نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

کنترل پنل دایرکت ادمین چیست؟

مدیریت DNS در دایرکت ادمین

DNS Management

کنترل پنل دایرکت ادمین یک سیستم مدیریتی برای هاست شما است. با استفاده از دایرکت ادمین به سادگی وب سایت هایی که بر روی هاست و سرور شما نصب شده اند را مدیریت کنید. اگر چه تحریم ها بر روی سی پنل تاثیرات عمده ای داشته است اما خوشبختانه تغییرات چندانی در کارایی کنترل پنل دایرکت ادمین به وجود نیاورده است. در ادامه به بیان مزیت های این کنترل پنل خواهیم پرداخت.

خواندن این مطلب را نیز به شما پیشنهاد می کنیم: پیش نیاز های نصب دایرکت ادمین

ویژگی ها و محدودیت ها:

برترین ویژگی که برای این پنل میتوان بیان کرد سادگی کار با آن است. کنترل پنلی گرافیکی که در عین زیبایی ساده بوده و می توان از آن به صورت حرفه ای و کاربردی استفاده کرد. تنها مشکل این پنل مدیریتی این است که فقط بر روی سیستم های لینوکسی و به طور خاص فقط برای نسخه های RedHat، CentOs، FreeBSD و Debian قابل اجرا است. این مورد کمی استفاده از آن را محدود می کند. اما این محدودیت آنچنان زیاد نیست که ناراحت کننده باشد.

یکی از ویژگی های فوق العاده دایرکت ادمین این است که می توانید لایسنس مادام العمر آن را خریداری کرده و به تمامی امکانات و کارایی های آن به صورت مادام العمر دسترسی داشته باشید.

ویژگی بعدی دایرکت ادمین پشتیبانی حرفه ای ماژولهای آن است. این موضوع در سی پنل برعکس است. به طوری که شما مجبورید در سی پنل برای هر کدام از امکانات مورد نیازتان ماژول آنرا جداگانه خریداری کنید.

البته نکته مهم در مورد دایرکت ادمین این است که شما تنها به مدت ۹۰ روز می توانید از پشتیبانی آن استفاده کنید.

مزیت های کنترل پنل دایرکت ادمین:

همان طور که توضیح دادیم کنترل پنل دایرکت ادمین به نسبت سی پنل مزیت هایی دارد و اگرچه اندکی محدودیت دارد اما کماکان بسیار محبوب است. از برجسته ترین ویژگی های این کنترل پنل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکانات:

بدون شک زمانی که ادعا می کنیم کنترل پنل دایرکت ادمین حرفه ای و کاربردی طراحی شده پس انتظار امکانات حرفه ای هم داریم. در زیر به برخی از امکانات و کاربردهای حرفه ای این کنترل پنل اشاره کرده ایم.

معایب دایرکت ادمین:

یکی از بزرگترین معایب کنترل پنل دایرکت ادمین محیط مدیریت فایل آن است که بصورت ایجکس طراحی نشده و عملیاتهایی مانند کپی، انتقال، آنزیپ و.. را کمی سخت و بعضاً نفرت انگیز کرده است.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل