نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

XML چیست؟

XML چیست؟

XML مخفف Extensionible Markup Language است. این یک زبان نشانه گذاری مبتنی بر متن است که از زبان نشانه گذاری عمومی استاندارد (SGML) گرفته شده است. برچسب های XML داده ها را مشخص نمی کنند و به جای مشخص کردن نحوه نمایش آن مانند برچسب های HTML که برای نمایش داده ها استفاده می شوند ، برای ذخیره سازی و سازماندهی داده ها استفاده می شوند. XML در آینده نزدیک جایگزین HTML نخواهد شد ، اما با اتخاذ بسیاری از ویژگیهای موفق HTML ، امکانات جدیدی را معرفی می کند.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید تا شما را بطور کامل با این کد آشنا کنیم.

ویژگی های XML:

سه ویژگی مهم:

  1. قابل توسعه است: XML ​​به شما اجازه می دهد تا برچسب های توصیفی یا زبانی خود را ایجاد کنید که متناسب با برنامه شما باشد.
  2. XML داده را حمل می کند آن را ارائه نمی دهد: XML ​​به شما امکان می دهد داده ها را صرف نظر از نحوه ارائه ، ذخیره کنید.
  3. یک استاندارد عمومی است: XML ​​توسط یک سازمان به نام کنسرسیوم جهانی وب (W3C) توسعه داده شده است و به عنوان یک استاندارد باز در دسترس است.

موارد استفاده از XML:

Markup چیست؟

XML یک زبان نشانه گذاری است که مجموعه ای از قوانین برای رمزگذاری اسناد را با فرمی تعریف می کند که قابل خواندن توسط انسان و قابل خواندن با ماشین باشد. بنابراین زبان نشانه گذاری دقیقاً چیست؟ Markup اطلاعاتی است که به سندی اضافه می شود که معنای آن را به روش های خاصی تقویت می کند ، به این ترتیب که قسمت ها و چگونگی ارتباط آنها با یکدیگر را مشخص می کند. به طور خاص ، یک زبان نشانه گذاری مجموعه ای از نمادهایی است که می تواند در متن یک سند برای مشخص کردن و برچسب زدن قسمت های آن سند قرار گیرد.

مثال زیر نشان می دهد که چگونه در هنگام جاسازی در تکه ای از متن ، نشانه گذاری XML به نظر می رسد:

<message>
   <text>Hello, world!</text>
</message>

این قطعه شامل علائم نشانه گذاری یا برچسب هایی مانند <message> … </message> و <text> … </text> است. برچسب های <message> و <message> نشانه شروع و پایان قطعه کد XML هستند. برچسب ها <text> و </text> متن  Hello, world! را احاطه می کنند.

آیا XML یک زبان برنامه نویسی است؟

یک زبان برنامه نویسی شامل قواعد دستور زبان و واژگان خاص خود است که برای ایجاد برنامه های کامپیوتری استفاده می شود. این برنامه ها به کامپیوتر دستور می دهند کارهای خاصی را انجام دهد. XML واجد شرایط بودن به عنوان یک زبان برنامه نویسی نیست زیرا هیچ محاسباتی یا الگوریتمی را انجام نمی دهد. معمولاً در یک فایل متنی ساده ذخیره می شود و توسط نرم افزار ویژه ای که قادر به تفسیر XML است پردازش می شود.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

ما را در شتابان هاست دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل