نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

چرا برای وبلاگ وردپرس خود به CDN احتیاج دارید؟

ما برای دریافت یک آموزش دقیق در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به وبلاگ وردپرس شما درخواست های زیادی دریافت می کنیم. بسیاری از مبتدیان هنوز درک نمی کنند که CDN چیست چرا که ما به طور مداوم با این سؤال روبرو می شویم ، “آیا اگر CDN بدست آورم ، آیا هنوز نیاز به میزبانی دارم؟”. بنابراین در این مقاله سعی خواهیم کرد که CDN چیست و چرا به وبلاگ وردپرس خود نیاز به CDN دارید ار نوضیح دهیم.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

CDN چیست؟

CDN مخفف Content Delivery Network است که یک شبکه از سرورهایی است که محتوای استاتیک ذخیره شده را از طریق وب سایتها به کاربران بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر تحویل می دهند. کمی گیج کننده است؟ بگذارید آن را با کلمات ساده تر تجزیه کنیم.

به طور معمول وقتی کاربر به وبلاگ وردپرس شما می آید ، آنها به سرور میزبان وب شما هدایت می شوند. سرور میزبان وب شما در یک مکان اصلی واقع شده است. بنابراین هر کاربر در وب سایت شما برای مشاهده وب سایت شما به این یک سرور دسترسی دارد. اکنون اگر حجم ترافیکی بالایی دارید ، می توانید سرور خود را اضافه کنید که منجر به یک سایت بارگیری کند یا حتی خرابی سرور شود. اینجاست که یک CDN مفید است زیرا شبکه ای از سرورها است ، اما مهمتر از همه این سرورها در سراسر جهان پخش می شوند. وقتی از CDN استفاده می کنید ، محتوای استاتیک شما در تمام این سرورها ذخیره می شود. محتوای استاتیک شامل تصاویر ، شیوه نامه ها (پرونده های CSS) ، جاوا اسکریپت ها ، فلش ، و غیره است. اکنون وقتی کاربر از سایت شما (سرور اصلی) بازدید می کند ، فناوری CDN آنها را به نزدیکترین سرور به مکان خود هدایت می کند.

به عنوان مثال: اگر سرور اصلی شما در آلمان میزبانی شود و شخصی از انگلیس سعی کند به آن دسترسی پیدا کند ، سپس آنها به نزدیکترین سرور ممکن است در لندن هدایت شوند. این تعداد هاپ های اینترنتی مورد نیاز برای انتقال پرونده های استاتیک به کاربر نهایی شما را محدود می کند.

نزدیکی کاربر به وب سرور شما تاثیری در زمان بار دارد. با به کار بردن محتوای خود در چندین سرور پراکنده جغرافیایی ، می توانید صفحات خود را سریعتر از منظر کاربر بارگیری کنید. این زمانی است که CDN مفید است. به عبارت ساده تر ، هرچه سرور CDN به جایی که کاربر شما قرار دارد نزدیکتر شود ، کاربر سریعتر به محتوا می رسد.

چرا برای وبلاگ وردپرس خود به CDN احتیاج دارید؟

اگر بخش فوق را مطالعه کردید ، به وضوح می بینید که داشتن CDN می تواند تأثیر زیادی در وب سایت شما بگذارد. در زیر برخی از مزایایی که با استفاده از CDN در سایت را بررسی می کنیم:

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل