نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

برطرف کردن مشکلات ایمیل از طریق WHM

شاید بعضی از شما همراهان عزیز شتابان هاست هنگام ارسال ایمیل و یا دریافت آن با مشکل مواجه می شوید و نمی دانید این مشکل را چطور برطرف کنید. ما را همراهی کنید تا به شما برطرف کردن مشکلات ایمیل از طریق پنل WHM را آموزش دهیم.

برطرف کردن مشکلات ایمیل از طریق WHM:

از این رابط در پنل WHM برای شناسایی مشکلات مربوط به سوابق DNS مربوط به E-Mail خود برای یک یا چند دامنه استفاده کنید. این سیستم از این سوابق برای تأیید اینکه سایر سرورها می توانند به عنوان فرستنده به آن اعتماد کنند، استفاده می کند.

جدول تحویل ایمیل در WHM:

ابتدا وارد پنل WHM خود شوید.

سپس از قسمت Email روی گزینه Email Deliverability کلیک کنید تا این ابزار برای شما اجرا شود.

 

 

جدول MANAGE THE DOMAIN:

 

 

DKIM:

این بخش به شما امکان می دهد تا رکورد E-Mail شناسایی شده کلیدهای دامنه (DKIM) دامنه را مدیریت کنید. DKIM ارسال کننده و صحت یک پیام را تأیید می کند. علاوه بر این، به یک سیستم ایمیل اجازه می دهد تا اثبات کند که اسپم ها در هنگام انتقال، پیام ورودی را تغییر نداده اند. DKIM همچنین تأیید می کند پیام هایی که دامنه های شما دریافت می کنند از دامنه مشخص شده است.

اگر مشکلی وجود داشته باشد، این بخش مقادیر رکورد DKIM را که به درستی پیکربندی شده در بخش Suggested “DKIM” (TXT) Record نمایش می دهد. همچنین به شما امکان می دهد اقدامات زیر را انجام دهید:

SPF:

 

 

این بخش به شما امکان می دهد تا سابقه (Sender Policy Framework (SPF را مدیریت کنید. SPF تأیید می کند پیام هایی که دامنه های شما ارسال می کند از یک سرور ذکر شده سرچشمه گرفته است. علاوه بر این، لیستی از سرورهای تأیید شده برای ارسال نامه از دامنه های شما را فراهم می کند.

اگر مشکلی وجود داشته باشد، یک پیکربندی صحیح رکورد SPF در بخش Suggested “SPF” (TXT) Record ظاهر می شود. این بخش همچنین به شما امکان می دهد اقدامات زیر را انجام دهید:

Copy – سوابق Name و Value را که سیستم در بخش Suggested “SPF” (TXT) Record ارائه می دهد ، کپی کنید. اگر دسترسی به ویرایش سوابق خود را ندارید، می توانید این اطلاعات را برای شخصی که مسئولیت سرورهای فهرست شده را در اختیار دارد ارسال کنید، تا او تنظیم کند.

Customize – رکورد SPF پیشنهادی را تغییر دهید. این گزینه شما را به سمت رابط سفارشی سازی SPF Record هدایت می کند.

رکورد SPF را سفارشی کنید:

برای سفارشی کردن رکورد SPF پیشنهادی سیستم برای یک دامنه، از این رابط استفاده کنید. رابط در صورت وجود، نام SPF و دامنه فعلی دامنه را در بخش Current “SPF” (TXT) Record نمایش می دهد و توصیه های سیستم در بخش Suggested “SPF” (TXT) Record را نشان می دهد.

می توانید تنظیمات زیر را پیکربندی کنید:

 

 

Domain Settings:

 

 

IP Address Settings:

در این بخش می توانید IP Address blocks را به پرونده SPF دامنه اضافه کنید. این سیستم بطور خودکار آدرس های اصلی IPv4 یا IPv6 سرور شما را در این لیست ها درج می کند.

 

 

Additional Settings:

در این بخش می توانید تنظیمات اضافی رکورد SPF را تغییر دهید.

 

 

Preview of the Updated Record:

در این بخش، بر اساس تغییرات فعلی آن، رکورد به روز شده SPF نمایش داده می شود. برای نصب رکورد جدید، روی Install a Customized SPF Record کلیک کنید.

(Reverse DNS (PTR:

 

 

در این بخش به شما امکان مشاهده و تأیید رکورد نشانگر فعلی یک دامنه (PTR) را می دهد. رکورد PTR یک رکورد DNS است که مشکلات آدرس IP در نام دامنه یا میزبان حل می کند. سیستم از این رکورد برای انجام جستجوی (reverse DNS (rDNS برای بازیابی دامنه یا نام میزبان مرتبط استفاده می کند. رکورد PTR به یک A record نیاز دارد.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد و برطرف کردن مشکلات ایمیل را به خوبی توضیح داده باشیم.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل