نماد سایت وبلاگ شتابان هاست

WordPress Multisite یا وردپرس شبکه چیست؟

یکی از سوء تفاهم های خاص در وردپرس ، WordPress Multisite یا وردپرس شبکه است. صاحبان سایت به این دلیل جذب می شوند که قول می دهد مدیریت چندین سایت وردپرس را بسیار ساده تر کند. آنها غالباً درک نمی کنند که این مزایا از نظر انعطاف پذیری خیلی دیر می شود. Multisite در موارد خاص استفاده می تواند بسیار مفید باشد ، در حالی که در موارد دیگر می تواند به پیچیدگی اداری منجر شود. مهم است که قبل از تصمیم گیری برای استفاده از آن ، بدانید Multisite یا وردرس شبکه چیست و چه مشکلی برای رفع آن طراحی شده است.

در ادامه با ما در شتابان هاست همراه باشید.

WordPress Multisite یا وردپرس شبکه چیست؟

WordPress Multisite یا وردپرس شبکه نسخه ای از وردپرس است که به شما امکان می دهد چندین سایت را از یک نصب واحد وردپرس خارج کنید. این امکان را می دهد که شبکه ای از سایت ها را تحت یک داشبورد وردپرس اجرا کنید. شما می توانید همه چیز از جمله تعداد سایتها ، ویژگی ها ، مضامین و نقش کاربر را مدیریت کنید. می توان صدها ، هزاران و حتی میلیون ها سایت را از این طریق مدیریت کرد. بهترین نمونه WordPress Multisite WordPress.com است که یکی از بزرگترین شبکه های وردپرس در اینترنت است.

WordPress Multisite یا وردپرس شبکه به عنوان چنگال WordPress شروع به کار کرد تا صاحبان سایت بتواند به راحتی سایتهای چند وبلاگ را تحت یک شبکه واحد مدیریت کند. این پروژه سرانجام در طول نسخه WordPress 3.0 به WordPress Core اضافه شد. این بدان معناست که هر نسخه فعلی وردپرس که امروز استفاده می کنید می تواند به یک نصب Multisite تبدیل شود.

چه زمانی باید از Multisite استفاده کنید؟

WordPress Multisite یا وردپرس شبکه در هنگام ساختن شبکه ای از سایتها که قابلیت های مشابهی را به اشتراک می گذارند ، به بهترین وجه مورد استفاده قرار می گیرد. در حالت ایده آل این قابلیت مشابه از طریق افزونه ها ، برنامه های سفارشی یا تنظیمات خاص سرور اضافه شده است. همچنین هنگامی که از تعداد محدودی از مضامین مشخص شده برای اهداف شبکه استفاده می شود ، بهترین کار را می کند ، در حالی که مخالف اجازه دادن به اعضای شبکه می باشد تا تم های سفارشی خود را بارگذاری کنند. اگر شبکه شما از سایتهای وردپرس کاملاً متفاوتی از لحاظ افزونه ها ، مضامین و شخصی سازی تشکیل شده است ، پس Multisite مناسب شما نیست.

WordPress.com ، تاکنون ، بزرگترین نمونه از شبکه Multisite است. سایر صاحبان سایت که با Multisite موفقیت داشته اند ، معمولاً دارای یک نقوش مشترک هستند که شبکه سایت های خود را به هم پیوند می دهد و خود را به عملکردها و مضامین مشابهی سوق می دهد. دانشگاه ها یک نمونه هستند. بسیاری از آنها از Multisite برای ارائه راهی برای ارسال به وبلاگ های داخلی به کارمندان خود استفاده می کنند. شرکت های املاک و مستغلات نمونه عالی دیگری است. آنها از WordPress Multisite به عنوان روشی آسان برای تهیه یک وب سایت اصلی به املاک و مستغلات خود استفاده می کنند. طراحی این سایت ها یکسان است ، فقط محتوای آن متفاوت است.

از وردپرس شبکه برای مدیریت سایت های مختلف WordPress استفاده نکنید:

WordPress Multisite یا وردپرس شبکه در شرایطی پدیدار شد که فقط گزینه های خوبی برای مدیریت چند سایت وردپرس مختلف وجود نداشت. خوشبختانه امروزه گزینه های بسیار خوبی برای کمک به رفع این نیاز وجود دارد. بنابراین اگر خود را در موقعیتی پیدا می کنید که بسیاری از سایت های مختلف وردپرس را مدیریت می کنید ، باید به افزونه های مدیریتی مانند Jetpack و ManageWP توجه کنید. اینها به شما امکان می دهد نمونه های متمایز وردپرس را اجرا کنید و همه آنها را از طریق داشبورد بصری مدیریت کنید. به طور معمول می توانید از آنها برای نظارت بر وضعیت فعلی سایت های خود استفاده کنید ، در سطح جهانی به روز رسانی ها را در همه سایت های خود اعمال کنید و سایر عملکردهای عمومی مانند پشتیبان گیری را انجام دهید.

چند روش برتر:

بنابراین اگر فهمیدید که کاندیدای عالی برای Multisite هستید (یعنی شما باید وب سایتهای مشابه WordPress را به تعداد زیادی از کاربران ارائه دهید) ، دو روش عالی وجود دارد که برای اطمینان از موفقیت باید دنبال کنید.

با یک مشاور وردپرس با تجربه وردپرس شبکه کار کنید:

اول و مهمترین نکته ، توصیه می کنیم با یک مشاور وردپرس که متخصص وردپرس شبکه است ، کار کنید. اگر شبکه Multisite رشد می کند ، لازم است تا میزان منابع سرور سایت خود و همچنین نگهداری از بانک اطلاعاتی خود را مورد توجه قرار دهید. این امر تا زمانی که فعال باشید کاملاً قابل کنترل است ، و به شما کمک می کند تا با یک متخصص که می تواند شما را از طریق رشد Multisite شما راهنمایی کند ، کار کند.

ارائه دهنده میزبانی خوب را با تجربه وردپرس شبکه انتخاب کنید:

برای WordPress Multisite ، استفاده از یک ارائه دهنده هاستینگ واقعا خوب که از ویژگی های مختلف Multisite پشتیبانی می کند نیز مهم است. ارائه دهنده هاستینگ با سابقه عالی در میزبانی استقرار Multisite به طور چشمگیری احتمال ادامه موفقیت در پروژه های شما را افزایش می دهد.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

ما رو تو شتابان هاست دنبال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل