نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

تفاوت پروتکل های TCP و UDP

تفاوت پروتکل های TCP و UDP

مقاله زیر TCP و UDP خلاصه ای از مقایسه بین هر دو را ارائه می دهد. TCP و UDP برای ارائه داده ها از یک انتها به انتهای دیگر استفاده می شوند ، اما با این وجود تفاوت کمی در ساختار آنها وجود دارد. در این مقاله ، ما در مورد آن اختلافات صحبت خواهیم کرد.

TCP مخفف پروتکل کنترل انتقال است. TCP یک پروتکل اتصال محور است یعنی فرآیندی برای پردازش ارتباطات فراهم می کند. پروتکل کنترل انتقال برای نشان دادن ارتباط بین پروتکل های دیگر در پروتکل TCP / IP استفاده می شود. این برنامه به عنوان واسطه بین برنامه برنامه و عملیات شبکه عمل می کند زیرا بین لایه برنامه و لایه شبکه قرار دارد. TCP داده ها یا پیام ها را به صورت بسته ارسال می کند. TCP ویژگی های متفاوتی مانند شماره دنباله ، کنترل جریان ، کنترل خطا ، شماره تأیید ، کنترل احتقان و غیره را فراهم می کند تا اطمینان حاصل شود که بسته ای که تحویل می شود نمی تواند بر فعالیت های دیگر تأثیر بگذارد.

UDP مخفف پروتکل User Datagram است. برای ارسال پیام کوچک از میزبان به میزبان دیگر استفاده می شود. این یک پروتکل بدون اتصال است یعنی انتقال داده از یک انتها به انتهای دیگر ، نیازی به ایجاد اتصال نیست. UDP همچنین بین لایه برنامه و لایه شبکه قرار دارد. همچنین داده ها یا اطلاعاتی را به صورت بسته ها ارائه می دهد ، این بسته ها به عنوان داده های کاربر نامیده می شوند. UDP از multiplexing برای اداره داده های کاربر کاربر در حال خروج از چندین پردازش و demultiplexing برای اداره داده های کاربر ورودی که به همان فرآیند های مختلف در همان میزبان مراجعه می کنند ، استفاده می کند.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

تفاوت اصلی بین TCP و UDP:

بگذارید برخی از تفاوت های مهم کلیدی بین TCP و UDP را مورد بحث قرار دهیم:

در ادامه:

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل