نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

مشاهده لیست Subdomain در WHM

مشاهده لیست Subdomain در WHM

شاید بعضی از شما همراهان عزیز شتابان هاست می خواهید که لیست Subdomain های خود را مشاهده کنید ولی نمی دانید این کار رو چطور انجام بدید پس ما رو تو این مقاله همراهی کنید تا بتونید لیست Subdomain خودتون رو تو پنل WHM ببینید.

کاربرد ابزار List Subdomains در WHM:

Subdomain معمولاً در بیشتر موارد برای جدا کردن مناطق مختلف یک وب سایت از یک دامنه پارک شده استفاده می شوند. اگر حساب های cPanel دیگری در سرور WHM خود دارید، ممکن است بخواهید زیر دامنه های ایجاد شده را زیر نظر بگیرید. خوشبختانه WHM راهی آسان برای مشاهده و مدیریت زیر دامنه ها دارد.

از کجا می توان لیست Subdomain در WHM را مدیریت کرد:

ابتدا وارد پنل WHM خود شوید.

سپس از قسمت Account Information وارد بخش List Subdomains شوید. این کار شما را به صفحاتی می رساند که می توانید اطلاعات مربوط به زیر دامنه های موجود در سرور و حسابی را که به آنها تعلق دارد مشاهده کنید.

مدیریت Subdomains:

از صفحه List Subdomains در WHM، یک نمای کلی و درشت از هر زیر دامنه موجود در سرور را مشاهده خواهید کرد. این شامل نام کاربری cPanel برای حسابی است که زیر دامنه را دارد، و همچنین دامنه ای که به آن وصل شده است.

Domain – دامنه اصلی که زیر دامنه متعلق به آن است.

User – نام کاربری cPanel برای حسابی که مالکیت زیر دامنه دارد.

Subdomain – زیر دامنه، همانطور که در حساب کاربر cPanel موجود است.

Addon or Parked Domain – اگر زیر دامنه برای دامنه افزونه یا پارک شده ایجاد شده باشد، در اینجا لیست شده است.

Unparking A Domain:

از صفحه List Subdomains در WHM ، اگر subdomain همانگونه که برای یک دامنه Addon یا Parked ایجاد شده است ، وجود داشته باشد ، می توانید گزینه Unpark را برای آن دامنه انتخاب کنید. برای این کار کافی است روی دکمه آبی Unpark در سمت راست دامنه کلیک کنید.

پس از موفقیت unparked شدن دامنه، پیامی را مشاهده خواهید کرد، وقتی یک دامنه افزونه یا پارک شده بدون علامت گذاری شود، زیر دامنه تولید شده را حذف نمی کند.

حذف یک Subdomain:

در کنار هر زیر دامنه ذکر شده در صفحه لیست Subdomains در WHM، یک پیوند در کنار آن برای حذف زیر دامنه خواهد بود. اگر روی این گزینه کلیک کنید، شما را برای حذف دامنه به صفحه cPanel Subdomains برای آن حساب می برد:

مرحله اول: از صفحه cPanel Subdomains ، زیر دامنه ها شخصی را پیدا کنید که می خواهید حذف کنید.

مرحله دوم: در سمت راست Subdomain که باید حذف شود، پیوندی برای حذف subdomain وجود خواهد داشت. برای ادامه کلیک کنید.

مرحله سوم: پس از حذف زیر دامنه، از شما خواسته می شود تا تایید کنید که فرامین زیر را حذف کنید. اگر مطمئن هستید که می خواهید ادامه دهید، روی Delete Subdomain کلیک کنید.

پس از حذف زیر دامنه، پیامی را مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن حذف است.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید لیست Subdomain را مشاهده کنید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل