نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه جلوگیری از Copy/Paste متن در وردپرس

نحوه جلوگیری از Copy/Paste متن در وردپرس

بسیاری از ناشران که می خواهند مانع از سرقت مطالب شوند ، ممکن است بخواهند مواردی را اعمال کنند. در این مقاله ، ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه به راحتی از Copy/Paste متن در وردپرس جلوگیری کنید. با ما در شتابان هاست همراه باشید.

نحوه جلوگیری از Copy/Paste متن در وردپرس

بسیاری از وبلاگ نویسان متوجه می شوند که محتوای آنها بدون اجازه به سرقت رفته و مورد استفاده قرار می گیرد. این می تواند از طریق تراش اتوماتیک محتوا رخ دهد. همچنین اگر شخصی به صورت دستی بخشی یا تمام مطالب شما را کپی کند ، این اتفاق می افتد. یکی از راه های دشوارتر کردن این مسئله جلوگیری از Copy/Paste متن شما توسط افراد است. به یاد داشته باشید ، کاربران باهوش هنوز هم می توانند کد منبع را مشاهده کنند یا از ابزار Inspect برای کپی کردن هر چیزی که می خواهند استفاده کنند. همچنین این تکنیک ها باعث متوقف شدن افرادی نمی شود که از ابزارهای وبلاگ نویسی خودکار برای گرفتن مطالب با استفاده از RSS استفاده می کنند.

روش شماره ۱:

جلوگیری از انتخاب متن با استفاده از CSS

این روش ساده تر است و شما فقط باید برخی از کدهای CSS سفارشی را به قالب وردپرس خود اضافه کنید. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید ، قبل از شروع به راهنمای ما در مورد افزودن CSS به سایت وردپرس خود نگاهی بیندازید.

در ابتدا ، برای راه اندازی برنامه تنظیم کننده پوسته ، باید از صفحه Appearance »Customize در قسمت مدیریت وردپرس بازدید کنید.

در customizer theme ، باید از ستون سمت چپ روی برگه Custom CSS کلیک کنید.

اکنون یک کادر برای افزودن CSS به قالب وردپرس خود مشاهده خواهید کرد. به سادگی کد CSS زیر را در آن جعبه کپی و جایگذاری کنید.

 

* {
-webkit-touch-callout: none; /* iOS Safari */-webkit-user-select: none; /* Safari */-khtml-user-select: none; /* Konqueror HTML */-moz-user-select: none; /* Old versions of Firefox */-ms-user-select: none; /* Internet Explorer/Edge */user-select: none; /* Non-prefixed version, currently supported by Chrome, Opera and Firefox */}

نحوه افزودن کد به این صورت است

فراموش نکنید که بر روی دکمه “Publish” در بالای صفحه کلیک کنید تا تغییرات خود را برای همه فعال کنید.

روش شماره ۲:

جلوگیری از انتخاب متن با استفاده از یک افزونه

برای این روش ، ما از یک افزونه وردپرس استفاده خواهیم کرد که انتخاب متن و کلیک راست را غیرفعال می کند. این امر همچنین از دانلود و استفاده مجدد تصاویر محافظت می کند.

ابتدا باید افزونه WP Content Copy Protection را نصب و فعال کنید. با فعال شدن ، افزونه مستقیماً کار خواهد کرد. کاربران دیگر نمی توانند متن را از سایت شما Copy/Paste کنند. آنها همچنین قادر به کلیک راست یا چاپ محتوای شما نخواهند بود. اگر می خواهید تنظیمات افزونه را تغییر دهید ، انجام آن آسان است. کافی است به صفحه Copy Protection در مدیر وردپرس خود بروید. در اینجا می توانید محافظت از انواع خاصی از محتوا را فعال یا غیرفعال کنید.

مطمئن شوید که پس از انجام هرگونه تغییر بر روی دکمه ذخیره تنظیمات کلیک کنید.

همچنین اگر کسی بخواهد محتوای شما را چاپ کند ، می توانید پیامی را که ظاهر می شود تغییر دهید. پیام در پیش نمایش چاپ و در خود چاپ به این شکل نمایش داده می شود.

در بیشتر موارد ، بهتر است به دنبال یک روش جایگزین برای جلوگیری از سرقت محتوا باشید. اگر سایتی بدون اجازه مجدداً محتوای شما را منتشر می کند ، پس می توانید بفهمید که چه کسی وب سایت را میزبانی میکند پس می توانید اخطار حذف DMCA را ارسال کنید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل