نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

تفاوت نام دامنه با URL یک وب سایت

تفاوت نام دامنه با URL یک وب سایت

امروزه آنچه که برای کسب و کار های سراسر دنیا اهمیت دارد این است که دیده شوند. چه جایی بهتر از فضای نت برای دیده شدن می توان انتخاب کرد؟ این روزها همه به آن دسترسی دارند. همچنین راه اندازی یک کسب و کار در فضای وب می تواند به دیده شدن شما بسیار کمک کند. در فضای وب باشید و خود را به همه دنیا معرفی کنید. زمانی که مقدمات حضور خود را در فضای وب آماده می کنید، باید تفاوت های بین ابزارها و لوازمی که برای کار خود نیاز دارید را بدانید. شناخت عمیق به بهتر دیده شدن شما و تقویت کسب و کارتان بسیار کمک خواهد کرد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که برای قدم اول تفاوت نام دامنه با URL یک وب سایت را بی آموزید.

نام دامنه چیست؟

در دنیای گسترده اینترنت، نام دامنه به منزله زمینی است که پایه های کسب و کار خود را در آن جا قرار می دهید. در واقع نام دامنه چیزی است که با استفاده از آن کاربران فضای وب به راحتی شما و کسب و کارتان را با آن جستجو می کنند. برای مثال اگر به قسمت بالای همین وب سایت نگاهی بی اندازید shetabanhost.com را مشاهده می کنید که نام دامنه تجاری کسب و کار ما می باشد.

نام دامنه را می توان این طور در نظر گرفت که شناسنامه شما در بین هزاران هزار وب سایتی است که در یک سرور میزبان وجود دارد. به جای این که برای شناسایی شما از اعداد پیچیده و طولانی استفاده کنند از نام ها استفاده می کنند. نام دامنه شما همانند اثر انگشت تان منحصر به فرد بوده و هیچ سایت دیگری نمی تواند عینا دامنه شما را داشته باشد.

اگر هنوز دامنه برای خودتان انتخاب نکرده اید و یا قصد دارید همین امروز یک دامنه خریداری کنید، پیشنهاد می کنم سری به بخش ثبت دامنه در شتابان هاست بزنید.

URL چیست؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که معنای دقیق کلمه URL را می دانند. بنابراین بی توجه از کنار آن می گذرند. توصیه می کنم قبل از قضاوت حتما به معنا و کاربرد آن دقت کنید. اگر به نوار بالای مرورگر خود نگاهی بیندازید URL را مشاهده می کنید. در واقع یو آر ال ها نشانه و آدرسی برای فایل ها و صفحات در دنیای وب هستند. این نشانه ها هستند که به شما می گویند دقیقا کجا ایستاده اید. آدرسی که به کمک آن میتوانید مکان فعلی خود را در دنیای وب پیدا کنید. شاید اگر وب فضای کوچکی بود زیاد کار جالبی به نظر نمی رسید، اما در دنیای وسیعی همچون اینترنت به چیزی شبیه یک جی پی اس که جای شما را دقیق نشان دهد نیاز پیدا می کنید.

در یک کامپیوتر بعد از خواندن نام دامنه به .COM یا پسوندهای دیگر می رسد. بعد از آن تمام قسمت هایی که فایل ها و اطلاعات در آن قرار دارند با علامت / از یکدیگر جدا می شوند. همچنین اگر از سمت چپ به راست شروع کند در اولین قدم با https برخورد می کند. این مورد یک پروتکل برای انتقال ایمن پرونده Hypertext است.

وب سایت یک خانه برای کسب و کار شما:

در دنیای کسب و کار های آنلاین، وب سایت خانه ای است که کسب و کار شما در آن قرار دارد. می توان به عنوان یک واحد تجاری نیز آن را در نظر گرفت. در این جا تفاوت نام دامنه با URL یک وب سایت مشخص می شود. به طور کلی دامنه شما آدرس خانه شما به صورت اینترنتی است و URL درب ورودی خانه شما به دنیای تجارت در دنیای وب می باشد.

سخن آخر:

دانستن این که چگونه نام دامنه، نشانی اینترنتی و وب سایت شما با یک دیگر کار می کنند تا ترافیک های گوگل را به کسب و کار شما هدایت کنند قدم اول موفقیت و بزرگترین قدم برای پیشرفت شما است. وب سایتی که با دامنه اش هماهنگی دارد بیشتر از وب سایت های دیگر مورد بازدید کاربران قرار می گیرد. از این رو اکیدا توصیه می شود به خوبی به تفاوت نام دامنه با URL یک وب سایت آشنایی داشته باشید. بعبارتی هرچه URL های سایت شما تمیزتر، گویاتر و کاربرپسندتر باشند گوگل و دیگر موتورهای جستجو توجه بیشتری به سایت و محتوای آن نشان خواهند داد. در نتیجه سایت شما بیشتر از دیگر سایت ها در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. زیرا شما آدرس سر راست تری برای ارجاع کاربران به مطالب و محصولات و صفحات خود به آنها داده اید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده و از آن بهره لازم را برده باشید. نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ خوشحال می شوم نظراتتان را با من در میان بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل