نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

اهمیت انتخاب نام دامنه؟

نام دامنه

انتخاب نام دامنه یکی از بزرگترین و حساس ترین قدم هایی است که برای ساخت یک وب سایت پیش رو خواهید داشت. تصور کنید نام دامین یا دامنه ای که انتخاب می کنید همانند انتخاب اسم یک کودک است. باید به همان اندازه که برای نام فرزند تان اهمیت قائل هستید به نامی که برای دامنه انتخاب می کنید اهمیت دهید. اما برای شروع اول شما را با تعریف اسم دامنه آشنا کرده و سپس در مورد اهمیت آن صحبت می کنیم.

دامنه چیست؟

در دنیای وب دامنه نامی کاملا خاص است که هر وب سایت برای خود انتخاب می کند. در حقیقت عنوان دامنه+پسوند آن آدرس یک سایت را تشکیل میدهد. با این آدرس است که وب سایت قابل دسترس می شود. نام هر دامین همانند اثر انگشت انسان ها منحصر به فرد بوده و هیچ دو سایت متفاوتی را پیدا نمی کنید که یک اسم یکسان داشته باشند.

انتخاب یک نام دامنه:

نام یک Domain باید نشان دهنده خدمات و یا فعالیت های شما در وب سایت تان باشد. پس در انتخاب آن باید به شدت دقت کنید. در نظر داشته باشید که شما قرار است با استفاده از این نام تبدیل به یک برند شوید. بنابراین وسواس به خرج دادن در انتخاب ان میتواند در آینده برندسازی را برایتان اسنانتر سازد.

مراحل انتخاب یک نام مناسب:

در ابتدا به کسب و کاری که دارید فکر کنید و با تحقیق یک نام مناسب انتخاب کنید.

در مرحله بعدی باید بررسی کنید که نام  انتخابی شما در انحصار کس دیگری نباشد. در غیر این صورت با توجه به مواردی که پیشتر بیان کردیم، شما نمی توانید دامنه ای انتخاب کنید که فرد دیگری نیز از آن استفاده می کند. مگر اینکه با مبلغی هنگفت صاحب قبلی را راضی کنید تا انرا به شما واگذار کند. جهت بررسی دامنه ی انتخابی می توانید از ابزار ثبت دامنه شتابان هاست استفاده نمایید.

امیدواریم از این مقاله بهره لازم را برده و برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل