نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه استفاده از روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

نحوه استفاده از روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

رنگ ، نقش اساسی در چگونگی درک بازدیدکنندگان از وب سایت شما دارد. مهم نیست که چه چیزی می فروشید ، نام تجاری شما باید از ترکیب رنگ مناسب استفاده کند. روانشناسی رنگ به تیم شما کمک می کند احساسات خاصی را برای مخاطبان خود به تصویر بکشد. همچنین می تواند بازدید کنندگان را تشویق کند که اقدام خاصی انجام دهند. با رنگ های خاص می توانید اهداف بازاریابی خود را تقویت کنید. در این پست ، شما در مورد روانشناسی رنگ و روش های ترکیب رنگ در طراحی وب سایت خود یاد خواهید گرفت. با ما در شتابان هاست همراه باشید.

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ علمی است که بیان می کند ” چگونه رنگها بر رفتار انسان تأثیر می گذارند. هر روز ، ما با انبوهی از رنگها که بر احساسات و نگرش ما تأثیر می گذارد ، ارتباط برقرار می کنیم. این رنگ ها تصمیمات خرید ما را تعیین می کنند. به همین دلیل انتخاب مارک در انتخاب آرم مارک ، نمایشگر فروشگاه و طراحی وب سایت بسیار مهم است.

“رنگ های مناسب می توانند هویت برند و ادراک آن را در ذهن مشتریان تقویت کنند. مارک ها می توانند از طریق رنگ های خود ارتباط برقرار کنند ، بدون اینکه واقعاً مجبور به برقراری ارتباط باشند. ”

با این حال ، هیچ فرمولی دقیق برای انتخاب رنگهای عالی وجود ندارد. معانی رنگ براساس هنجارهای فردی و فرهنگی متفاوت است. در اینجا یک نمودار نشان داده شده است که معنی مثبت و منفی ۱۲ رنگ مختلف را نشان می دهد.

۵ روش استفاده از روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

رنگ می تواند بر تفکر مصرف کنندگان در مورد نام تجاری شما تأثیر بگذارد. بیایید پنج روش برای افزودن رنگ به طراحی وب سایت شما را بررسی کنیم.

۱- پیشینه وب سایت

مشتریان شما به محض ورود به صفحه اصلی وب سایت شما را ارزیابی می کنند. Colorcom گزارش داده است كه مصرف كنندگان “ناخودآگاه در مورد شخص ، محيط يا محصول در ظرف ۹۰ ثانيه از ديد اول قضاوت مي كنند و بين ۶۲٪ تا ۹۰٪ اين ارزيابي فقط براساس رنگ است.”

رنگ پس زمینه که اغلب نادیده گرفته می شود به عنوان قطعه اصلی طراحی وب سایت شما محسوب می شود. رنگی که انتخاب می کنید رنگ متن ، آیکون ها و دکمه ها را تعیین می کند. رنگ زمینه همچنین به خوانایی کمک می کند.

پس زمینه سایت فعلی شما چه رنگی دارد؟

۲- عناوین وب سایت

روانشناسی رنگ فراتر از انتخاب رنگ مناسب است. تیم شما باید در نظر بگیرد که رنگ از کجا استفاده می شود و می خواهید مشتری هنگام مشاهده آن رنگ خاص چه احساسی داشته باشند. سپس ، می توانید یک قدم جلو بروید و دستورالعمل های تجاری خود را اضافه کنید.

“فقط اطمینان حاصل کنید که از شخصیت تجاری خود به کمک انتخاب رنگ خود تعریف کرده اید و همچنین بیشترین توجه کاربران را به خود جلب کرده اید.”

۳- Hero Image وب سایت

یک Hero Image ، یک تصویر بزرگ بنر است که به قسمت عنوان صفحه اصلی شما پین شده است. این اولین چیزی است که بازدیدکنندگان هنگام ورود در سایت شما مشاهده می کنند. Hero Image اهمیت دارند زیرا اغلب یک نکته فروش منحصر به فرد در مورد نام تجاری شما را منتقل می کنند. این ممکن است داستان برند شما را برجسته کند ، محصول شما را به نمایش بگذارد یا از بازدیدکنندگان استقبال مجازی کند.

۴- دکمه های Call to Action

اگر می خواهید درآمد کسب کنید ، وب سایت شما باید مردم را ترغیب به اقدام کند. این اقدام ممکن است شامل ثبت نام برای آزمایش محصولات ، مشترک شدن در خبرنامه یا خرید واقعی باشد.

رنگ دکمه های Call to Action برای عمل شما باید برجسته باشد و به راحتی قابل تشخیص باشد. با این حال ، نباید نسبت به مارک شما انعطاف پذیر باشد. رائول هارمن ، مشاوره بیشتری ارائه می دهد:

“به جای کپی ساده از مارک های بزرگ در صنعت خود ، شجاع و خلاق باشید. این تنها راه ساختن یک مارک معتبر و جدا شدن از دیگران است. ”

۵- Pop-Up های وب سایت

پنجره های بازشو ابزاری موثر در بازاریابی برای افزایش تجربه بازدید کننده هستند. آنها با پیشنهادات مرتبط ، فروش ویژه یا حتی فرصت های ثبت نام از طریق ایمیل ، به برند شما کمک می کنند تا مشتریان را هدف قرار دهند. این روش دیگری است که می توانید بازدیدکنندگان را به چرخه پرورش خود منتقل کنید.

آیا تا به حال به رنگهای Pop-Up خود فکر کرده اید؟

تحقیقات نشان می دهد رنگ تا ۸۰٪ شناخت برند را بهبود می بخشد. بنابراین به نفع شماست که در پنجره های بازشو از رنگهای مارک استفاده کنید.

Quickbooks با ارائه پنجره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه ، این روش را اجرا می کند. نحوه استفاده از رنگ را در هر جنبه از طراحی Pop-Up خود در نظر بگیرید. این می تواند به برند شما کمک کند بازدیدکنندگان بیشتری را به lead تبدیل کند.

برای کسب اطلاهات بیشتر درباره نکاتی درباره طراحی وبلاگ یا وب سایت موبایل شما کلیک کنید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل