نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

چه تفاوتي بين Apple Maps و Google Maps وجود دارد؟

چه تفاوتي بين Apple Maps و Google Maps وجود دارد؟

تفاوت Apple Maps و Google Maps در چيست؟

در ابتدا ، Apple Maps چند مشکل ناوبری داشتند اما اکنون هر دو در سطح بالایی قرار دارند و خدمات عالی را بصورت رایگان ارائه می دهند. هر دو سرویس ، تفاوت های مهمی را ارائه می دهند. Apple Maps فقط برای دستگاه های اپل از جمله iPhone ، iPad ، Apple Watch و سیستم های Mac در دسترس است. Google Maps برای همه آن دستگاه ها و همچنین تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی Android در دسترس است. براي اينكه بدانيم كدام برنامه مفيد و موثر است بايد به جزئيات هر دو برنامه بپردازيم؛ با ما در شتابان هاست همراه باشيد.

توجه داشته باشيد،که فقط دارندگان iOS می توانند از Apple Maps استفاده کنند. از طرفي Google Maps تجربه بیشتری دارد.

آیا Google Maps از Apple Maps بهتر است؟

Google Maps ، با راه اندازی در سال ۲۰۰۵ و داشتن وقت کافی برای اصلاح خدمات و بهبود آن در طول سال ها ، به راحتی از Apple Maps بهتر بود. “Google Map it” به زودی برای بسیاری از مردم به زبان عامیانه تبدیل شد.

Apple Maps تا سال ۲۰۱۲ راه اندازی نشد (قبل از آن دستگاه های iOS از Google Maps به عنوان ابزار پیمایش خود استفاده می کردند). Apple Maps با ویژگی هایی برای رقابت بیشتر با ویژگی های Google Maps راه اندازی شد. روزهاي اوليه Apple Maps با مشکلات زیادی همراه بود اما چنین مشکلاتی بیشتر به لطف iOS 13 در چند وقت اخیر برطرف شده است.

سهولت استفاده: 

Apple Maps و Google Maps از لحاظ نحوه چیدمان کارها کاملاً شبیه به هم هستند. به محض باز کردن هر یک از برنامه ها ، می توانید بلافاصله مکانی را که می خواهید به آنجا بروید تایپ کنید. این بیشتر موارد بصری است گرچه تفاوت هایی وجود دارد.قابل ذکر است ، Apple Maps چیدمانی تا حدودی مسطح ارائه می دهد. ممکن است متن و نمادهای کوچکتر خوب و مطابق با زیبایی iOS باشد ، اما Google Maps از آیکون های روشن و بزرگتر استفاده می کند تا رابط کاربری کمی چشم نوازتر به نظر برسد. با این حال ، Apple Maps از آیکون های سفارشی برای نشانه های کلیدی مانند Gate Bridge استفاده می کند؛ همچنين شامل نشانگر آب و هوا فعلي است كه گزينه برتري را ارائه ميدهد.

یکی از بزرگترین و کاربردی ترین ویژگی ها امکان دستیابی به نمای سطح خیابان است. Apple Maps آن را Look Around می خواند در حالی که Google آن را Street View می نامد. هر دو به خوبی کار می کنند؛ Google Maps برخلاف Apple Maps مسیرهای دوچرخه را در نظر می گیرد ، به طور کلی دارای مدل های سه بعدی بسیاری از ساختمان ها و چند حالت اضافی برای مشاهده مکان ها است. Google Maps اطلاعات بیشتری درباره مکانهای اطراف روی صفحه ارائه می دهد با اين تفاوت كه برای پیدا کردن مكانها در Apple Maps باید روی گزينه آن ضربه بزنید ،  تا مكان هاي مورد نظر شما نمايش داده شود اين باعث شلوغي صفحه شما شده و زياد خوشايند نيست.

ویژگی های منحصر به فرد:

خارج از ویژگی های اصلی، هم Apple Maps و هم Google Maps برخی موارد اضافی مفید را ارائه می دهند. بزرگترین عوامل برای Apple Maps این است که در Siri ادغام شده است. Apple Maps معمولاً از داده های کمتری نسبت به Google Maps استفاده مي كند که می تواند مفید باشد. Google Maps تنها یکی از این دو حالت آفلاین را ارائه می دهد که باعث می شود از داده کمتر استفاده شود. این ويژگي به برخی از برنامه ریزی های پیش رو احتیاج دارد ، بنابراین در اینجا موافقان و مخالفانی نيز وجود دارد. Apple Maps همچنین دارای یک حالت Flyover است که به شما امکان می دهد از مکان های مختلف شهر بازدید کنید و همچنین مناطق پرجمعیت با مدل های سه بعدی ساختار اصلی را جستجو کنید.

ادغام بررسی های Yelp برای مکان ها چیزی است که هر روز از آن استفاده خواهید کرد که Apple Maps به جای Google Maps دارد. از طرف دیگر ، Google Maps نقشه دوچرخه بوده در حالي که در Apple Maps فقط ایستگاه های اشتراک دوچرخه ذکر شده است. اگر به طور منظم دوچرخه سواری می کنید ، می توانید با کمک آن مسیریابی کنید ، نقشه های دوچرخه بزودي Google Maps را به گزینه بسیار برتر تبدیل می کند.

با این حال ، اگر مالک دستگاه iOS هستید ، Apple Maps هنوز هم بسیار جذاب است و دارای بسیاری از ویژگی های مفید مانند ادغام Siri ، حالت Flyover ، و ایمن تر است. هر کدام را که انتخاب کنید ، از نتایج راضی خواهید بود. ما را در شتابان هاست دنبال كنيد.😊

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره رفع ارور Not Responding در Google chrome كليك كنيد.

خروج از نسخه موبایل