نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه خارج کردن فایل Gz از حالت فشرده

نحوه خارج کردن فایل Gz از حالت فشرده

Gzip یک الگوریتم فشرده سازی محبوب است که با حفظ حالت اصلی فایل و مالکیت ، حجم یک فایل را کاهش می دهد. این الگوریتم اغلب برای فشرده سازی عناصر وب برای بارگذاری سریعتر صفحه استفاده می شود. طبق قرارداد ، فایلی که با gzip فشرده شده است با .gz یا .z به پایان می رسد. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با نحوه خارج کردن فایل Gz از حالت فشرده آشنا کنیم.

باز کردن فایل gz :

در لینوکس و macOS ، می توانید یک فایل .gz را با استفاده از ابزار gzip از حالت فشرده خارج کنید. نحو به شرح زیر است:

gzip -d file.gz

این دستور فایل فشرده شده را به حالت اولیه خود برگردانده و فایل gz را حذف می کند. برای نگه داشتن فایل فشرده ، گزینه -k را در دستور زیر منتقل کنید:

gzip -dk file.gz

دستور دیگری که می توانید برای بازکردن یک فایل .gz از آن استفاده کنید دستور gunzip است. این دستور اساساً یک نام مستعار برای فایل با gzip -d است. برای باز کردن یک فایل .gz با gunzip کافی است نام فایل را به دستور زیر منتقل کنید:

gunzip file.gz

اگر در محیط دسک تاپ هستید و خط فرمان ندارید ، می توانید از File manager خود استفاده کنید. برای باز کردن یک فایل .gz ، بر روی فایلی که می خواهید باز کنید کلیک راست کرده و “Extract” را انتخاب کنید. کاربران ویندوز برای باز کردن فایل های .gz باید نرم افزارهای اضافی مانند ۷zip را نصب کنند.

اکسترکت کردن فایل tar.gz :

الگوریتم Gzip برای فشرده سازی تنها یک فایل واحد طراحی شده است. فایل هایی که به .tar.gz ختم می شوند ، از بایگانی .tar هستند که با gzip فشرده شده اند. برای اکسترکت یک فایل tar.gz ، از دستور tar با گزینه های -xf و به دنبال آن نام بایگانی فشرده استفاده کنید:

tar -xf archive.tar.gz
این دستور نوع فشرده سازی را به صورت خودکار تشخیص می دهد و بایگانی را در پوشه فعلی اکسترکت می کند.

جمع بندی :

برای فشرده سازی فایل .gz ، از دستور gunzip و نام فایل استفاده کنید.

امیدواریم مطالب مورد پسند بوده و از آن بهره لازم را برده باشید. خوشحال میشویم نظرات و سوالات خود را در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید و ما را در شتابان هاست همراهی کنید.😊

خروج از نسخه موبایل