نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه نصب TensorFlow در CentOS 8

نحوه نصب TensorFlow در CentOS 8

TensorFlow یک کتابخانه رایگان و اپن سورس برای محاسبات عددی و یادگیری ماشین در مقیاس بزرگ است که توسط Google ساخته شده است. این دستگاه می تواند با CPU یا GPU در دستگاه های مختلف اجرا شود و توسط تعدادی از سازمان ها از جملهTwitter ،PayPal ،Intel ، Lenovo و Airbus استفاده می شود. TensorFlow را می توان در سطح سیستم، در یک محیط مجازی Python، به عنوان Docker container یا با Anaconda نصب کرد. TensorFlow از Python 2 و ۳ پشتیبانی می کند. ما از Python 3 استفاده خواهیم کرد و TensorFlow را در یک محیط مجازی نصب خواهیم کرد. یک محیط مجازی به شما امکان می دهد چندین محیط جداگانه مختلف Python را روی یک رایانه داشته باشید و ورژن خاصی از ماژول را بر اساس هر پروژه نصب کنید، بدون اینکه نگران باشید این امر روی سایر پروژه های شما تأثیر می گذارد. در این آموزش با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با نحوه نصب TensorFlow در CentOS 8 آشنا کنیم.

نصب TensorFlow در CentOS :

برخلاف سایر توزیع‌های لینوکس، پایتون به‌طور پیش‌فرض روی CentOS 8 نصب نشده است. برای نصب پایتون ۳ بر روی CentOS 8 دستور زیر را به‌عنوان کاربر root یا sudo در ترمینال خود اجرا کنید:

sudo dnf install python3

دستور فوق، پایتون ۳٫۶ و pip را نصب می کند. برای اجرای پایتون ۳ باید python3 را صریحاً تایپ کنید و pip3 را اجرا کنید. با شروع از Python 3.6، روش پیشنهادی برای ایجاد یک محیط مجازی استفاده از ماژول venv است. به دایرکتوری که می‌خواهید پروژه TensorFlow خود را در آن ذخیره کنید بروید. این دایرکتوری می تواند دایرکتوری اصلی شما یا هر دایرکتوری دیگری باشد که در آن کاربر مجوزهای خواندن و نوشتن را دارد. یک دایرکتوری جدید برای پروژه TensorFlow ایجاد کنید و به آن تغییر دهید:

mkdir tensorflow_project cd tensorflow_project

در دایرکتوری، دستور زیر را برای ایجاد محیط مجازی اجرا کنید:

python3 -m venv venv

دستور فوق، یک دایرکتوری به نام venv ایجاد می کند که شامل یک ورژن از باینری پایتون است، به کتابخانه استاندارد پایتون و سایر فایل های پشتیبانی پیوند می زند. می توانید از هر نامی که می خواهید برای محیط مجازی استفاده کنید. برای شروع استفاده از محیط مجازی، آن را با تایپ کردن دستور زیر فعال کنید:

source venv/bin/activate

پس از فعال سازی، دایرکتوری bin محیط مجازی در ابتدای متغیر $PATH اضافه می شود. همچنین، درخواست shell شما تغییر خواهد کرد و نام محیط مجازی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید را نشان می دهد. در این مثال، نام آن venv است. نصب TensorFlow به pip ورژن ۱۹ یا بالاتر نیاز دارد. دستور زیر را برای ارتقاء pip به آخرین ورژن اجرا کنید:

pip install --upgrade pip

اکنون که محیط مجازی ایجاد و فعال شد، کتابخانه TensorFlow را با استفاده از دستور زیر نصب کنید:

pip install --upgrade tensorflow

اگر یک پردازنده گرافیکی اختصاصی NVIDIA دارید و می خواهید از قدرت پردازشی آن استفاده کنید، به جای tensorflow، بسته tensorflow-gpu را نصب کنید که شامل پشتیبانی از GPU است. در محیط مجازی می توانید از دستور pip به جای pip3 و python به جای python3 استفاده کنید. اکنون که محیط مجازی ایجاد و فعال شده است، ورژن TensorFlow را با استفاده از دستور زیر نصب کنید:

python -c 'import tensorflow as tf; print(tf.__version__)'

در زمان نوشتن این مقاله، آخرین ورژن پایدار TensorFlow ورژن ۲٫۱٫۰ است:

۲٫۱٫۰

ورژن TensorFlow شما ممکن است با ورژن نشان داده شده در اینجا متفاوت باشد. اگر تازه وارد TensorFlow هستید، از صفحه شروع کار با TensorFlow دیدن کنید و یاد بگیرید که چگونه اولین برنامه ML خود را بسازید. همچنین می‌توانید مدل‌های TensorFlow یا مخازن TensorFlow-Examples را از Github شبیه‌سازی کنید و نمونه‌های TensorFlow را کاوش و آزمایش کنید. پس از اتمام کار، محیط را با تایپ deactivate غیرفعال کنید و به shell معمولی خود باز خواهید گشت.

deactivate

شما با موفقیت TensorFlow را نصب کرده اید و می توانید شروع به استفاده از آن کنید.

جمع بندی :

ما به شما نشان دادیم که چگونه TensorFlow را در یک محیط مجازی در CentOS 8 نصب کنید.

امیدواریم مطالب مورد پسند بوده و از آن بهره لازم را برده باشید. خوشحال میشویم نظرات و سوالات خود را در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید و ما را در شتابان هاست همراهی کنید.😊

خروج از نسخه موبایل