نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

راه اندازی Pipeline DevOps در AWS

راه اندازی Pipeline DevOps در AWS

در این مقاله ، شما را از طریق راه اندازی Pipeline DevOps در AWS آموزش خواهیم داد. اما ، با تعریف اینکه DevOps واقعاً چیست ، شروع کنیم. با ما در شتابان هاست همراه باشيد.

راه اندازی Pipeline DevOps در AWS

در گذشته ، توسعه برنامه ها معمولاً بین دو تیم تقسیم می شدند – توسعه و عملیات. تیم توسعه کدي را می نویسند سپس ، آن را تست می کنند ، و سپس آن را به تیم عملیاتی که آن را به سرور اعزام می کند تحویل می دهند و مطمئن می شوند که بدون وقفه اجرا و مقیاس می شود. با تغییر اخیر انتظار می رود که توسعه دهندگان دانش بیشتری در مورد زیرساخت های اجرای برنامه های خود داشته باشند. این بدان معناست که تیم توسعه و تیم عملیاتی در یکجا جمع شده و به شیوه DevOps با یکدیگر همکاری می کنند. این امر به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا کدی را بنویسند که مقیاس داشته باشد و در محیط های تولید راحت تر می توان آنها را مدیریت کرد.

بنابراین ، چگونه Pipeline به DevOps ادغام شده است؟ اگر به روش گذشته کار در تیم ها نگاه کنیم ، بین توسعه و عملیات تقسیم می شود ، یک نسخه معمولاً با تغییر روند شرح داده شده در زیر همراه خواهد بود.

با DevOps و تیم توسعه یافته و عملیاتی ادغام شده ، می توانیم با سرعت بیشتری ویژگی های کوچک را منتشر کنیم. وظایف مرتبط با عملیات می تواند به موازات فعالیتهای عمرانی معمول انجام شود. برای انجام این کار با سرعت بسیار سریعتر ، می توانیم با استفاده از خط لوله DevOps ، کارهای آزادسازی و آزمایش را به صورت خودکار انجام دهیم. سپس قرار دادن بسته های رهاسازی در محیط سرور و اسکریپت های در حال اجرا می تواند به طور خودکار با فشار یک دکمه یا به سادگی با فشار دادن تغییرات کد به یک شاخه خاص اجرا شود.

Pipeline ای از این دست با تعدادی ابزار مختلف قابل تنظیم است. اما اگر بار کار خود را بر روی AWS انجام دهید ، خدمات مختلفی ارائه می شود که به شما کمک می کنند بدون ترک اکوسیستم AWS ، این کار را بطور کاملاً مؤثر انجام دهید.

شروع كار:

ما با استفاده از خدمات AWS زیر استقرار یک سایت استاتیک ساده را خودکار می کنیم:

CodePipeline – ابزاری برای ارکستراسیون که با فشار آوردن به مخزن منبع یا با فشار دادن دکمه های دستی ، به ما کمک می کند تا استقرار را مستقر کنیم.
CodeBuild – یک ظرف ساخت که می تواند اسکریپت های مورد نیاز برای کارهای استقرار را اجرا کند
S3 – یک سرویس میزبان فایل استاتیک که میزبان سایت استاتیک ما خواهد بود
سایت استاتیک که ما مستقر خواهیم کرد شامل یک فایل HTML ساده است که از URL S3 قابل دسترسی است. برای استقرار این کار ، باید فایل HTML را در سطل از کنسول AWS به صورت دستی بارگذاری کنیم. در حالی که ممکن است انجام این کار خیلی دشوار نباشد ، اما همیشه می توانیم با خودکار کردن این کار ، چند دقیقه اي را صرفه جویی کنیم.

هدف این Pipeline ترکیب خدمات فوق الذکر AWS برای دستیابی به موارد زیر است:

میزبانی سایت استاتیک در S3

۱٫ یک سطل ایجاد کنید

برای راه اندازی سایت استاتیک ما ، با ایجاد یک سطل S3 شروع می کنیم. این کار با مراجعه به کنسول W Services W S3 → ایجاد سطل انجام می شود. دسترسی عمومی به این سطل را فراهم کنید تا دسترسی به سایت ما از طریق اینترنت امکان پذیر باشد. گزینه های دیگر را به صورت پیش فرض بگذارید.

۲٫ هاست سایت استاتیک را فعال کنید

اکنون زمان آن رسیده است که فایلهای HTML خود را در سطل به صورت یک سایت ثابت در دسترس قرار دهیم. برای این کار به سطل S3 خود بروید → Properties hosting هاست وب سایت استاتیک → از این سطل برای میزبانی وب سایت استاتیک استفاده کنید. مطمئن شوید که index.html را به عنوان سند فهرست خود وارد کرده و ذخیره را كليك كرده ايد. اکنون اگر به URL endpoint که در گفتگوی هاست وب سایت Static نمایش داده می شود ، باید سایت شما فعال و راه اندازی شود.

اکنون یک سایت استاتیک داریم. برای به روزرسانی آن ، باید نسخه جدیدی از فایل index.html را در سطل آپلود کنید.

ایجاد Pipeline

۱) ایجاد یک مخزن CodeCommit

 
برای هاست کد ، به یک مخزن برای پرونده های خود نیاز داریم. این می تواند GitHub یا هر سرویس مخزنی دیگری باشد که شما ترجیح می دهید. به خاطر سادگی ، ما از سرویس مخزن AWS CodeCommit استفاده خواهیم کرد.

با رفتن به کنسول AWS C CodeCommit rep یک مخزن ایجاد کنید. یک نام وارد کنید و روی ذخیره کلیک کنید. در آخر ، با اتصال به مخزن روی SSH یا HTTPS ، یک HTML ايجاد كنيد. اگر هیچ پرونده اي ندارید می توانید از پرونده زیر استفاده کنید:

<p>Hello from Linuxize.com!</p>

۲) یک Pipeline CodePipeline ایجاد کنید

اکنون زمان آن رسیده است که Pipeline را ایجاد کنیم که روند استقرار سایت استاتیک ما را ترسیم کند. برای شروع ایجاد Pipeline ، به AWS Console → CodePipeline go بروید – Pipeline جدید ایجاد کنید.

مرحله ۱

مرحله ۲

مرحله ۳

مرحله ۴

 

مرحله ۵

اکنون Pipeline شما باید پرونده HTML را در مخزن CodeCommit خود در S3 اجرا و مستقر کند. تغییر را روی پرونده ايجاد كنيد و Pipeline باید دوباره به صورت خودکار شروع شود.

ما به شما نحوه راه اندازی Pipeline DevOps در AWS را آموزش داده ايم. ما را در شتابان هاست دنبال كنيد.

 

خروج از نسخه موبایل