نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

تفاوت سرور مجازی ایران با سرور مجازی اروپا

تفاوت سرور مجازی ایران با سرور مجازی اروپا

یکی از متدوال ترین سوالاتی که برای اکثر کاربران پیش می آید تفاوت بین سرویس های مجازی است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به تفاوت های میان سرور مجازی ایران و سرور مجازی اروپا بپردازیم. قبل از اینکه به تفاوت میان دو سرویس اعلامی بپردازیم بد نیست اطلاعات مختصری در رابطه با سرور های مجازی به صورت کلی داشته باشیم.

سرور مجازی چیست؟

در بیان ساده سرور مجازی (Virtual Private Server) یا به اختصار VPS یک ماشین مجازی است که توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی تهیه و توزیع می شود. سرور های مجازی در واقع بر روی یک سرور فیزیکی قدرتمند که در دیتاسنتر نگهداری می شود ایجاد می شوند. سرور های مجازی را می توان شبیه به همان سرور های اختصاصی دانست با این تفاوت که هزینه راه اندازی و نگهداری آن ها از سرور های اختصاصی کمتر است و کار کردن با آن ها و کانفیگ آن ها نیز از سرور های اختصاصی آسان تر است. بر روی VPS ها می توان اکثر سیستم عامل ها همانند سیستم عامل های لینوکسی و ویندوزی را بسته به نیاز نصب و استفاده کرد. از VPS ها یا همان سرور های مجازی در بسیاری از زمینه ها و فعالیت ها استفاده می شود. می توانید از آن ها برای میزبانی وب سایت، اجرای پروژه های برنامه نویسی، فعالیت در بازار های مالی (VPS trading) و نصب و راه اندازی VPN و هزاران مورد دیگری استفاده کنید. در ادامه برخی از مزایای استفاده از سرور های مجازی جهت میزبانی وب سایت ها را می توانید مطالعه کنید. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با VPS ها داشته باشید می توانید مقاله VPS چیست را مطالعه کنید.

مزایای VPS برای میزبانی وب سایت ها چیست؟

VPS چندین مزیت مهم را ارائه می دهد که بهترین ویژگی های هاست اشتراکی و اختصاصی را ترکیب می کند. ویژگی های VPS بر اساس نحوه کانفیگ شرکتی شما از آن خرید کرده اید متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی، چند مزیت کلیدی برای میزبانی وب سایت بر روی VPS وجود دارد:

عملکرد قابل اعتماد:

شما پهنای باند و فضای ذخیره سازی اختصاص داده شده خود را دارید و با سایر وب سایت ها و یوزر ها مشترک نیست.

هزینه:

VPS به اندازه هاست اشتراکی ارزان نیست، اما هزینه کمتری نسبت به سرور اختصاصی دارد و نسب به هزینه ای که برای آن می کنید ارژش بالاتری دارد.

دسترسی:

شما به دلیل داشتن دسترسی root می توانید هر تغییری در کانفیگ سرور مجازی خود اعمال کنید و دسترسی آن دقیقا همانند یک سرور اختصاصی است.

سفارشی سازی:

در VPS شما می توانید تمامی کانفیگ ها و شرایط را تغییر دهید و حتی می توانید سیستم عامل را نیز تغییر دهید.

امنیت:

محیط‌های VPS از یکدیگر جدا شده‌اند و از محیط‌های میزبانی اشتراکی امن‌تر هستند.

سرور مجازی اروپا:

سرور مجازی اروپا همانطور که از نامش مشخص است VPS ای است که سرور اصلی و فیزیکی آن در لوکیشن اروپا و در یکی از دیتاسنتر های اروپایی میزبانی می شود و IP ای که جهت استفاده از سرور در اختیارتان قرار داده می شود نیز مربوط به کشوری است که سرور در آن میزبانی می شود. به عنوان مثال اگر شما یک سرور مجازی از لوکیشن آلمان خریداری کنید IP ای که در اختیار شما قرار می گیرد مربوط به کشور آلمان است و تمامی فعالیت هایی که در سرور مجازی آنجام دهید با آن IP ثبت خواهد شد. سرور های مجازی اروپ برای موارد متعددی قابلیت استفاده دارند و می توانید از آن برای هر فعالیتی در وب استفاده کنید. برخی از موارد پر استفاده از سرور های مجازی همانند میزبانی وب سایت ها، استفاده به عنوان سرور ترید، استفاده به عنوان هاست دانلود و هاست بکاپ است.

سرور مجازی ایران:

سرور مجازی ایران نیز یک VPS است که سرور اصلی آن در ایران و دیتاسنتر های ایرانی همانند دیتاسنتر آسیاتک میزبانی می شود و IP ای که بر روی آن ست می شود نیز مربوط به ایران است. سرور هالی مجازی ایران برای فعالیت هایی زیادی همانند میزبانی وب سایت ها، فعالیت در بازار بورس ایران و غیره استفاده می شوند.

 

تفاوت سرور مجازی ایران با سرور مجازی اروپا:

اصلی ترین تفاوت میان سرور مجازی ایران با سرور مجازی اروپا لوکیشن آن ها است، همانطور که از نام این دو سرویس مشخص است سرور های مجازی اروپا در خارج از کشور و در قاره اروپا و در کشور هایی مانند آلمان یا فرانسه و در دیتاسنتر هایی همانند دیتاسنتر Hetzner آلمان و یا دیتاسنتر OVH فرانسه میزبانی می شوند و سرور های مجازی ایران در کشور ایران و دیتاسنتر هایی همانند دیتاسنتر آسیاتک میزبانی می شوند.

باقی تفات هایی که بین این دو سرویس وجود دارد بستگی به نوع کانفیگ، نوع مجازی ساز و منابع سخت افزاری آن ها دارد که باید قبل از خرید این موارد را بررسی کنید و از شرکتی که از آن ها قصد خرید دارید تفاوت های دقیق دو سرور را جویا شوید. حتما پیشنهاد می کنم که اگر قصد خرید سرور مجازی از شتابان هاست را دارید قبل از خرید با شماره پشیبانی ما ۰۲۴-۹۱۳۱۱۰۳۱ تماس بگیرید تا همکاران ما بسته به نیاز شما بهترین سرور مجازی را به شما پیشنهاد کنند تا بتوانید فعالیت خود را در آن انجام دهید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان و همراهان ستابان هاست را با تفاوت های میان سرور های مجای اروپا و سرور های مجازی ایران آشنا کنیم و تا حدودی کارکرد این سرور ها و مزایایی که برای میزبانی وب سایت ها دارند را توضیح دهیم. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید از آن استفاده لازم را برده باشید. اگر همچنان سوالی در رابطه با سرور های مجازی داشتید که پاسخ آن را در این مقاله دریافت نکردید می توانید با شماره تلفن ۰۲۴-۹۱۳۱۱۰۳۱ تماس بگیرید تا همکاران ما پاسخگوی شما باشند. همچنین فراموش نکنید که در بخش نظرات همین مقاله نیز می توانید سوالات خود را مطرح کنید. همچنین با ثبت نام در سایت و ارسال تیکت پشتیبانی نیز می توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کنید. پشتیبانان ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات و درخواست های شما عزیزان هستند.

برای خرید سرور های مجازی اروپا از شتبان هاست می توانید بر روی این لینک کلیک کنید و همچنین سرور های مجازی ایران شتابان هاست نیز از طریق این لینک در دسترس هستند.

خروج از نسخه موبایل