نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

Com در مقابل Net – تفاوت بین پسوند دامنه چیست؟

Com در مقابل Net - تفاوت بین پسوند دامنه چیست؟

ما اغلب از کاربرانمان در مورد پسوند نام دامنه com در مقابل net سؤال می کنیم. انتخاب نام دامنه برای اهداف تجاری شما بسیار مهم است زیرا می تواند در رتبه بندی برندها و جستجوی شما تأثیر داشته باشد. در این مقاله ، تفاوت بین پسوندهای دامنه Com در مقابل Net را توضیح خواهیم داد و خواهیم گفت کدام یک برای وب سایت شما بهتر است.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

پسوندهای نام دامنه Com و Net چیست؟

نام دامنه آدرس وب سایت شما در اینترنت است. این همان چیزی است که کاربران شما برای دسترسی به وب سایت شما در مرورگر خود تایپ می کنند. به عنوان مثال ، shetabanhost.com. نام دامنه در پسوندهای مختلفی مانند com ، net ، org و موارد دیگر وجود دارد.

shetabanhost.com
shetabanhost.net
shetabanhost.org

برای ایجاد وب سایت می توانید آزادانه نام دامنه را از هر یک از این برنامه های افزودنی انتخاب کنید. با این حال ، این پسوندها برای تمایز بین انواع مختلف وب سایت ایجاد شده اند.

شما باید در ساخت یک برند و اقتدار قابل تشخیص در صنعت خود ، پسوند نام دامنه را انتخاب کنید.

با این گفته ، تفاوت بین پسوند دامنه com در مقابل net را با هم مقایسه می کنیم تا ببینیم کدام یک برای تجارت شما بهتر است.

تفاوت بین Com و Net:

Com و Net دو تا از محبوبترین پسوند نام دامنه هستند. اگر پسوند نام دامنه dot com شما در دسترس نباشد ، بسیاری از ابزارهای تولید کننده نام دامنه ، dot net را به عنوان جایگزین پیشنهاد می کنند.

اما ، در اکثر موارد جایگزین مناسبی برای تجارت شما نیست.

COM در نام دامنه .com نمایانگر نامهای دامنه تجاری است. این شامل کلیه وب سایتهای تجاری ، وب سایتهایی است که می خواهند بصورت آنلاین ، وب سایت های شخصی ، وبلاگ ها ، اوراق بهادار و تقریباً هر چیز دیگری در کسب درآمد کسب کنند.

از طرف دیگر ، NET در پسوند نام دامنه .net نمایانگر “شبکه” است. این نرم افزار برای ارائه دهندگان خدمات اینترنتی ، ایمیل ، و شبکه توصیه می شود و مناسب است.

چه زمانی باید نام دامنه COM را انتخاب کنید؟

پسوند دامنه .com مترادف با اینترنت شده است. تقریبا ۴۶٪ از کل نامهای ثبت شده دامنه .com هستند.

به همین دلیل است که به راحتی یادآوری یک نام دامنه .com از سایر کاربران را با استفاده از پسوند دامنه دیگر آسان می کند. با توجه به محبوبیت نام دامنه .com ، مارک ، ارتقاء و کمک به شما در رشد کسب و کار نیز آسانتر است.

اگر می خواهید هر نوع وب سایت تجاری ایجاد کنید ، باید همیشه از پسوند نام دامنه .com استفاده کنید. این یک آدرس آشنا به وب سایت شما می دهد و باعث می شود تا تجارت شما حرفه ای تر و مستقر تر به نظر برسد.

اکنون مسئله این است که نام دامنه .com آنقدر محبوب است که به نظر می رسد همه چیزهای خوب قبلاً گرفته شده اند. با این وجود ، هنوز روش های هوشمندانه زیادی برای به دست آوردن نام دامنه کاملاً مناسب وجود دارد.

در اینجا چند نکته در مورد انتخاب بهترین نام دامنه .com آورده شده است:

چه زمانی باید از افزونه دامنه Net استفاده کنید؟

اگر قصد ارائه اینترنت ، شبکه ، میزبانی پایگاه داده ، میزبانی ایمیل یا خدمات مشابه را دارید ، باید از نام دامنه دات نت استفاده کنید. اگر هنوز دنبال نام مناسب تجاری خود هستید ، می توانید از یک نام دامنه .net استفاده کنید. با این وجود ، شما به برخی از استعدادهای جدی در بازاریابی نیاز دارید تا این امر را برطرف کنید.

به عنوان مثال ، Behance.net یک انجمن طراحی آنلاین محبوب است که با موفقیت از پسوند دامنه .net برای وب سایت خود استفاده می کند. این برای آنها مناسب است زیرا آنها می خواستند شبکه ای از هنرمندان ، طراحان و شرکت هایی باشند که به دنبال استعداد هستند.

تقریبا ۴٪ از کل نامهای ثبت شده دامنه از پسوند دامنه .net استفاده می کنند. ثبت نام دامنه شروع به ارائه .net و سایر پسوندهای نام دامنه به عنوان گزینه ای برای .com کرده است ، که ممکن است این تصور را به شما بدهد که بیشتر از آنچه در واقع استفاده می شود ، رایج است.

نکات دیگر راجب این دامنه:

در ابتدا قرار بود این نام دامنه برای ارائه دهندگان خدمات اینترنت و شبکه باشد. بسیاری از شرکت های اینترنتی واقعی و شناخته شده هنوز در درجه اول از نام دامنه .com برای تجارت استفاده می کنند. به عنوان مثال ، بازدید از comcast.net شما را به وب سایت جدید com. می برد.

حال ، شما ممکن است فکر کنید که ۴٪ نام دامنه بسیار زیادی دارند (حدود ۱۴ میلیون در زمان نوشتن این مقاله). چه کسی دیگری از نام دامنه .net استفاده می کند؟

بسیاری از مشاغل یک پسوند دامنه .net را برای نام تجاری خود ثبت می کنند تا شخص دیگری نتواند نام تجاری خود را نقض کند.

برخی از شرکت ها استفاده از آن را شروع کردند زیرا آنها نمی توانند نام دامنه .com را ترجیح دهند. اکثر این شرکت ها بزودی به یک پسوند دامنه .com منتقل می شوند اما به دلایل فنی و قانونی نام دامنه .net را نگه می دارند.

Com یا Net – کدام یک برای سئو بهتر است؟

بسیاری از کاربران ما از ما سؤال می کنند که پسوند دامنه به شما در رتبه بالاتر کمک می کند. اگر بین Net و Com سؤال می کنید ، انتخاب هر یک از آنها بر سئوی شما تأثیر نخواهد گذاشت.

موتورهای جستجو با هر دو پسوند دامنه یکسان رفتار می کنند. شما فقط باید بر روی بهترین شیوه های SEO تمرکز کنید و برای هدف گذاری بالاتر محتوای هدفمند مفیدی ایجاد کنید.

قسمت مهم واقعی نام دامنه شما خواهد بود ، نه پسوند. به عنوان مثال ، stargardeningservice.com رتبه بهتری نسبت به starservice.net خواهد داشت زیرا حاوی کلمه کلیدی است که افراد بیشتر جستجو می کنند.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل