نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

فایروال چیست و چه کاربردی دارد

فایروال چیست

آیا فایروال آماده ای برای مسدود کردن همه ترافیک های مخرب دارید؟

امنیت در صدر بحث فناوری است. با ایجاد نوآوری و ایجاد وب سایت ها ، برنامه ها و سیستم عامل ها ، امنیت محیط هایی که این چیزها در آن وجود دارند به طور فزاینده ای ضروری است. در فضای میزبانی وب گزینه های زیادی برای تأمین امنیت زیرساخت های شما وجود دارد.

اما کدام را انتخاب کنیم؟

از بین همه گزینه ها ، یک فایروال می تواند یک راه حل ساده ، مؤثر و متوسط برای امنیت داده باشد. ما می خواهیم مدتی را برای بحث درباره فایروال ها انواع فایروال و استفاده از آنها برای ایمن سازی داده ها در نظر بگیریم پس در ادامه با ما همراه باشید.

فایروال چیست؟

فایروال وسیله ای است که در امنیت شبکه برای نظارت بر ترافیک شبکه ورودی و خروجی استفاده می شود. این امر تعیین می کند که آیا اجازه می دهیم ترافیک خاص را بر اساس مجموعه ای از پیش تعیین شده از قوانین امنیتی مجاز یا مسدود کنیم. در حالی که ترافیک مجاز می تواند به مقصد خود برسد ، از تردد غیرمجاز می توان جلوگیری کرد.

عملکرد آن در طول سال ها تغییر کرده است و امکان اجرای فایروال را از طرق مختلف فراهم می کند. فایروال ها از طریق نرم افزار یا ابزار سخت افزاری تنظیم شده اند که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. با این حال ، اجازه دهید ابتدا به نحوه کار آنها توجه کنیم.

اهداف فایروال:

فایروال ها علاوه بر اینکه جزو ضروری ترین زیرساخت ها برای شما هستند، می توانند به منزوی کردن کامپیوتر ها و سرورها از اینترنت برای تأمین امنیت و حفظ حریم خصوصی داده ها کمک کنند. همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، آنها نه تنها ترافیک را از طریق سرور شما کنترل می کنند بلکه باعث ایجاد ترافیک در برخی موارد نیز می شوند. هدف کلی کاهش یا از بین بردن اتصالات شبکه ناخواسته و جریان آزاد اتصالات مشروع است. داشتن این نوع محافظت می تواند بسیار ارزشمند باشد.

به عنوان مثال ، اگر به حمله (DoS) فکر کنیم ، ترافیک نادرست سایت شما را پر می کند و به طور بالقوه می تواند سرور وب سایت هدفمند را خراب کند. فایروال های مناسب تنظیم شده برای محافظت از محیط شما در برابر چنین شرایطی در خدمت هستند. در صورت پشتیبانی ، تکنیک های بازرسی اجازه می دهد تا الگوهای جریان ترافیک برای ناهنجاری هایی که به حمله در حال انجام است ، تجزیه و تحلیل شود.

فایروال ها چگونه کار می کنند؟

Filtering Packet:

Filtering Packet روشی خاص برای اجرای فایروال برای نظارت بر اتصال شبکه است. بسته های داده واحدهایی هستند که به صورت بسته بندی شده در کنار هم قرار گرفته و در طی یک مسیر شبکه مشخص حرکت می کنند. بسته ها بر خلاف قوانین پیکربندی یا “لیست دسترسی” تجزیه و تحلیل می شوند و مقایسه می شوند. سپس مشخص می کند دسترسی مجاز به محیط شما مجاز یا ممنوع است.

بازرسی:

همانطور که قبلاً ذکر شد ، تکنیک های بازرسی اجازه می دهد تا الگوهای جریان ترافیک مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند تا تعیین کنند که حمله در چه حادثه ای رخ می دهد. روشی که این کار توسط فایروال انجام می شود و مشخص نمی کند در حال حاضر به چه سایتی یا برنامه دسترسی پیدا می کنید در این حالت ، فایروال برای تعیین داده های مجاز از وب سایت یا برنامه در مقابل هر گونه داده از هکر یا منبع غیرمجاز ، “لیست مکالمه” را ردیابی می کند.

فایروال مبتنی بر پروکسی:

فایروال های مبتنی بر پروکسی بازرسی را یک قدم بیشتر انجام می دهند. این نوع پیاده سازی از اتصال مستقیم شبکه بین ترافیک اینترنت و سرور جلوگیری می کند. فایروال به عنوان واسطه بین سرور شما و درخواست های کاربر نهایی عمل می کند. بسته های کامل داده ها براساس قوانین تعیین شده مورد بررسی قرار می گیرند.

اکنون که بحث کردیم که فایروال چیست ، هدف آن و چگونگی عملکرد آن ، اجازه دهید در مورد دو روش پیاده سازی صحبت کنیم.

 

 

انوع فایروال:

دو نوع فایروال مبتنی بر نرم افزار و سخت افزار وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. نیاز به یک یا هر دو نوع فایروال به این بستگی دارد که شما در حال انجام چه کاری هستید. با این حال ، اگر شما حداقل از یکی از این روش ها برای محافظت از محیط خود استفاده نمی کنید ، ممکن است به طور کلی در برابر فعالیت های شبکه ناسازگار از طریق اینترنت آسیب پذیر باشید.

فایروال مبتنی بر نرم افزار:

فایروال های نرم افزار بسیار رایج هستند زیرا نیازی به راه اندازی آنها از نظر جسمی نیست. آنها بصورت لوکال بر روی دستگاه یا دستگاه هایی که می خواهید از آنها محافظت کنید نصب شده اند. شما باید کنترل بیشتری از قوانین تنظیم شده برای هر دستگاه خاص که نرم افزار را اجرا می کند ، داشته باشید. ترافیک را می توان به محتوا تجزیه و تحلیل کرد و بر اساس کلمات کلیدی موجود در آن مسدود کرد.

از آنجا که فایروال نرم افزار لوکال است ، به طور معمول با هشدارهای امنیتی کارآمد است. چه مدیریت قوانین و چه کاربران ، مدیران می توانند برای تعیین آنچه در دستگاهها رخ می دهد به گزارش ها یا اعلان ها مراجعه کنند دانستن آنچه در سیستم های شما اتفاق می افتد لحظه ای به نفع شما است.

با این حال ، برای کار با فایروال های نرم افزاری ، لازم است این نرم افزار روی هر دستگاه در شبکه شما نصب شود. اگر فایروال سخت افزاری بین اینترنت و سیستم شما وجود نداشته باشد ، زیرساخت های شما ممکن است مستعد حمله باشد. همچنین اطمینان از سازگاری بین سیستم عامل خود و نرم افزاری که مایل به استفاده از آن هستید ضروری است. مهم نیست که نرم افزار چقدر خوب باشد ، مسائل مربوط به سازگاری باعث کاهش کارایی امنیت شما می شود.

یک نکته کوچک که باید به آن توجه داشته باشید اینست که فایروال های نرم افزاری می توانند در منابع دستگاه شما فشرده باشند. در حالی که رایانه ها و سرورهایی که از سخت افزار بیشتری برخوردار هستند ممکن است تفاوت زیادی را متوجه نشوند ، اما افرادی که دارای منابع محدود هستند می توانند با برخی از فایروال های نرم افزاری کند شوند. هرچه نرم افزار سبک تر باشد ، محیط شما بهتر خواهد شد.

فایروال مبتنی بر سخت افزار:

داشتن یک فایروال سخت افزاری به شما اطمینان می دهد که ۱۰۰٪ کنترل ترافیک در شبکه خود را داشته باشید. با یک دستگاه واحد می توانید تصمیم بگیرید که چه میزان ترافیکی باید یا نباید به سرورهای شما برسد. از آنجا که این دستگاه جدا از سرورهای شماست ، هیچ نگرانی از تخریب عملکرد وجود ندارد. نیازی به نصب یا فعال کردن فایروال های نرم افزاری به عنوان بسته ها نیست که قبل از رسیدن به سرورهای شما رهگیری و آنالیز شوند.

فایروال های سخت افزاری نیز به راحتی کانفیگ می شوند. معمولاً قوانینی پیش فرض وجود دارد که می توانید برای کلیه ترافیک ها تنظیم و اعمال کنید. کنترل گرانول برای دریل به پایین درگاه ها و خدماتی مانند SSH و RDP ، تنظیم دقیق را ساده می کند.

یکی دیگر از مزایای فایروال های سخت افزاری ، امکان تنظیم اتصال به شبکه خصوصی مجازی مستقیم به محیط شماست. هر جا که یک اتصال اینترنتی پایدار باشد ، می توانید به زیرساخت های خود دسترسی پیدا کنید.

چه کسانی به فایروال نیاز دارند؟

شبکه شخصی و خانگی:

افرادی که از طریق اینترنت خود در اینترنت کار می کنند و بازی می کنند مطمئناً به فایروال نیاز دارند. در بیشتر موارد ، در بیشتر سیستم عاملها ، روترهای شبکه خانگی و نرم افزارهای ضد ویروس از نوعی فایروال استفاده می شود. مگر اینکه نیاز به فراتر از این روشهای استاندارد باشد ، چیز دیگری لازم نیست. شما مطمئناً می توانید برای ارائه خدمات در شبکه های خانگی با ارائه دهنده خدمات اینترنت یا یک متخصص فناوری اطلاعات مشورت کنید.

شبکه و شرکت:

دفتر یا محل کار شما نیز در خارج از اصول اولیه به امنیت احتیاج دارد. این که آیا زیرساخت های شما در خانه مستقر است یا با یک ارائه دهنده میزبان است ، اطمینان از داده های صحیح و محافظت شده از سرورهای شما از یک ضرورت است. شایان ذکر است که راه حلهایی را برای محافظت از داده ها و سرورهای خود جستجو کنید.

وب سایت و شبکه سرور برنامه:

میزبانی سایت ها و برنامه های کاربردی با ارائه دهنده مدیریت شده ، هنوز هم یک محیط امن را تضمین می کنند. حملات DoS ، بدافزارها و دیگر سوء استفاده ها در برابر آسیب پذیری های نرم افزار فقط مواردی هستند که هکرها در آن مستقر می شوند. با کانفینگ مناسب و قوانین موجود ، می توانید وب سایت ها و برنامه های خود را از مواردی که خارج است برای گرفتن اطلاعات خود قفل کنید.

برای نصب فایروال بر روی cPanel به این مطلب مراجعه نمایید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و از آن بهره لازم را برده باشید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل