نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه نصب Nginx در اوبونتو

با نصب Nginx  كه یک برنامه منبع باز و با عملکرد بالاي HTTP و سرور پروکسی معکوس است همچنين توانايي رسیدگی به برخی از بزرگترین سایت های اینترنت را دارد. می تواند به عنوان یک سرور وب مستقل ، تعادل بار ، حافظه پنهان محتوا و پروکسی معکوس برای سرورهای HTTP و غیر HTTP استفاده شود. در مقایسه با آپاچی ، Nginx می تواند تعداد بسیار زیادی از اتصالات همزمان را کنترل کند و با هر اتصال حجم حافظه کمتری را اشكال كند.

در این مقاله نحوه نصب و مدیریت Nginx در اوبونتو ۲۰٫۰۴ را مورد بررسي قرار داده ايم. با ما در شتابان هاست همراه باشيد.

پیش نیازها

قبل از شروع نصب ، اطمینان حاصل کنید که به عنوان يك کاربر دارای امتیازات sudo وارد شده اید ، و هیچ Apache یا هر فرآیند دیگری را که در درگاه ۸۰ یا ۴۴۳ اجرا شود ، ندارید.

۱) نصب Nginx

Nginx در مخازن پیش فرض اوبونتو موجود است. برای نصب آن دستورات زیر را اجرا کنید:

sudo apt update
sudo apt install nginx

 

پس از اتمام نصب ، سرویس Nginx بطور خودکار شروع می شود: 

sudo systemctl status nginx

 

خروجی چیزی شبیه به این خواهد بود:

nginx.service - A high performance web server and a reverse proxy server Loaded: loaded (/lib/systemd/system/nginx.service; enabled; vendor preset: enabled) Active: active (running) since Sat 2020-05-02 20:25:43 UTC; 13s ago ...

 

Nginx بر روی دستگاه اوبونتو نصب شده است. شما می توانید خدمات Nginx را به همان روش مانند هر واحد سیستمی دیگر مدیریت کنید.

 

۲) پیکربندی فایروال

اکنون که Nginx را روی سرور خود نصب و راه اندازی کرده اید ، باید اطمینان حاصل کنید که فایروال شما پیکربندی شده است تا امکان ترافیک در درگاه های (HTTP (80 و (HTTPS (443 فراهم شود. با فرض اینکه از UFW استفاده می کنید ، می توانید با فعال کردن نمایه “Nginx Full” که شامل قوانینی برای هر دو پورت است ، این کار را انجام دهید:

sudo ufw allow 'Nginx Full'

 

برای تأیید نوع وضعیت:

sudo ufw status

 

خروجی چیزی شبیه به موارد زیر خواهد بود:

Status: active To Action From -- ------ ---- 22/tcp ALLOW Anywhere Nginx Full ALLOW Anywhere 22/tcp (v6) ALLOW Anywhere (v6) Nginx Full (v6) ALLOW Anywhere (v6)

 

۳) نصب را تست کنید

برای آزمایش نصب Nginx ، در مرورگر مورد نظر خود http: // YOUR_IP را باز کنید و باید صفحه Nginx را همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است مشاهده کنید:

 

۴) ساختار و بهترین شیوه پیکربندی فایل Nginx

 

ما به شما آموزش داديم که چگونه Nginx را در Ubuntu 20.04 نصب کنید. اکنون می توانید برنامه های خود را مستقر کرده و از Nginx به عنوان یک وب یا سرور پروکسی استفاده کنید.

ما را در شتابان هاست دنبال كنيد.

 

خروج از نسخه موبایل