نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

کنترل پنل هاستینگ چیست

کنترل پنل هاستینگ چیست؟

کنترل پنل هاستینگ ابزاری است که به شما امکان می دهد همه جوانب یک سرویس میزبانی را مدیریت کنید. همینطور این امکان را به شما می دهد تا تنها با چند کلیک ، بسیاری از مراحل پیچیده مدیریت سیستم را انجام دهید. شما حتی می توانید فقط با چند کلیک کارهای پیشرفته مانند انتقال سرور ، تغییر سرور وب و غیره را انجام دهید.

ابزار کنترل پنل هاستینگ مختلف وجود دارد. مشهورترین آنها به عبارت زیر می باشد:

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید قبل از انتخاب کنترل پنل به آنها توجه کنید:

 

رابط کاربری قابل کنترل:

یک Control panel باید یک رابط کاربری به راحتی قابل کنترل ارائه دهد تا کاربران بتوانند همه جوانب میزبان خود را به راحتی مدیریت کنند. سادگی رابط کاربری بسیار مهم است ، در غیر این صورت ممکن است کاربران نهایی دچار سردرگمی شوند. کنترل پنل ها باید وظایف سرپرست سیستم را ساده جلوه دهند تا حتی افراد غیر فنی بتوانند وظایف را با رابط انجام دهند. سی پنل گزینه کنترل پنل مورد نظر ماست.

استقلال پلتفرم:

بیشتر پنل های کنترل آنلاین موجود برای سرورهای مبتنی بر لینوکس ساخته شده اند. اگر وب سایتی که ساخته اید در asp.net کدگذاری شده است که به خوبی با سیستم های ویندوز کار می کند ، باید یک کنترل پنل را انتخاب کنید که در سرورهای ویندوز کار کند. در مورد استقلال پلتفرم ، پلسک محبوب ترین گزینه است. در سرورهای لینوکس دبیان و RPM و همچنین در سرورهای ویندوز کار می کند.

پشتیبانی و انجمن ها:

پس از نصب بر روی سرور ، مدیریت خدمات توسط خود کنترل پنل انجام می شود و در صورت بروز هرگونه مشکل ، پشتیبانی بسیار مهم است. بیشتر آن ها پشتیبانی اختصاصی را ارائه می دهند ، اما برای پنل های رایگان ، داشتن یک انجمن فعال که در آن بیشتر مباحث مربوط به اشکالات و سایر خطاها مورد بحث قرار می گیرد ، حائز اهمیت است زیرا هیچ گونه پشتیبانی برای ۹۰٪ پنل های منبع آزاد در دسترس نیست.

ویژگی ها و پشتیبانی از نرم افزار:

ضروری است که کنترل پنل از هرگونه نرم افزار یا ویژگی مورد نیاز برای نصب بر روی سرور پشتیبانی کند. به عنوان مثال ، Nginx با راه اندازی وب سرور PHP-FPM به خوبی با سی پنل کار نمی کند. بنابراین باید برنامه های مورد استفاده خود را در نظر بگیرید که با خود کنترل پنل سازگار باشد.

اثربخشی هزینه:

اگر نمی توانید هزینه کنترل پنل را بپردازید ، به صورت رایگان از آن استفاده کنید. محبوب ترین گزینه Virtualmin / Webmin است. اگر بودجه دارید ، با یک کنترل پنل پولی که متناسب با نیازهای شما باشد ، بروید و در صورت نیاز به هرگونه کمک ، از فناوری خوب پشتیبانی می شوید. بهترین گزینه ها سی پنل ، پلسک و دایرکت ادمین هستند.

پایداری و به روزرسانی های امنیتی:

پایداری و امنیت سرور یک عامل بسیار مهم است که در صورت عدم حفظ صحیح در کار شما تأثیر خواهد گذاشت. بسیار مهم است که سرور پایدار باشد و باعث خرابی غیرضروری کاربران نشود. همچنین با توجه به اینکه هکرها و مهاجمان در همه جا وجود دارند ، بروزرسانی تکه ها و باگ ها و ایمن نگه داشتن سرور بسیار مهم است. هنگام انتخاب ، اطمینان حاصل کنید که پایدار است و به روزرسانی های امنیتی به طور مرتب در دسترس هستند.

اینها نکات اساسی بود که باید در نظر بگیرید.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل