نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه نصب VLC در اوبونتو ۲۰٫۰۴

نحوه نصب VLC در اوبونتو 20.04

VLC یکی از محبوب ترین پخش کننده های چندرسانه ای cross-platform و از نوع cross-platform بوده كه می تواند تقریباً تمام فايل های چندرسانه ای و همچنین DVD ها ، CD های صوتی و پروتکل های مختلف جریان را پخش کند. در این مقاله ، نحوه نصب VLC media player در اوبونتو ۲۰٫۰۴ شرح داده شده است. VLC می تواند از طریق فروشگاه Snapcraft یا به صورت deb package از طریق apt به صورت یک snap package نصب شود. با ما در شتابان هاست همراه باشيد.

VLC  را به عنوان یک snap package نصب کنید

snap package های نرم افزاری مستقلی هستند که شامل تمام وابستگی های binary مورد نیاز برای اجرای برنامه هستند. بر خلافdeb packages استاندارد ، snap ها دارای رد پای دیسک بزرگتر و زمان شروع برنامه بیشتر هستند. snap packages VLC به طور مرتب با جدیدترین مشکلات امنیتی و رفع اشکال به روز می شوند.

snap packages را می توان از طریق خط فرمان یا از طریق برنامه نرم افزار اوبونتو نصب کرد.

برای نصب VLC ، ترمینال خود را باز کنید (Ctrl + Alt + T) و دستور زیر را اجرا کنید:

sudo snap install vlc

VLC روی دسک تاپ اوبونتو نصب شده است و می توانید از آن استفاده کنید. هر زمان که نسخه جدیدی منتشر می شود ، بسته snap VLC به طور خودکار در پس زمینه به روز می شود. اگر با خط فرمان راحت نیستید ، نرم افزار اوبونتو را باز کنید ، “VLC” را جستجو کنید و برنامه را نصب کنید.

نصب VLC با apt

بسته deb موجود در مخازن رسمی اوبونتو ۲۰٫۰۴ ممکن است از آخرین نسخه VLC عقب باشد.

ترمینال خود را باز کرده و دستورات زیر را به عنوان کاربر دارای امتیاز sudo اجرا کنید:

sudo apt updatesudo apt install vlc

 

هنگامی که نسخه جدیدی منتشر می شود ، می توانید VLC را از طریق خط فرمان یا ابزار Update Software دسک تاپ خود به روز کنید.

شروع VLC

در نوار جستجوی فعالیت ها ، “VLC” را تایپ کنید و برای راه اندازی برنامه روی نماد کلیک کنید.

هنگامی که پخش کننده را برای اولین بار شروع می کنید ، صفحه ای مانند موارد زیر ظاهر می شود:

VLC را به عنوان Default Media Player تنظیم کنید

برای تنظیم VLC به عنوان پیش فرض پخش کننده رسانه ، صفحه فعالیت ها را باز کنید ، “efault Applications” را جستجو کنید و روی آن کلیک کنید. وقتی صفحه “efault Applications” باز می شود ، در لیست کشویی موسیقی و فیلم “VLC Media Player” را انتخاب کنید:

ما به شما نشان داده ایم که چگونه VLC را روی دسک تاپ اوبونتو ۲۰٫۰۴ خود نصب کنید. اکنون می توانید پخش کننده رسانه جدید خود را کاوش کنید و شروع به تماشای فیلم های جریانی یا گوش دادن به هنرمندان مورد علاقه خود کنید. ما را در شتابان هاست دنبال كنيد.

خروج از نسخه موبایل