نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

چگونه توضیحات متا را بنویسیم؟

اگر آموزش های قبلی ما را دنبال کرده باشید اکنون با خود سئو ، افزونه Yoast SEO و نحوه پیدا کردن و نوشتن عبارت کلیدی کانونی آشنا شده اید. امروز در شتابان هاست قصد داریم بخش دیگری از افزونه Yoast SEO و یکی از مهمترین مراحل تولید محتوا و مقاله نویسی را به شما عزیزان و معرفی کنیم و آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نحوه نوشتن توضیحات متا اشنا کنیم.

قبل از اینکه با نحوه نوشتن توضیحات متا آشنا بشوید باید با ویراشگر اسنیپت آشنا شوید.

ویراشگر اسنیپت چیست؟

افزونه Yoast SEO بخشی بنام ویراشگر اسنیپت دارد که در این بخش ویراشگر اسنیپت شما باید برای مقاله ای نوشته اید یک عنوان سئو ، یک نامک و توضیحات متا بنویسید. در ادامه با هر کدام از آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

عنوان سئو:

عنوان سئو بخشی است که بصورت خودکار توسط افزونه Yoast SEO نوشته می شود و نیازی به تغییر آنچنانی توسط شما ندارد. پیشنهاد میشود که این بخش به همان صورت که افزونه Yoast SEO نوشته است بماند.

نامک:

نامک بخشی است URL مقاله ای که می نوسید را تشکیل می دهد. برای درک این موضوع که URL چیست مقاله ما را راجع این موضوع بخوانید. پیشنهاد می شود حتما در بخش نامک از حروف انگلیسی استفاده شود. زیرا اگر از حروف فارسی استفاده کنید در مرورگر خود مشکلی را مشاهده نخواهید کرد اما اگر URL را کپی کنید و در رسانه های دیگر به اشتراک بگذارید با یک URL بسیار عجیب و طولانی برخود خواهید کرد که انگار هیچ ارتباطی با مقاله شما ندارد.

برای نوشتن نامک می توانید همان عنوان مقاله خود را به انگلیسی ترجمه کنید و از آن به عنوان نامک استفاده کنید. این بهترین راه و بهترین پیشنهاد ما برای شما است.

توضیحات متا:

توضیحات متا بخش است که شما برای مقاله ای که نوشته اید باید یک توضیح مختصر و مفید بنویسید تا اگر افراد مقاله شما را جستوجو کردند یک توضیح مختصر از مقاله شما برای آنان به نمایش درآید.

به عنوان مثال:

حال چگونه این توضیحات را بنویسیم؟ در در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه توضیحات متا را بنویسیم؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد توضیحات متا باید خلاصه ای مقاله شما باشد.

اگر چند نکته زیر را رعایت کنید می توانید به راحتی توضیحات متا مقاله خود را به بهترین شکل ممکن بنویسید:

  1. عنوان مقاله خود را در توضیحات متا بنویسید: به عنوان مثال اگر عنوان مقاله شما “وردپرس چیست” است حتما در توضیحات متا خود عبارت وردپرس چیست را استفاده کنید.
  2. عبارت کلیدی کانونی خود را در توضیحات متا بنویسید: حتما حتما حتما عبارت کلیدی کانونی خود را در توضیحات بنویسید این کار باعث هرچه بهتر شدن نوشته شما و سئو شما می شود.
  3. از تکرار کلمات خودداری کنید: از تکرار کلمات در توضیحات متا خودداری کنید این کار باعث می شود تا مقاله شما و همینطور سئو شما جلوه خوبی نداشته باشد.
  4. طول متن متناسب باشد: به این معنی که توضیحاتی که می نویسید نه خیلی کوتاه باشد نه خیلی بلند.

خوشبختانه افزونه Yoast SEO راجع به این موضوعات و بسیاری از موضوعات دیگر به شما اخطار می دهد و شما را کمک می کند تا این خطاها را برطرف کنید. حتما به این اخطار های افزونه Yoast SEO توجه کنید تا بتوانید مقاله ای عالی و خوب از هر لحاظ بنویسید.

امیدوارم این مقاله برای شما عزیزان و همراهان همیشگی شتابان هاست مفید بوده باشد و بهره لازم را از آن برده باشید. منتظر سوالات و نظرات شما عزیزان و دوستان در بخش نظرات در انتهای همین پست هستیم.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل