نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

نحوه نصب CouchDB در دبیان ۱۰

نحوه نصب CouchDB در دبیان 10

Apache CouchDB یک دیتابیس رایگان و اپن سورس NoSQL است که توسط بنیاد نرم افزار Apache توسعه یافته است. سرور CouchDB داده های خود را در دیتابیس های نامگذاری شده ذخیره می کند که حاوی اسنادی با ساختار JSON است. هر سند شامل تعدادی فیلد و پیوست است. فیلدها می توانند شامل متن، اعداد، لیست ها، booleanها و موارد دیگر باشند. CouchDB شامل یک API HTTP RESTful است که به شما امکان خواندن، ایجاد، ویرایش و حذف اسناد دیتابیس را می دهد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما عزیزان نحوه نصب CouchDB را در Debian 10 را شرح دهیم.

فعال کردن مخزن CouchDB :

ساده ترین روش برای نصب، فعال کردن مخزن vendor و نصب بسته های باینری است. برای فعال کردن مخزن CouchDB و وارد کردن کلید GPG، دستورات زیر را به عنوان root یا کاربر با امتیازات sudo اجرا کنید:

echo "deb https://apache.bintray.com/couchdb-deb buster main" | sudo tee -a /etc/apt/sources.listcurl -L https://couchdb.apache.org/repo/bintray-pubkey.asc | sudo apt-key add -

نصب CouchDB در دبیان :

پس از فعال شدن مخزن، لیست بسته ها را به روز کنید و CouchDB را نصب کنید:

sudo apt updatesudo apt install couchdb

ابتدا، نصب کننده از شما می پرسد که آیا می خواهید CouchDB را در حالت مستقل یا clustered نصب کنید. ما CouchDB را در حالت مستقل تک سرور نصب خواهیم کرد.

در مرحله بعد، گزینه ای برای تنظیم آدرس IP رابط شبکه ای که CouchDB به آن متصل می شود به شما داده می شود. برای راه اندازی تک سرور، پیش فرض ۱۲۷٫۰٫۰٫۱ را بگذارید. اگر در حال کانفیگ یک cluster هستید، آدرس IP رابط را وارد کنید یا ۰٫۰٫۰٫۰ را تایپ کنید، که به CouchDB می گوید به همه رابط های شبکه متصل شود.

در درخواست بعدی، گذرواژه admin را تنظیم کنید. توصیه می شود گذرواژه را تنظیم کرده و CouchDB را از حالت ناامن “admin party” خارج کنید. اگر این قسمت را خالی بگذارید، admin user ایجاد نمی شود.

گذرواژه را تأیید کنید، نصب ادامه خواهد یافت.

تأیید نصب CouchDB :

سرور CouchDB در localhost:5984 در حال اجرا است. برای بررسی اینکه نصب موفقیت آمیز بوده و سرویس در حال اجرا است، دستور curl زیر را اجرا کنید که اطلاعات مربوط به دیتابیس CouchDB را با فرمت JSON نمایش می دهد:

curl http://127.0.0.1:5984/

خروجی به شکل دستور زیر خواهد بود:

{
   "couchdb":"Welcome",
   "version":"3.0.0",
   "git_sha":"03a77db6c",
   "uuid":"adab3f42ce6a06245d2955c1d6832266",
   "features":[
      "access-ready",
      "partitioned",
      "pluggable-storage-engines",
      "reshard",
      "scheduler"
   ],
   "vendor":{
      "name":"The Apache Software Foundation"
   }
}

برای وضوح، خروجی فرمت شده است.

اگر رابط کاربری گرافیکی را ترجیح می دهید، می توانید به رابط مبتنی بر وب CouchDB، Fauxton در آدرس زیر دسترسی داشته باشید:

http://127.0.0.1:5984/_utils/

جمع بندی :

ما به شما نشان داده‌ایم که چگونه CouchDB را در Debian 10 نصب کنید. اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع را می‌توانید در Apache CouchDB Documentation بیابید.

امیدواریم مطالب مورد پسند بوده و از آن بهره لازم را برده باشید. خوشحال میشویم نظرات و سوالات خود را در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید و ما را در شتابان هاست همراهی کنید.😊

خروج از نسخه موبایل