نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

سرور VPS و هر چیزی که باید در مورد آن بدانید

وی پی اس (VPS) چیست

سرور مجازی به زبان انگلیسی Virtual Private Server یکی از انواع خدمات میزبانی است. در واقع در ابتدا یک سرور فیزیکی بوده که به عنوان VPS به چندین قسمت تقسیم می شود و به عنوان سرور مستقل عمل می کند. اگر چه سرور VPS ترکیبی از این دو سرور است،

در این مطلب بیشتر با سرور های مجازی آشنا می شوید: سرور مجازی ابری چیست؟

سرور مجازی و موارد استفاده:

هر قسمت از بخش های تقسیم شده سرور با بهره گیری از سیستم مجازی ساز، سیستم عامل مجزای خود را داشته و بدون دخالت سایر سیستم عامل ها اجرا می شود.

سرور VPS بر روی سرور فیزیکی اجرا شده و به چندین سیستم عامل اجازه می دهد تا برای میزبان ها اجرا شوند.

افرادی که به فکر گسترش کسب و کار خود هستند و با به ترافیک بیشتری برای وب سایت خود نیاز دارند و همچنین به تجارت الکترونیکی می پردازند، سرور مجازی برای آنها صرفه اقتصادی داشته و تا مدتها پاسخگوی کارشان می باشد.

سودمندی های سرور VPS:

علاوه بر امنیت بالا و امکانات شخصی سازی فوق العاده، می توان به مزایای دیگر از سرور VPS اشاره کرد از جمله:

پهنای باند وسیع:

اگر چه سرویس های میزبانی با پهنای باند زیاد وجود دارد، اما اگر کسب و کار شما پیشرفت کند و به پهنای باند بیشتری نیاز داشته باشید، باید هزینه های بیشتری برای پهنای باند بیشتر پرداخت کنید. این در صورتی است که سرور های مجازی این مشکل را ندارند و با توجه به ترافیک سایت شما، پهنای باند را با استفاده از حافظه رزرو شده افزایش می دهند.

هزینه های پرداختی:

با هزینه ای کمتر یک سرور مجازی اجاره می کنید در حالی که از تمامی مزایای خرید یک سرور اختصاصی برخوردار شده اید.

انعطاف پذیری:

با در اختیار داشتن یک سرور VPS هیچ گاه احساس محدودیت نخواهید کرد، این سرور به شدت انعطاف پذیر است به طوری که به آسانی چند کلیک می توانید منابع سخت افزاری آن را بدون هزینه های هنگفت افزایش دهید.

مدیریت پذیری:

برجسته ترین سودمندی این نوع سرور سهولت در مدیریت آن است. نرم افزار های مورد نیاز خود را نصب کنید، ایمیل های اختصاصی داشته باشید و تنها به آی پی های خاص اجازه ورود دهید. یعنی دقیقا همان کارهایی را که میتوان روی یک سرور اختصاصی انجام داد، به راحتی روی سرور مجازی نیز پیاده کنید.

سخن آخر:

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری استفاده از سرور های VPS به شدت محبوب شده است. اگر شما هم می خواهید از این نوع سرور سودمند شوید حتما به تعرفه های منصفانه ما نگاهی بیاندازید.

برای مشاهده تعرفه ها و انواع سرویس های ما به این قسمت مراجعه کنید. انواع سرور های مجازی 

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل