نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

افزایش سئو و رنکینگ سایت

افزایش سئو و رنکینگ سایت

سئو

ما در این مقاله به موضوع افزایش سئو و رنکینگ سایت پرداختیم. برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل باید نکات زیادی رو در نظر بگیرید ولی برخی از این نکته ها خیلی ضرورت دارند که در ما این مقاله پر اهمیت ترین نکته ها رو برای شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه رتبه بالا سایت را در گوگل به دست بیاوریم؟

روش هایی هست که برای بالابردن رتبه سایت شما در گوگل کمک می کند.

افزایش سئو و رنکینگ سایت:

مرحله ۱: کیفیت محتوا:

از همه چیز مهم تر و در اولین بخش باید کیفیت محتوایی که تا الان دارین رو بررسی کنید.

باید محتوای unique و original توسط شما یا تیم شما تولید شود و این یکی از نکته های سایت موفق می باشد.

کپی کردن یک مطلب از وب سایت دیگر برای شما کارایی نخواهد داشت زیرا که اصالت اون مطلب برای رتبه بندی در نتایج گوگل بسیار مهم می باشد.

هنگام انجام بازبینی کیفیت محتوا به موارد زیر توجه داشته باشید.

آیا مرورگرها می توانند مفهوم مقاله را درک کنند؟

علاوه بر اینکه باید در مورد کابرانتان اطمینان حاصل کنید که محتوا به خوبی منتشر می شود باید از لحاظ مرورگرها نیز این موضوع رو بررسی کنید تا ببینید آیا ربات گوگل و یا سایر ربات های مرورگرها می توانند محتوای صفحه رو مشاهده کنند و مهم تر از اون درک کنند. محتوا درباره چه مفهومی نوشته شده است.

فراموش نکنید که ربات گوگل برنامه کامپیوتر است نه انسان و تنها راه شناختن آن ها از طریق محتوای شماست و از طریق سیگنال هایی است که شما از طریق رعایت قواعد سئو سایت به آنها ارسال می کنید.

آیا محتوای مرتبط بهم دیگر در سایت منتشر کردید؟

علاوه بر داشتن محتوای باکیفیت، شما نیاز به مقدار زیادی از محتواهای مشابه دیگر که اون ها هم با کیفیت نیز هستند و در اون حوزه نوشته شده است دارید.

گوگل در آخرین تغییرات الگوریتم رتبه بندی خود، نشان داده است که در وب سایت هایی که در موقعیت بالاتر رتبه دارند دوست دارد اقتدار آنها هر روز بیشتر شود.

الگوریتم ها دیگر به دنبال کلمات کلیدی خاص در محتوای شما نیستند، آنها وب سایت شما را تجزیه و تحلیل میکنند تا درک کنند که سایت شما در مورد  چه موضوعی فعالیت می کند.

قوانین بهینه سازی ساختار سایت

بهینه بودن ساختار داخلی سایت به همراه انجام عملیات سئو خارجی می تواند واقعا وب سایت قدرتمندی را ایجاد نماید.

سن دامنه: دامنه ای که جدید ثبت شده است به آسانی رتبه بالایی رو تو گوگل نمی تواند کسب کند چون این کار توسط گوگل انجام شده که اعتماد جذب کند و از روی تجربه دامنه هایی که جدید ثبت میشن حدود سه الی شش ماه در SendBox گوگل قرار می گیرند ولی به این معنی نیست که امکان دستیابی به رتبه های بالا برای آن سایت وجود ندارد بلکه نیاز به زمان بیشتری برای اعتماد سازی دارد.

محتوای سایت به اندازی کافی طولانی هست؟

طول یک محتوای وبلاگ یکی از عامل های رتبه بندی سایت شما محسوب می شود اگر چه که گوگل اعلام کرده که تعداد کلمات در الگوریتم رتبه بندی آن تاثیر ندارد. گوگل به این معتقد است که محتوا باید دقیق و واضح باشد.

تحقیقات نشان داده است که محتواهای غنی که تعداد کلمات آنها بیشتر هست و طولانی هستند در جستجو شانس بیشتری برای رتبه گرفتن دارد و همینطور سهم بیشتری را برای اشتراک گذاری تو شبکه های اجتماعی دارد.

تعداد کلمه مشخصی برای یک محتوا معلوم نیست ولی پیشنهاد میکنیم که کمتر از ۳۰۰ کلمه نباشد تا فرصت دستیابی به موقعیت های بالاتر را در سرچ گوگل داشته باشید.

آنچه باید انجام دهید این است که به کاربران دقیقا همان مطلبی را که میخواهند توضیح دهید و همینطور اطلاعات اضافی که دوست ندارند به دست بیارند ارائه ندهید ولی پاسخ دقیق تری به سوالات آن ها ارائه کنید تا کاملا از آن موضوع رفع مشکل گردد.

مرحله ۲: لینک های خارجی خود را بهبود بدهید:

برای جلب توجه گوگل به سایت شما باید سایت های دیگری نیز به سایت شما بک لینک دهند.

