نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه نصب Elasticsearch در دبیان ۱۰

نحوه نصب Elasticsearch در دبیان 10

Elasticsearch یک موتور جستجوی اپن سورس با تجزیه و تحلیل کامل است که به زبان جاوا توسعه یافته است. از عملیات RESTful پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد حجم زیادی از داده ها را فورا ذخیره، جستجو و تجزیه و تحلیل کنید. این برنامه یکی از محبوب ترین موتورهای جستجو است که برنامه های کاربردی را تقویت می کند که دارای الزامات جستجوی پیچیده ای مانند فروشگاه های بزرگ تجارت الکترونیک و برنامه های کاربردی تحلیلی هستند. در این آموزش با ما همراه باشید تا به شما عزیزان نحوه نصب Elasticsearch در Debian 10 را توضیح دهیم.

نصب جاوا :

Elasticsearch یک برنامه جاوا است، بنابراین اولین قدم نصب جاوا است. برای نصب بسته OpenJDK موارد زیر را به عنوان root یا user با امتیازات sudo اجرا کنید:

sudo apt install default-jdk

نصب جاوا را با نمایش ورژن جاوا تأیید کنید:

java -version

خروجی باید چیزی شبیه به دستور زیر باشد:

openjdk version "11.0.6" 2020-01-14
OpenJDK Runtime Environment (build 11.0.6+10-post-Debian-1deb10u1)
OpenJDK 64-Bit Server VM (build 11.0.6+10-post-Debian-1deb10u1, mixed mode, sharing)

نصب Elasticsearch :

Elasticsearch در مخازن استاندارد Debian 10 در دسترس نیست. ما آن را از مخزن Elasticsearch APT نصب خواهیم کرد. کلید عمومی مخزن را با استفاده از دستور wget زیر وارد کنید:

wget -qO - https://artifacts.elastic.co/GPG-KEY-elasticsearch | sudo apt-key add -

خروجی دستور بالا باید OK باشد، به این معنی که کلید با موفقیت وارد شده است و بسته‌های این مخزن قابل اعتماد در نظر گرفته می‌شوند. با اجرای دستور زیر، مخزن Elasticsearch را به سیستم اضافه کنید:

sudo sh -c 'echo "deb https://artifacts.elastic.co/packages/7.x/apt stable main" > /etc/apt/sources.list.d/elastic-7.x.list'

در زمان نگارش این مقاله، آخرین ورژن Elasticsearch، ورژن ۷٫۶ است. اگر می خواهید ورژن قبلی را نصب کنید، ۷٫x را در دستور بالا با ورژن مورد نیاز خود تغییر دهید. index بسته ها را به روز کنید و موتور Elasticsearch را نصب کنید:

sudo apt updatesudo apt install elasticsearch

پس از اتمام مراحل نصب، سرویس را شروع و فعال کنید:

sudo systemctl enable elasticsearch.service --now

برای تأیید اینکه برنامه در حال اجرا است، از curl برای ارسال درخواست HTTP به پورت ۹۲۰۰ در localhost استفاده کنید:

curl -X GET "localhost:9200/"

خروجی چیزی شبیه به دستور زیر خواهد بود:

{
  "name" : "debian10.localdomain",
  "cluster_name" : "elasticsearch",
  "cluster_uuid" : "yCOOHdvYR8mHRs5mNXQdDQ",
  "version" : {
    "number" : "7.6.1",
    "build_flavor" : "default",
    "build_type" : "deb",
    "build_hash" : "aa751e09be0a5072e8570670309b1f12348f023b",
    "build_date" : "2020-02-29T00:15:25.529771Z",
    "build_snapshot" : false,
    "lucene_version" : "8.4.0",
    "minimum_wire_compatibility_version" : "6.8.0",
    "minimum_index_compatibility_version" : "6.0.0-beta1"
  },
  "tagline" : "You Know, for Search"
}

ممکن است ۵-۱۰ ثانیه طول بکشد تا سرویس شروع شوند. اگر curl: (7) Failed to connect to localhost port 9200: Connection refused مشاهده می کنید، چند ثانیه صبر کنید و دوباره امتحان کنید. برای مشاهده پیام های ثبت شده توسط سرویس Elasticsearch از دستور زیر استفاده کنید:

sudo journalctl -u elasticsearch

Elasticsearch روی سرور دبیان شما نصب شده است.

کانفیگ Elasticsearch :

داده های برنامه در دایرکتوری /var/lib/elasticsearch ذخیره می شود. فایل های کانفیگ در /etc/elasticsearch قرار دارند و گزینه های راه اندازی جاوا را می توان در فایل /etc/default/elasticsearch کانفیگ کرد. به طور پیش فرض، Elasticsearch کانفیگ شده است که فقط در localhost فراخوانی شود. اگر کلاینت متصل به دیتابیس نیز روی همان هاست اجرا می شود و شما در حال راه اندازی یک گروه هستید، نیازی به تغییر فایل کانفیگ پیش فرض ندارید.

دسترسی ریموت :

خارج از بسته Elasticsearch، احراز هویت را پیاده سازی نمی کند، بنابراین توسط هر کسی که می تواند به HTTP API دسترسی داشته باشد قابل دسترسی است. اگر می خواهید دسترسی ریموت به سرور خود داشته باشید، باید فایروال خود را کانفیگ کنید و اجازه دسترسی به پورت Elasticsearch 9200 را فقط از طریق مشتری های معتبر فراهم کنید. به عنوان مثال، اگر از UFW استفاده می کنید و می خواهید فقط از ۱۹۲٫۱۶۸٫۱۲۱٫۸۰ به اتصالات اجازه دهید، دستور زیر را وارد کنید:

sudo ufw allow from 192.168.100.20 to any port 9200

فراموش نکنید که ۱۹۲٫۱۶۸٫۱۰۰٫۲۰ را با آدرس IP ریموت خود تغییر دهید. پس از کانفیگ فایروال، مرحله بعدی ویرایش کانفیگ برنامه و اجازه دادن به Elasticsearch برای فراخوانی به اتصالات خارجی است. برای انجام این کار، فایل کانفیگ elasticsearch.yml را باز کنید:

sudo nano /etc/elasticsearch/elasticsearch.yml

خطی را که حاوی network.host است جستجو کنید، آن را حذف کنید و مقدار آن را به ۰٫۰٫۰٫۰ تغییر دهید:

network.host: 0.0.0.0

اگر چندین کارت شبکه در دستگاه خود دارید، آدرس IP رابط را مشخص کنید تا سرور مجبور شود فقط به رابط داده شده فراخوانی شود. برای اعمال تغییرات، سرویس Elasticsearch را مجددا راه اندازی کنید:

sudo systemctl restart elasticsearch

اکنون می توانید به صورت ریموت به سرور Elasticsearch متصل شوید.

جمع بندی :

ما نحوه نصب Elasticsearch را در Debian 10 به شما نشان دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Elasticsearch، به صفحه اسناد رسمی مراجعه کنید.

امیدواریم مطالب مورد پسند بوده و از آن بهره لازم را برده باشید. خوشحال میشویم نظرات و سوالات خود را در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید و ما را در شتابان هاست همراهی کنید.😊

خروج از نسخه موبایل