نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

CMS یا Content Management System چیست؟

CMS یا Content Management System چیست؟

CMS مخفف “Content Management System” است. ممکن است در این اصطلاح تغییرات مختلفی را مشاهده کنید ، اما همه آنها به همین مفهوم اشاره دارند. این تغییرات شامل:

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

CMS چه کاری انجام می دهد؟

به عبارت ساده تر ، سیستم های مدیریت محتوا برای کمک به کاربران در ایجاد و مدیریت وب سایت های خود طراحی شده اند. CMS به وب مسترها کمک می کند تا منابع مختلف ، انواع محتوا و داده های مختلفی که وب سایت های مدرن را تشکیل می دهند ، مدیریت کنند.

حداقل وب سایت های مدرن از HTML ، CSS ، Javascript و تصاویر (jpeg ، gif ، png …) برای ایجاد محتوای وب برای خواندن بازدید کنندگان استفاده می کنند. در هسته هر CMS امکان سازماندهی این منابع و تولید محتوای معتبری وجود دارد که توسط مرورگرهای وب قابل خواندن است. وب سایت های پیشرفته تر دارای مؤلفه های تعاملی (بخش نظرات ، انجمن ها ، تجارت الکترونیکی و …) هستند که برای اعتبارسنجی و ذخیره محتوای ارسال شده توسط کاربر به نرم افزار سرور نیاز دارند.

همه معروف ترین سیستم های مدیریت محتوا دارای ویژگی های داخلی هستند که به عنوان افزونه برای همه این ویژگی ها قابل بارگیری هستند.

نحوه استفاده از CMS:

برای شروع استفاده از CMS در وب سایت خود ، باید آن را در سرور خود نصب کنید. نصب معمولاً بسیار آسان است. محبوب ترین سیستم ها رابط هایی برای راهنمایی شما در طی مراحل نصب ایجاد کرده اند که می تواند شامل ایجاد بانک اطلاعاتی و تغییر مجوزهای پرونده باشد. برای آسانتر کردن کارها ، ممکن است ارائه دهنده میزبان شما از بیشتر گزینه های پیکربندی که قبلاً دارای ویژگی “نصب ۱ کلیک” هستند ، مراقبت کرده باشد.

ویژگی های CMS:

ویژگی ها می توانند در بین انواع مختلف CMS متفاوت باشند ، اما اغلب عملکردهای اصلی ایندکسینگ ، جستجو و بازیابی ، مدیریت قالب ، کنترل تجدید نظر و انتشار است.

CMS همچنین ممکن است ابزاری برای بازاریابی یک به یک فراهم کند. بازاریابی یک به یک توانایی یک وب سایت برای متناسب کردن مطالب و تبلیغات خود با مشخصات خاص کاربر با استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط کاربر یا توسط سایت جمع آوری شده است – به عنوان مثال ، یک الگوی توالی صفحه خاص کاربر. به عنوان مثال ، اگر کاربر از موتور جستجوگر بازدید کرده و دوربین دیجیتال را جستجو کرده باشد ، آگهی های تبلیغاتی مشاغلی را نشان می دهند که به جای مشاغل فروش محصولات باغی ، دوربین های دیجیتالی می فروشند.

انتخاب یک CMS:

تقریباً هیچ محدودیتی در عواملی که باید قبل از تصمیم گیری سازمان برای سرمایه گذاری در CMS در نظر گرفته شود وجود ندارد. چند ویژگی اساسی برای همیشه وجود دارد ، مانند رابط کاربری ویرایشگر آسان و قابلیت جستجوی هوشمند. با این حال ، برای برخی از سازمان ها ، نرم افزاری که از آنها استفاده می شود بستگی به شرایط خاصی دارد.

به عنوان مثال ، اندازه سازمان و پراکندگی جغرافیایی را در نظر بگیرید. سرپرست CMS باید بداند که چند نفر از این برنامه استفاده خواهند کرد ، آیا CMS به پشتیبانی چند زبانه نیاز دارد و برای پشتیبانی از چه فعالیتهایی به تیم پشتیبانی نیاز دارد. همچنین در نظر گرفتن میزان کنترل هر دو سرپرست و کاربران نهایی هنگام استفاده از CMS بسیار مهم است. تنوع فرم های داده الکترونیکی مورد استفاده در یک سازمان نیز باید در نظر گرفته شود. همه انواع محتوای دیجیتالی باید به راحتی فهرست بندی شوند.

فروشندگان نرم افزار CMS:

تعداد زیادی از پیشنهادات CMS رایگان و مبتنی بر اشتراک در دسترس است که برای استفاده شخصی و سازمانی در دسترس است. موارد زیر فقط چند نمونه از ارائه دهندگان سیستم عامل CMS است:

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل