مخربی بر روی سرور آپلود شد، IP شخص آپلود کننده توسط CSF مسدود شود.

قابلیت‌های CXS چیست:

  1. شناسایی فایل‌های Binary قابل اجرا.
  2. شناسایی فایل مخرب براساس نام فایل.
  3. تنظیم اسکن با Cron.
  4. قابلیت زمان بندی اسکن فایل‌ها.
  5. همگام سازی با فایروال CSF.
  6. شناسایی و ارسال گزارش در مورد حملات symlink.
  7. همگام سازی با آنتی ویروس قدرتمند ClaimAV.
  8. شناسایی بیش از ۶۰۰۰ فایل مخرب.
  9. شناسایی نسخه‌های قدیمی CMSهای معروف (مانند WordPress, Joomla, osCommerce , Drupal) و ارسال گزارش به مدیر.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده باشید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل