نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

بعد از خرید هاست از شتابان هاست چه باید کرد؟

بعد از خرید هاست از شتابان هاست چه باید کرد؟

دامنه به عنوان آدرس شما در اینترنت عمل می کند و به افراد کمک می کند تا سایت شما را پیدا کنند. با این حال، خرید یک دامنه و هاست به شما یک وب سایت کاملاً کاربردی نمی دهد. برای مبتدیان، تصمیم گیری در مورد اینکه پس از خرید دامنه و هاست چه کاری انجام دهند ممکن است دشوار به نظر برسد. با این حال، برای استفاده از نام دامنه جدید خود لازم نیست در توسعه وب متخصص باشید یا مهارت های فنی داشته باشید. این مقاله شما را به صورت گام به گام راهنمایی می کند که پس از خرید نام دامنه چه کاری انجام دهید. در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

اتصال دامنه به هاست:

بعد از خرید دامنه به صورت پیش فرض دامنه شما به هاستی متصل نیست و باید دامنه خود را به هاست متصل کنید. اما این اتصال چگونه برقرار می شود؟ دامنه ها از طریق DNS ها به هاست متصل می شود. زمانی که شما یک هاست میزبانی تهیه می کنید DNS ها خدمتتان ایمیل می شوند. به عنوان مثال DNS ها به شرح زیر هستند:

ns1.shetabanhost.com

ns2.shetabanhost.com

در مرحله اول ابتدا باید دامنه خود را به هاست متصل کنید. اگر دامنه و هاست خود را از شتابان هاست تهیه کرده باشید کافیست تا یک تیکت ارسال کنید و درخواست دهید تا دامنه به هاست متصل شود. همکاران ما پس از مشاهده درخواست شما این مورد را برای شما انجام خواهند داد.

اگر دامنه شما .IR است و آن را مستقیما از nic,ir خریداری کرده اید باید در نیک DNS ها را ست کنید. در غیر این صورت DNS هایی که در اختیار شما قرار می گیرد را به شرکتی که دامنه را از آن ها خریداری کرده بدهید و اطلاع دهید تا آن ها را بر روی دامنه شما ست کنند.

در نظر داشته باشید که ست شدن DNS های برخی از دامنه ها ممکن است تا ۶ ساعت نیز زمانبر باشد. برخی از دامنه ها همانند دامنه .ir نیاز به زمان زیادی برای ست شدن DNS ها دارند اما بیشتر دامنه های بین المللی در سریعترین زمان ممکن تغییرات را اعمال می کنند و DNS ها به سرعت بر روی آن ها ست می شوند. پس اگر بعد از ست کردن DNS ها مشاهده کردید که دامنه دردسترس قرار نگرفت، نگران نباشید و کمی صبر کنید. همچنین برای بررسی اینکه چه DNS هایی بر روی دامنه شما ست است می توانید از وب سایت intodns.com استفاده کنید.

انتقال محتوای سایت:

در صورتی که از قبل سایت فعالی دارید و قصد دارید آن را به شتابان هاست متصل کنید کافیست یک تیکت ارسال کنید و دسترسی هاست قبلی را بدهید و درخواست دهید تا انتقال وب سایت انجام شود. این مورد توسط کارشناسان پشتیبانی ما در سریعترین زمان ممکن بررسی می شود و انتقال نیز انجام توسط ما انجام می شود.

همچنین اگر فایل بکاپی از اطلاعات قبلی وب سایت خود دارید می توانید لینک دانلود آن برای ما ارسال کنید و یا فایل بکاپ را در هاست آپلود کنید و اطلاع دهید تا ریستور اطلاعات توسط ما انجام شود.

نصب وردپرس:

در صورتی که قصد دارید وب سایت جدیدی طراحی کنید و یا از قبل وب سایتی ندارید و می خواهید به تازگی فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنید پیشنهاد می کنیم که از ورپرس استفاده کنید. وردپرس یکی از بهترین CRM های دنیا است و به دلیل اینکه قابلیت شخصی سازی زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد محبوبیت زادی نیز بین کاربران دارد.

برای نصب وردپرس در هاست سی پنل خود می توانید از این آموزش استفاده کنید. اگر هم تمایل داشتید می توانید اطلاع دهید تا این مورد توسط ما انجام شود.

نصب SSL:

یکی از فاکتور هایی که اعتبار یک سایت را در بین کابران و موتور های جستجو بالا می برد داشتن گواهینامه امنیتی اس اس ال می باشد. گواهینامه اس اس ال برای جذب کاربر بسیار مفید و سودمند بوده و در پرداخت ها اینترنتی بودن اس اس ال ضرورت دارد.

مهمترین دلیل استفاده سایت ها از گواهینامه  اس اس ال حفاظت از اطلاعات است که از سیستم کاربران به سمت سرور اراسال می شود. در صورت عدم استفاده از گواهینامه اس اس ال دسترسی به اطلاعات ارسالی توسط هکرها سهل تر خواهد بود.

برای اینکه بدانیم کدام سایت ها از اس اس ال استفاده می نمایند در مرورگر ابتدای آدرس اینترنتی پروتکل استفاده شده باید به صورت HTTPS  باشد (منظور از حرف s در پایان http عبارت secure است).

به همین دلیل نصب SSL بر روی دامنه یکی از مهمترین فعالیت هایی است که باید انجام شود. خوشبختانه در شتابان هاست امکان نصب SSL به صورت رایگان وجود دارد و شما کاربران می توانید به صورت رایگان از یک SSL مطمئن استفاده کنید.

برای نصب SSL رایگان در شتابان هاست می توانید از این آموزش استفاده کنید. در صورت تمایل نیز می توانید برای نصب SSL نیز تیکت ارسال کنید تا این مورد توسط کارشناسان پشتیبانی ما برای شما انجام شود.

در نظر داشته باشید قبل از نصب SSL باید DNS ها را بر روی دامنه خود ست کرده باشید.

ساخت ایمیل:

در هاست هایی که توسط ما ارائه می شوند می توانید ایمیل شرکتی نیز ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر یک وب سایت فروشگاهی دارید و قصد دارید با کاربران خود از طریق ایمیل در ارتباط باشید نیاز به ایمیل در هاست خود دارید. به عنواتن مثال می توانید ایمیل هایی با نام info@domain.com و یا support@domain.com برای ارتباط با کاربران خود استفاده کنید. برای ساخت ایمیل نیز کافی است یک تیکت ارسال کنید تا این مورد نیز در سریعترین زمان ممکن برای شما عزیزان انجام شود.

جمع بندی:

در این آموزش سعی کردیم مراحل مهم و الزامی که بعد از خرید هاست از شتابان هاست باید انجام دهید را خدمتتان عرض کنیم و آموزش دهیم. امیدواریم این آموزش مورد استفاده شما قرار بگیرد. ضمنا اگر در هر یک از مارحل بالا مشکل داشتید و یا نیاز به راهنمایی بییشتر داشتید کافی است تا با شماره تلفن ۰۲۴-۹۱۳۱۱۰۳۱ تماس بگیرید و یا یک تیکت ارسال کنید. همکاران ما به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و حل مشکلات شما هستند.

خروج از نسخه موبایل