اگر بک لینک های وب سایت های بزرگ و قابل اعتماد به شما داده شوند، ارزش بیشتری دارند و می توانند بر روی رتبه بندی گوگل سایت شما تاثیر بگذارد.

مرحله ۳: سئو داخلی خود را بهبود بدهید:

علاوه بر دریافت لینک های خارجی، باید اطمینان داشته باشید که آیا صفحه ای که کاربر را به آن هدایت می کنید نیز تمام موارد و قواعد سئو داخلی رو آن پیاده سازی شده یا نه؟

قوانین سئو داخلی به سایت شما کمک می کند تا سایت شما به سایتی کاربر پسند تبدیل شود.

توضیح عملیات سئو داخلی در یک صفحه

یک سایت سئو فرندلی شانس بیشتری برای رسیدن به رتبه های بالاتر گوگل را دارد نه سایتی که نه به کاربر پسند بودن سایت خود اهمیت می دهد و نه به کیفیت محتوای سایت.

مرحله ۴: لینک های داخلی را به مهم ترین صفحات وب سایت خود لینک کنید:

منظور این است که لینک داخلی صفحه ای از سایت خود را بردارید که در صورت نیاز به توضیحات بیشتر روی آن لینک کلیک کرده و به صفحه ای دیگر برود تا پاسخ سوالات خود را بیابد.

ساختار لینک سازی داخلی سایت:

لینک های داخلی یک راهکار بسیار قدرتمند برای توضیح در مورد یک صفحه به گوگل می باشد و برای کاربر مفید است، زیرا آنها می توانند صفحات جدید را در همان وب سایت پیدا کنند.

برای یک لینک داخلی خوب, استفاده از Anchor text و توصیف اون صفحه در بین مقالات هست.

 

 

مرحله ۵: بررسی فنی و Technical سایت:

در فرآیند سئو برای موفقیت حتما باید ابتدا در Technicalسئو خود موفق باشید اگر موارد Technical سئو را رعایت نکنید تاثیر منفی بر روی دیگر عوامل شما در رتبه بندی بزارد حتی اگر در بهترین حالت اون ها را پیاده کرده باشید.

به شدت توصیه می شود هر شش ماه موارد Technical سایتتون رو چک کنید تا مطمئن شوید که گوگل به سایت شما دسترسی داشته باشد.

مرحله ۶: سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را بهبود بدهید:

درسته که بخشی از قسمت رتبه بندی مربوط به سئو هست ولی باید بیشتر تاکید کنیم که بارگذاری سایتی که دقیقه هایی طول بکشد سئو فرندلی نیست پس باید سایت شما با نهایت سرعت برای کاربر لود شود.

سرعت یک فاکتور رتبه بندی شناخته شده است و همچنین کاربردهای مهم تر دیگری نیز دارد.

مرحله ۷: اطمینان حاصل کنید که سایت شما Responsive یا Ferndale Mobile هست:

هر روز بیشتر و بیشتر افراد از تلفن همراه خود برای جستجو در Google استفاده می کنند و تعدادی از مطالعات نشان می دهد که اهمیت جستجوی تلفن همراه برای کسب و کارها و صاحبان وب سایت ها در حال حاضر از Desktop بیشتر شده است.

زمانی که قصد اومدن به رتبه های بالا را در گوگل داشته باشید باید حتما سایتتان را برای نسخه موبایل حاضر کنید در غیر اینصورت گوگل برای سایت هایی که نسخه موبایل نداشته باشند جریمه هایی را در نظر گرفته است.

مرحله ۸: آدرس سایت خود را با https و گواهی ssl امن کنید:

از سال ۲۰۱۴ استفاده از نشانی امن https یکی از فاکتورهای رتبه بندی شناخته شد همینظور که گوگل هم به آن اعلام کرده است.

این یکی از راحت ترین امکاناتی هست که می توانید روی سایتتان پیاده سازی کنید و اگر رقیبتان از این امکان استفاده نمی کند شما از آن پیشی بگیرید.

علاوه بر این، از جولای ۲۰۱۸ مرورگر گوگل کروم وب سایت های غیر https را به عنوان سایت امن نمی شناسند و این میتواند مشتریان و بازدید کنندگان را از سایت شما دور کند.

مرحله ۹: از شبکه های اجتماعی برای وب سایت خود استفاده کنید:

نقش رسانه های اجتماعی در رتبه بندی گوگل اهمیت بالایی در میان مدیران بازاریابی دیجیتال و کارشناسان جستجوگرها دارد.

عقاید مختلفی در رابطه با تاثیر رسانه های اجتماعی روی رتبه بندی ها وجود دارد، اما مطمئنا این نمیشه انکار کرد که بلکه شاید زمان هایی برگزاری یک کمپین موفق در شبکه های اجتماعی و تولید محتوای ویروسی مزایایی فراتر از سئو رو برای سایت شما به ارمغان بیاورد.

به همین راحتی می توانید سئو و رنکینگ سایت خود را افزایش دهید.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل